U 2023. godini u Hrvatskoj je prodano 28 milijuna komada dnevnika i oko 1,7 milijuna komada tjednika, pri čemu je najprodavaniji dnevnik bio 24 sata, a među tjednicima Hrvatski tjednik, pokazuje istraživanje tržišta tiska za prošlu godinu Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN).
Istraživanje je pokazalo jače izražen pad prodaje dnevnika 2023. u odnosu na 2022., od onoga u 2022. u odnosu na 2021. godinu. Ujedno, to je nastavak višegodišnjeg trenda pada prodanih naklada, ali i financijskih pokazatelja stanja na tržištu, ističu iz Agencije.
DNO DNA Po pitanjima medijskog pluralizma Hrvatska je uvjerljivo najgora zemlja Europske unije
Prema podacima koje iznose, u 2023. godini prodana naklada svih općeinformativnih dnevnika iznosila je nešto manje od 28 milijuna komada i pala je za 15 posto prema 2022. godini, a općeinformativnih tjednika 1,7 milijuna komada, što je pad od osam posto.
Najprodavaniji dnevnik 24 sata
“Svi općeinformativni dnevnici bilježe pad prodane naklade u 2023. godini u odnosu na 2022. godinu”, istaknuli su iz Agencije čija je analiza pokazala i da se ujedno ne bilježe promjene na pojedinoj poziciji pojedinih općeinformativna dnevnika prema ostvarenom tržišnom udjelu.
Tako je najveću prodanu nakladu u 2023. godini, kao i prethodnih godina, ostvario je dnevnik 24sata (Styria Grupa), s ostvarenim tržišnim udjelom od 30 do 40 posto, uz nastavak trenda pada prodaj te blagi pad tržišnog udjela.
VELIKI BRAT Plenković dijelio upute što javnost, mediji i stručnjaci moraju misliti
Slijedi Večernji list (također Styria Grupa), s ostvarenim tržišnim udjelom od 20 do 30 posto koji ujedno bilježi stagnaciju tržišnog udjela, usprkos padu prodane naklade.
Treći po prodanoj nakladi je Jutarnji list (Hanza Media Grupa) s tržišnim udjelom od 10 do 20 posto i blagim padom tržišnog udjela uz pad prodane naklade u odnosu na prethodnu 2022. godinu, pokazala je analiza AZTN-a.
Značajan iznos prodane naklade u 2023. ostvarili su još nakladnici dnevnika Slobodna Dalmacija (Hanza Media) s tržišnim udjelom od 10 do 20 posto i koji bilježi blagi rast tržišnog udjela i Novi list (Glas Istre Grupacija) s tržišnim udjelom od 5 do 10 posto, čiji tržišni udjeli bilježi blagi pad u odnosu na 2022. godinu. Oba dnevnika, kako se navodi, regionalnog su karaktera i bilježe pad prodaje u promatranoj 2023. u odnosu na 2022. godinu.
Istraživanje prema vlasničkim grupama pokazuje da na tržištu dnevnika u 2023. najveći udio od 50 do 60 posto ima Styria AG (24 sata i Večernji list), uz blagi pad tržišnog udjela u odnosu na 2022. godinu.
Druga je Hanza Media Grupa (Jutarnji list i Slobodna Dalmacija) s udjelom od 30 do 40 posto koja bilježi nastavak blagog pada zajedničkog tržišnog udjela.
Treća je Grupacija Glas Istre (Novi list, Glas Istre i Zadarski list) ostvarila je zbirni tržišni udio od 10 do 20 posto i bilježi se suprotan trend blagog rasta zajedničkog tržišnog udjela, navodi se u analizi.
Prodaja tjednika je pala za osam posto
Prodana naklada tjednika također je smanjena, u prošloj godini za osam posto u odnosu na 2022. godinu. Ukupno je, naime, prodano oko 1,7 milijuna primjeraka općeinformativnih tjednika u 2023. u odnosu na 1,9 milijuna primjeraka u 2022., navode iz AZTN-a.
Ističu pritom kako većina tjednika bilježi pad prodane naklade u 2023. u odnosu na 2022., uz iznimku šest tjednika koji bilježe trend rasta prodane naklade, a to su Hrvatski tjednik, Nacional, Jednota, Zadarski tjednik, Novi Sisački tjednik i 7dnevno.
Najprodavaniji općeinformativni tjednik u 2023. je Hrvatski tjednik, novinskog nakladnika Tempus 22, po prvi put od kada AZTN prati stanje na tržištu.
Drugi po prodanoj nakladi je općeinformativni tjednik 7Dnevno, novinskog nakladnika Singar, a treći Međimurje, u nakladi poduzetnika List Međimurje.
Istraživanjem tržišta tiska AZTN-a obuhvaćeno je 30 poduzetnika, novinskih nakladnika i distributera tiska, iz Upisnika o izdavanju i distribuciji tiska koji vodi Hrvatska gospodarska komora prema Zakonu o medijima.
Komentari