Trgovački lanac Kaufland u poslovanju poštuje visoke standarde u zašiti okoliša

Autor:

Purple and red color fruits and vegetables ingredients top view on rustic white background.

Promo

Brojne rezultate nepovoljnog djelovanja na okoliš i neugodne klimatske posljedice već smo počeli osjećati i na vlastitoj koži. Ekstremne temperature i elementarne nepogode jasan su pokazatelj  da moramo djelovati. Odgovorne tvrtke odavno su se uključile u pokret očuvanja našeg okoliša i sprečavanja klimatskih promjena, a jedan od takvih pozitivnih primjera kod nas je Kaufland.

Ovaj trgovački lanac već je poznat po tome da ulaže značajne napore u očuvanje okoliša. Tvrtka djeluje prema strategiji REset Plastic grupacije Schwarz, a taj holistički pristup temelji se na pet područja djelovanja: izbjegavanje plastike, poseban dizajn proizvoda, recikliranje, uklanjanje plastike iz okoliša te inovativna rješenja i istraživanja. Na ovaj način smanjuju uporabu plastike i zatvaraju krug recikliranja.

Pesticidi – štetni ili nužni?

Trgovački lanci imaju veliku odgovornosti i prema ljudima, životinjama i okolišu u kontekstu trgovine prehrambenim namirnicama, a Kaufland je itekako svjestan kako sredstva za zaštitu bilja mogu ugroziti zdravlje njihovih kupaca i proizvođača, kao i biološku raznolikost te nepopravljivo oštetiti ekosustave.

Upravo zato se Kaufland još od 2006. godine kroz vlastite projekte koje provodi s partnerima zalaže za integriranu poljoprivredu i smanjenje te izbjegavanje pesticida u uzgoju voća i povrća. Važno im je  da proizvođači s kojima surađuju koriste sredstva za zaštitu bilja samo kada ne postoje odgovarajuće agrarno-tehničke alternative.

Glavni ciljevi u kontekstu sredstava za zaštitu bilja tako su im zaštita kupaca i njihovog zdravlja, zaštita ljudi koji sudjeluju u proizvodnji i lancu opskrbe te zaštita prirode i okoliša u uzgojnim područjima. „Kaufland preuzima odgovornost za ljude i okoliš: na taj način ne samo da svoj asortiman činimo održivim, već promičemo i odgovorne uvjete proizvodnje. Kao član organizacije GlobalG.A.P. aktivno doprinosimo boljoj budućnosti i pomažemo oblikovati globalne promjene u uzgoju i prodaji voća i povrća te cvijeća i biljaka”, istaknuo je Tomislav Klepac, rukovoditelj sektora Nabava voća i povrća.

Standardi Kauflanda za primjenu pesticida tako su znatno stroži od zakonskih propisa i sužavaju izbor aktivnih sastojaka kako bi se osiguralo smanjivanje upotrebe pesticida na što nižu razinu. Prema načelu minimalne uporabe pesticida Kaufland očekuje ili u potpunosti eliminirati pesticide ili ih bar smanjiti na apsolutni minimum. „Želimo preispitati dosadašnje postupanje i dugoročno promicati održive alternative u kontekstu nacionalne i svjetske proizvodnje, a koje će služiti i ljudima i okolišu“, ističu iz Kauflanda.

Više o planovima Kauflanda za izbjegavanje ili potpunu eliminaciju uporabe pesticida možete pročitati u njihovim Izvještajima o transparentnosti koji su objavljeni OVDJE.

Jednokratna plastika i službeno je out 

Kaufland si je postavio i dva jasna cilja: do kraja 2025. u pakiranjima proizvoda vlastitih marki želi koristiti u prosjeku 20% reciklata i 100% tih pakiranja treba postati maksimalno reciklabilno. Već do kraja ove godine u potpunosti će ukinuti upotrebu crne plastike kako bi bilo lakše reciklirati plastična pakiranja čime se omogućuje kružni proces recikliranja.

Osim toga, važno je napomenuti kako je Kaufland i prvi trgovački lanac u Hrvatskoj koji je, još 1. siječnja 2020., potpuno ukinuo jednokratne plastične vrećice na blagajnama, a iz prodaje su povučeni i jednokratno plastično posuđe, pribor za jelo, plastični štapići i slamke te su zamijenjeni alternativnim održivim rješenjima poput proizvoda od papira, drva i dr.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.