Među taksistima koji rade za Bolt i Uber posljednjih dana širi se poziv na štrajk planiran za ponedjeljak, 24. lipnja 2024. godine u 12 sati.
Ove dvije platforme diktiraju uvjete rada svojim vozačima od kojih uzimaju proviziju za rad svojih mobilnih aplikacija preko kojih ih povezuju s korisnicima.
Štrajk i nakon ponedjeljka?
S obzirom da nisu zadovoljni prihodima koje ostvaruju, za prekid štrajka vozači od Ubera i Bolta traže 15 posto veće cijene prijevoza, smanjenje provizije platformi na 10 posto, dva eura dodatka za vožnje između 22 i 6 sati, jednaka uvećanja za sve kategorije vožnji te ukidanje Economy tarife koja se aktivira kad je potražnja nešto manja, piše Forbes Hrvatska.
Plan štrajkaša je obustaviti rad na 12 sati, a u slučaju da njihovi uvjeti ne budu ispunjeni nastaviti s dvosatnim štrajkovima svakoga dana u podne.
U ovom trenutku, teško je procijeniti koliko vozača je obaviješteno o štrajku, kao i koliki broj će se odazvati na njega.
Provode i interne ankete
Na jučerašnji upit Forbesa Hrvatska iz Bolta još nisu odgovorili, dok su iz Ubera odgovorili na dio postavljenih pitanja te pojasnili kako njihova naknada za uslugu na tjednoj bazi trenutno iznosi 25 posto prihoda ostvarenih tjednim vožnjama, dok ostalih 75 posto ide vozaču – partneru za podmirenje svih obveza i zaradu.
Iz njihovog odgovora teško je procijeniti kako će reagirati na štrajk i zahtjeve vozača.
“Uber kontinuirano radi na unaprjeđenju uvjeta suradnje sa svojim partnerima vozačima, a nastavno na njihove prijedloge te interne ankete koje provodimo. Zadovoljstvo i sigurnost naših partnera, jednako kao i naših korisnika, primarni su nam prilikom donošenja poslovnih odluka i planiranja aktivnosti. U Uberu smo uvijek spremni na konstruktivan i argumentiran partnerski dijalog dok je svatko slobodan iskoristiti svoje demokratsko pravo na prosvjed sve dok taj postupak nikome ne nanosi štetu”, poručili su iz Ubera.
Vozači Ubera i Bolta žele sindikat
Slobodna Dalmacija prije deset dana objavila je kako vozači Ubera i Bolta sa splitskog područja planiraju osnivanje sindikata.
U prvoj fazi, on bi funkcionirao na razini Splitsko-dalmatinske županije, a potom bi se proširio na Hrvatsku, piše Forbes Hrvatska.
Tomaševićeve pješačke zone donijele velike probleme: “Uzeo nam je radno mjesto”
Komentari