Devetnaest osoba izgubilo je život,a njih 37 teško je ozlijeđeno u najvećoj tramvajskoj nesreći u povijesti Zagreba, koja se dogodila na današnji dan 1954. godine.
Građani, njih 56 koliko ih se u trenutku nesreće vozilo u ‘dvadesetjedinici’ koja je tada vozila prema Mirogoju, kolima broj 21 i modelu tramvaja M-24 nije ni slutio što ih čeka, kad su bezbrižno javnim prijevozom krenuli na put, kako bi ispunili svoje svakodnevne obveze.
Spuštajući se po strmoj mirogojskoj pruzi, vozač je otpustio ručnu kočnicu i htio uključiti tračničku. Kad je shvatio da tračnička kočnica ne radi, tramvaj je jurio nizbrdo otprilike 80 kilometara na sat. Iako je pokušao ponovo uključiti ručnu uz ispuštanje pijeska, nije bilo pomoći.
Tramvaj je išao brzinom pet puta većom od dopuštene. Na zadnjem zavoju kod bolnice izletio je iz tračnica, okrenuo se nekoliko puta oko svoje osi, odskočio na drugu stranu ulice, iščupao iz korijena nekoliko stabala i na koncu udario u željezni stup.
U nesreći je život izgubilo 19 osoba, a 37 putnika zadobilo je teško ozljede.
Naknadna istraživanja pokazala su da su tramvajska kola 21 toga jutra već imale sudar. Tramvaj je zahvatio i prevrnuo zaprežna kola na uglu kod Degenove ulice i Medveščaka, piše Pun kufer.
S obzirom na to da se nije mogla opaziti veća šteta na tramvaju ZET-a, vozač je nastavio voziti prema Mirogoju.
Ta se tragedija smatra najvećom i najsmrtonosnijom tramvajskom nesrećom u povijesti Zagreba i Hrvatske. Zbog nje je obustavljen tramvajski promet prema Mirogoju čak 10 godina.
Nova tramvajska linija privremeno je uspostavljena 1964. godine s motornim kolima i modernim kočnicama, no ugašena je tri godine kasnije, točnije 15. svibnja 1967. godine. Do posljednjeg počivališta na Mirogoju otad se ide autobusima, a niti jedan tramvaj ne nosi broj 21.
Komentari