„Centre for the Study of Women in Television and Film“, organizacija koja djeluje u sklopu fakulteta u San Diegu, provela je istraživanje na temu utjecaja redateljica na filmove snimljene tijekom 2020. godine. Analizirajući 100 najgledanijih filmova prošle godine, istraživanje pokazuje da su njih 16 posto režirale žene, čime je oboren rekord. Primjerice, 2019. godine 12 posto žena režiralo je najuspješnije filmove dok je 2018. godine samo četiri posto žena režiralo najuspješnije filmove te godine. Time se pokazuje da pritisak koji se stvara na filmske studije u želji da žene režiraju sve više filmova daje rezultate, objavio je magazin Variety.
Rezultati bi bili drugačiji, i to u korist redateljica, da 2020. godina nije bila tako čudna. Zbog pandemije koronavirusa filmovi Chloe Zhao „The Eternals” i Cate Shortland „Black Widow” prebačeni su za 2021. godinu dok se film Patty Jenkins „Wonder Woman 1984“ počeo prikazivati za Božić te nije bio uključen u ovo istraživanje.
Ovo istraživanje provodi se već 20 godina, s time da je ove godine po prvi puta provedeno istraživanje o uključenosti žena u one filmove koji su bili najgledaniji kod kuće. U toj kategoriji istraživanje je pokazalo da je 19 posto žena – redateljice, scenaristice, izvršne producentice, producentice, montažerke i redateljice – radilo na filmovima koji su bili najgledanije u kućnom okruženju. To je za dva posto manje od rada žena na ukupno najgledanijim filmovima. Isto istraživanje je pokazalo da se u kućnoj atmosferi gledaju filmovi koje je režiralo niti 10 posto žena za razliku od spomenutih 16 posto žena koje su režirale najuspješnije filmove.
Za Marthu Lauzen, direktoricu centra koje je provelo istraživanje, dobro je to što se već dvije godine zaredom povećava broj redateljica, jer je trend prethodnih godina bio takav da je jednu godinu broj redateljica rastao a drugu padao. S druge strane, po njoj je loše što još uvijek više od 80 posto filmova nisu režirale žene.
Što se tiče ostalih poslova na najgledanijim filmovima protekle godine u 28% slučajeva žene su producentice dok su njih 21 posto bile izvršne producentice, što je porast od dva posto u obje kategorije. Na 18 posto filmova žene su bile montažerke, na 12 posto filmova bile su scenaristice a na tri posto filmova bile su snimateljice. Što se tiče snimateljica to je porast za jedan posto, ali što se tiče scenaristica i montažerki to je pad za osam odnosno pet posto.
Komentari