Mnogi zbog predrasuda ili iz neznanja zimi snizuju tlak zraka u gumama, misleći da gume time bolje prianjaju na podlogu…
…no događa se suprotno, jer se slabije napuhana guma pojačano uvija, posebno u području gaznog sloja, što otežava prianjanje gaznog sloja i povećava proklizavanje.
Premda se smanjenjem tlaka u gumi povećava površina gazne plohe, što povećava kohezijsko trenje (adhezijsko ne ovisi o površini) i poboljšava prianjanje na skliskoj cesti, pojačava uvijanje gaznog sloja to kompromitira.
Prednost je jedino što lošije napuhana guma počinje prije proklizavati i time upozorava vozača. Bolje napuhana gumana skliskom bolje drži, ali proklizava iznenada, naglo i bez upozorenja. Zbog toga se stvara privid da lošije napuhana gume drži.
Zaključak: tlak zraka u gumi u svim uvjetima, ljeti i zimi treba biti po propisu, za konkretnu gumu/vozilo i opterećenje.
Pitanja koja traže odgovor (1): Zašto su automobili s prednjim pogonom stabilniji nego sa stražnjim?
Pitanja koja traže odgovor (2): Zašto su dizelaši štedljiviji od benzinaca?
Pitanja koja traže odgovor (4): Zašto se široke gume brže troše od uskih?
Pitanja koja traže odgovor (5): zašto su brzi motocikli toliko opasni i pogibeljni?
Pitanja koja traže odgovor (6): zašto zimske gume zimi bolje drže cestu nego ljetne?
Pitanja koja traže odgovor (7): zašto nije preporučljivo snažno kočiti u zavoju?
Komentari