Trend online kupnje u Hrvatskoj ponovno porastao, kupci najviše koriste pametne telefone

Autor:

Unsplash/Malte Helmhold

Trend online kupnje u Hrvatskoj je ove godine ponovno zabilježio rast, ističu rezultati istraživanja E-commerce Report 2022 konzultantske kuće Valicon i internetske platforme Jeftinije.hr, a prenosi ictbusiness.info.

Gotovo 68 posto ispitanika i korisnika interneta u web trgovinama kupuje barem jednom mjesečno. Među kupcima najviše je pripadnika generacije X, tj. osoba starijih od 45 godina. Najčešće se putem interneta kupuju odjeća, obuća i modni dodaci. Porastao je i prosječan iznos kupnje, koji iznosi 628 kuna. Više od polovice online kupnji izvršeno je putem pametnog telefona (56 posto).

Najviše kupnji je zabilježeno u segmentu mode (39 posto), slijedi elektronika (14 posto), ljepota i zdravlje (12 posto) te dom i vrt (12 posto), slično kao i prošle godine .

Zanimljiv je podatak da hrvatski potrošači po kupnji prosječno troše 628 kuna, unutar segmenta mode prosječan iznos po kupnji je 485 kuna, u segmentu elektronike 1.024 kuna, a u segmentu dom i vrt čak 1.171 kuna.

Rast je primijećen i u segmentu supermarketa. Ova kategorija ima udjel od 5 posto po broju kupnji, ali snažan trend rasta. Ističe se Konzum Klik, koji se našao na listi deset najpopularnijih hrvatskih web trgovina.

Pandemija koronavirusa je hrvatske online potrošače još više približila domaćim i lokalnim web trgovinama. Samo 10 posto ukupne vrijednosti kupnje odlazi u strane web trgovine, odnosno na prekogranične kupnje. Najpopularnija strana web trgovina je AliExpress, ali je prosječna vrijednost kupnje niska, svega 178 kuna. Analizirano po segmentima, u stranim web trgovinama najčešće se kupuje elektronika.

Istraživanje E-commerce Report je pokazalo da bilo kojom vrstom platnih kartica plaća 54 posto ispitanika, dok njih 36 posto odabire plaćanje pouzećem.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.