Europska komisija šteti europskim interesima najavom kaznenih carina na uvoz električnih automobila iz Kine, izjavio je šef njemačkog proizvođača automobila BMW-a, nadovezavši se na pozive iz vlade na pregovore s Pekingom kako bi se otklonila prijetnja trgovinskog sukoba.
Komisija je u srijedu objavila da bi od početka srpnja mogla uvesti preliminarne dodatne carine na uvoz električnih automobila na baterije iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog “nepoštenih subvencija” proizvođačima.
Dodali su ipak da su stupili u kontakt s kineskim vlastima kako bi razmotrili moguća rješenja, a u skladu s propisima Svjetske trgovinske organizacije (WTO).
Val kritika u Njemačkoj
Prijetnja carinama naišla je na val kritika u njemačkoj vladi i poslovnim krugovima.
Ministar prometa Volker Wissing upozorio je u srijedu da bi carine negativno utjecale na njemačke tvrtke.
“Kaznene carine EK pogodit će njemačke tvrtke i njihove vrhunske proizvode. Vozila moraju pojeftiniti kroz žešću konkurenciju, otvorena tržišta i znatno bolje uvjete proizvodnje u EU, a ne kroz trgovinske ratove i zatvaranje tržišta“, napisao je ministar prometa na društvenoj mreži X.
Ministar gospodarstva Robert Habeck zatražio je pregovore kako bi se izbjegla “carinska utrka” s azijskim divom, upozorivši da EU riskira eskalaciju trgovinskog sukoba.
“Ključno je da sada razgovaramo”, naglasio je njemački ministar gospodarstva.
“Carine su uvijek posljednja opcija i politička mjera i često su najgore rješenje”.
Njemačka je orijentirana na trgovinu i na izvoz i potrebno joj je otvoreno tržište i ravnopravno natjecanje, rekao je Habeck.
“Bilo bi uistinu loše kada bi se carine koristile kao protekcionistički alat, kada bismo ušli u carinsku utrku s Kinom”, zaključio je, nadovezujući se na glasove iz kineskih državnih krugova da bi Peking trebao podići carine na uvoz velikih automobila s pogonom na benzin.
Šef BMW-a kaže da su ‘carine pogrešan put’
Šef BMW-a Oliver Zipse složio se s ministrom gospodarstva, ocijenivši da su carine “pogrešan put” i da bi protekcionizam mogao pokrenuti spiralu novih uvoznih nameta i izolacije.
“Europska komisija šteti europskim tvrtkama i europskim interesima“, ustvrdio je Zipse u srijedu.
“Sa stajališta BMW Grupe, protekcionističke mjere poput uvođenja uvoznih carina ne pomažu nam u natjecanju na međunarodnim tržištima“, poručio je šef njemačkog proizvođača luksuznih vozila.
BMW prisutan na kineskom tržištu
BMW u Kini proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper koje prodaje na tržištu Europske unije. U matičnoj Njemačkoj proizvode pak modele 4, 6, 7, i7 i 8 koje izvoze u Kinu.
GOST KOLUMNIST QI QIANJIN: ‘Kina i EU moraju poboljšati međusobno strateško povjerenje’
Europski parlament citirao je, pak, u izvješću objavljenom u listopadu navode “više izvora da kineske tvrtke (primjerice BYD, Nio i Xpeng) još uvijek izvoze relativno malo automobila i da dvije trećine kineskog uvoza u EU čine vozila koje etablirane kompanije iz EU i SAD-a proizvode u Kini”.
Komentari