Model će se sastojati od dvije razine – na prvoj će se analizirati promet na razini cijeloga grada, a na drugoj detaljno proučavati prometne tokove unutar manjih zona, poput četvrti i mjesnih odbora, rekli su Hini u Gradskoj upravi.

Prometni model je zamišljen kao sofisticirani alat za analizu, optimizaciju i ocjenu prometnih sustava sa ciljem donošenja strateških odluka usmjerenih na poboljšanje prometne infrastrukture, unaprjeđenje mobilnosti i promicanje održivog razvoja.

KAKO SMANJITI GUŽVE? Zagreb uvodi promjene u prometu. Stižu pametni semafori i dinamičke trake

Kroz izradu digitalnog prometnog blizanca Zagreba omogućit će se precizna analiza utjecaja novih prometnih rješenja na prometnu mrežu, kao i detaljna evaluacija postojećih prometnih sustava.

Osim toga, model će omogućiti predviđanje potencijalnih utjecaja predloženih projekata ili strategija te oblikovanje inovativnih rješenja za smanjenje prometnih zagušenja i povećanje učinkovitosti prometne mreže, ističu u Gradskoj upravi.

Prometnim modelom simulirat će se prometni scenariji, ograničenje brzine prometa, promjena kapaciteta prometnica, prenamjena površina za bicikliste i pješake.

Također, planiranje novih ruta javnog prijevoza, bolje biciklističke infrastrukture i održive urbane mobilnosti te uvođenje zona niske emisije.

Radi se i o prenamjeni prostora za pješačke zone i biciklističke staze i trake, poboljšanju u javnom prijevozu, ograničavanju brzine prometa, smanjenju i povećanju kapaciteta cesta, cijeni i ograničenju parkiranja, parkiranju izvan ulica i uklanjanju parkirališnih mjesta.

Predviđeno vrijeme za dovršetak prometnog modela je 24 mjeseca od potpisa ugovora.