Vodstvo HAPIH-a u rujnu prošle godine potpisalo je s Hrvatskom poštom ugovor o najmu poslovnog prostora na rok od tri godine, a od tada se taj prostor renovira te je HAPIH na te radove potrošio oko 150 tisuća eura vlastitih sredstava
Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) 5. je rujna prošle godine s Hrvatskom poštom potpisala ugovor o najmu poslovnog prostora od 881 kvadratnog metra u Ulici kardinala Alojzija Stepinca 17 u Osijeku, ali djelatnici HAPIH-a do danas u te prostorije još uvijek nisu ušli. Nacional je na uvid dobio ugovor koji su potpisali članovi Uprave HP-a i ravnateljica HAPIH-a Darja Sokolić, a u kojem stoji da će HAPIH za najam prostora na drugom katu zgrade Hrvatskoj pošti mjesečno plaćati 2496,75 eura odnosno, kako je definirano ugovorom, 2,70 eura po kvadratnom metru poslovnog prostora i 1,33 eura po kvadratu za parkirna mjesta. Ugovor je potpisan na rok od tri godine, a najam je krenuo 1. studenog 2023. godine te od tog datuma HAPIH Hrvatskoj pošti plaća navedenu svotu za najam poslovnog prostora.
No ni gotovo osam mjeseci nakon što je HAPIH počeo plaćati najam, u tom poslovnom prostoru nema zaposlenika ove državne agencije. Naime, proteklih sedam i pol mjeseci traje adaptacija poslovnih prostora koju u potpunosti financira HAPIH i na koju je prema dokumentaciji koja je dostupna Nacionalu i koju objavljujemo uz ovaj tekst do sada potrošeno najmanje 157 tisuća eura. To znači da je HAPIH do sada u poslovni prostor koji je u vlasništvu Hrvatske pošte uložio gotovo dvostruko više novca nego što će za tri godine najma platiti Hrvatskoj pošti.
Detalji su ovo spornog ugovora koji je Nacional dobio od izvora iz HAPIH-a, a uz koji su nam dostavljeni i računi svih poslova koji su obavljeni na adaptaciji poslovnih prostora na drugom katu zgrade u Ulici kardinala Alojzija Stepinca 17. Isti izvori napominju i da među radnicima vlada veliko nezadovoljstvo jer je HAPIH do sada u tuđu imovinu već uložio iznos viši od sklopljenog trogodišnjeg zakupa, a poslovni prostor nije do kraja niti uređen, pa se tako ni radnici nisu još u mogućnosti preseliti u taj prostor. Kao dokaz se navodi i posljednja raspisana javna nabava od strane HAPIH-a, ona za nabavu uredske opreme. Dokumentacija i odabir za tu javnu nabavu objavljeni su na službenim stranicama HAPIH-a, a uvidom u dokumentaciju može se vidjeti da je Poziv na dostavu ponuda za provedbu postupka jednostavne nabave za uredski namještaj objavljen 4. srpnja ove godine, a da je 18. srpnja kao najpovoljnija ponuda prihvaćena ona tvrtke Primat Logistike od 20.237,50 eura s PDV-om.
Kako je tek sada završena javna nabava uredskog namještaja, može se zaključiti da se zaposlenici HAPIH-a sigurno još neko vrijeme neće moći useliti u poslovne prostore koji su u najmu od 1. studenog prošle godine. No to nije jedini dvojbeni detalj u najmu 881 kvadratnog metra velikog poslovnog prostora koji se nalazi u samom centru Osijeka.
Nacionalovi izvori tvrde da uopće nije bilo potrebe za najmom tog prostora budući da HAPIH ima dovoljno vlastitog prostora u zgradi u kojoj se trenutačno nalazi i Uprava koja bi se trebala preseliti u centar Osijeka. Jedan izvor navodi i da HAPIH u svom vlasništvu ima i dovoljno zemljišta na kojem se, ako baš postoji potreba za modernizacijom, mogla graditi nova upravna zgrada. Odgovore na sva ova pitanja pokušali smo doznati od Uprave HAPIH-a i od ravnateljice Darje Sokolić, ali iz te agencije i dalje ne žele pismeno odgovarati na upite Nacionala, nego inzistiraju na tome da odgovore daju isključivo uživo te su prozvali Nacional navodeći da u tekstovima o HAPIH-u iznosi neprovjerene i netočne informacije.
Ako Uprava HAPIH-a predvođena ravnateljicom Darjom Sokolić navodi da Nacional o HAPIH-u objavljuje neistinite i neprovjerene informacije, znači li to da su ugovor s Hrvatskom poštom kao i računi s dobavljačima koji su radili na uređenju prostora unajmljenog od HP-a također neistiniti ili neprovjereni?
HAPIH najam plaća 2,70 eura po kvadratu mjesečno, što je dosta ispod cijene koja je trenutno na tržištu u Osijeku gdje se za najam poslovnog prostora u centru grada plaća i do 10 eura po kvadratu
Međutim, ti dokumenti otkrivaju da je baš Darja Sokolić potpisala najam poslovnog prostora koji plaća već gotovo osam mjeseci, iako zaposlenici agencije kojoj je na čelu još uvijek nisu počeli raditi u tim istim prostorijama. Isto tako, računi s izvršiteljima radova pokazuju da je do sada na uređenje poslovnog prostora koji su u vlasništvu druge tvrtke uloženo oko 157 tisuća eura. Budući da u ugovoru o najmu stoji da je on potpisan na tri godine, to znači da će Hrvatska pošta 31. listopada 2026. nazad na korištenje dobiti potpuno uređene poslovne prostore u koje nije uložila ni centa vlastitog novca, nego je uprihodila oko 90 tisuća eura najamnine u tri godine.
Iz računa koje je na uvid dobio Nacional, a koje objavljujemo uz ovaj tekst, može se vidjeti da je HAPIH, primjerice, za radove na izgradnji računalne mreže tvrtki Bel Tel platio 16.461 euro, a istoj je tvrtki za elektroinstalacijske radove plaćeno 16.445 eura. Dodatnih 6186 eura je tvrtki Bel Tel plaćeno za pripremne radove za ugradnju klime, dok je za drugu fazu pripreme za ugradnju klime istoj tvrtki plaćeno 10.248 eura. Dakle, samo tvrtki Bel Tel je za radove plaćeno nešto manje od 50 tisuća eura.
Osim tvrtke Bel Tel, na uređenju poslovnih prostora u vlasništvu Hrvatske pošte HAPIH je angažirao i tvrtku Ma3ca 22, i to za soboslikarske radove. Po računima koje smo dobili na uvid, tvrtki Ma3ca 22 je HAPIH isplatio 22.252 eura po narudžbenici 199/2024 od 29. siječnja 2024., dok je po narudžbenici broj 24/2024 od 4. siječnja 2024. istoj tvrtki za soboslikarske radove plaćeno još 12.358 eura. Dakle, ukupno je tvrtki Ma3ca 22 za soboslikarske poslove od HAPIH-a isplaćeno nešto manje od 35.000 eura. Osim tvrtki Bel Tel i Ma3ca 22, na uređenju poslovnih prostora na drugom katu poslovne zgrade u Ulici kardinala Alojzija Stepinca 17 radila je i tvrtke Euros, kojoj je za čišćenje i uređenje poslovnih prostora isplaćeno 4500 eura, 2112 eura je istoj tvrtki isplaćeno za zamjenu i uređenje sanitarnog čvora, dok su tvrtki Osijek Novogradnja isplaćena 3062 eura za odvoz građevinskog otpada.
Nakon svega toga, kao što smo već naveli, raspisana je i jednostavna javna nabava za uredski namještaj koja je završena odabirom ponude tvrtke Primat Logistike od 20.237,50 eura s PDV-om. Znači li to da će se u poslovne prostore uskoro useliti i prvi djelatnici HAPIH-a, ostaje nepoznato, budući da iz te agencije nisu dostavili odgovore na naš pismeni upit poslan prošloga tjedna.
Utoliko ostaje nejasno zašto se uprava HAPIH-a na čelu s ravnateljicom Darjom Sokolić upustila u ovakav financijski aranžman s Hrvatskom poštom i zašto su desetke tisuće eura odlučili potrošiti na uređenje poslovnih prostora koji nisu u njihovu vlasništvu, dok istovremeno u Osijeku u vlasništvu imaju nekretnine u kojima se i danas nalazi upravna zgrada HAPIH-a.
S druge strane, treba reći i da cijena najma poslovnog prostora u samom središtu Osijeka po cijeni od 2,70 eura po metru kvadratnom nije realna cijena najma poslovnog prostora trenutačno na tržištu u Osijeku. Naime, u samom centru Osijeka, gdje se i nalazi zgrada u kojoj su ovi poslovni prostori, cijena najma kvadratnog metra poslovnog prostora je oko 10 eura, što znači da je HAPIH poslovni prostor dobio bitno ispod tržišne cijene. Moguće je da su u Upravi HAPIH-a zato i pristali obnoviti poslovne prostore jer je to još uvijek isplativije nego da za prostor od 881 kvadratnog metra plaćaju gotovo 9000 eura mjesečnog najma. U tom bi slučaju za tri godine najma HAPIH platio oko 324.000 eura, što je ipak znatno više od oko 240 tisuća eura, koliko će ih tri godine najma koštati zajedno s uređenjem prostora. Pogotovo ako HP pristane na produljenje ugovora po istoj cijeni, što je po ugovoru potpisanom u rujnu prošle godine jedna od opcija. U tom slučaju ovaj bi se poslovni potez mogao pokazati kao dobra poslovna odluka i za HP i za HAPIH.
Komentari