Toyota Prius PHEV 220 Premium, peta generacija za 5, plug-in hibrid koji štedi i kad ga ne dopunjujete strujom

Autor:

Autoportal.hr

Novi Toyota Prius iznenađuje upečatljivim izgledom i znatno većom dinamikom u vožnji. Dostupan je samo u plug-in hybrid izvedbi. Ako ga svakodnevno punite strujom benzin troši na kapaljki, a ako ste ‘zaboravni’, oko pet litara

Doista nam se teško sjetiti kada je neki model s dolaskom nove generacije napravio jedan takav totalni preokret. Upravo to je napravila Toyota, a na listi totalnog ‘makeovera’ našao se Prius. Novi model, 5. generacijes donosi puno više privlačnosti i neočekivano atraktivnih linija u petoj generaciji. Dostupan u Europi samo u plug-in hibridnoj verziji i pod nazivom Prius Plug-in Hybrid 220 i ponovno je posve drugačiji od svih drugih vozila na prometnicama…

Svi dobro znamo što znači Prius u svijetu auto industrije. U razdoblju duljem od četvrtine stoljeća Prius je ostavio trajni trag na marku Toyota i na svijet kao prvi elektrificirani automobil masovne proizvodnje, predvodnik budućih trendova u pogledu električnih automobila i model koji je elektrificiranu tehnologiju učinio pristupačnom većem broju kupaca. Najbolje od svega, baš ti prvi primjerci i dan danas voze i oduševljavaju vlasnike u svijetu, ali i kod nas.

Sportska silueta, spojena stražnja LED svjetla, sve je odvažno i dobro da je tako…

Najnoviji Prius ide korak dalje na tom putu i donosi poboljšanu elektrifikaciju primjenom najnovije tehnologije plug-ih hibridnog električnog vozila (PEHV) kako bi pomogao Toyoti, koja je prodala već više od 23 milijuna primjeraka elektrificiranih vozila na globalnoj razni (od čega više od 5 milijuna hibridnih i plug-in hibridnih modela Prius), da ostvari svoj cilj ugljične neutralnosti. U praksi, možda ne znate koliko ste pozitivni za okoliš, ali za vlastite financije svakako jeste. Zašto? Plug-in tehnologija je ta koja radi dobru računicu. Doseg vožnje samo na struju iznosi 86 km, a omogućuje mu ga baterija od 13,6 kWh.

U praksi, ta brojka je stvarno ostvariva. A kada ostanemo bez baterije? Prius ni tada ne gubi smisao, nova generacija Toyota plug-in hibridnog sustava ima poboljšanu izlaznu snagu i iznimno niske emisije CO2  od samo 11 g/km u kombiniranom ciklusu vožnje WLTP, što je najniža vrijednost ikad za Prius. U takvim okolnostima, Prius u ciklusu kombiniranog paljenja benzinskog motora u gradu, troši u rasponu od 5 do 6 litara. CVT mjenjač i tada se brine da previše ne osjetite vožnju i sve doživljaje naglih kretanja i zaustavljanja.

 

Dizajnerski pogođen, vjerujemo da će se ova generacija svidjeti najvećem broju ljudi do sada, donosi i bolje vozačke performanse. Novi Prius je zabavniji za vožnju jer pruža iznimno veliku snagu i ubrzanje. Ravnoteža i razina upravljivosti također su poboljšani zahvaljujući novoj generaciji platforme GA-C izrađenoj primjenom Toyotine nove globalne strukture (TNGA) koja donosi manju težinu i veću krutost, što jamči veću stabilnost pri vožnji. Niže težište, postignuto zahvaljujući tome što je baterija električnog vozila postavljena ispod sjedala, a spremnik goriva pomaknut niže i više prema naprijed u odnosu na prethodnu generaciju, što doprinosi poboljšanju vozne dinamike i spretnosti.

Testirani Prius Plug-in hybrid stigao nam je u efektnoj žutoj Mustard nijansi. Kombinacija boja koja je uz 19 colne naplatke bila pravi mamac za poglede. Premda hvalimo dizajn, ne smijemo zaboraviti kako ova forma donosi i neke zamjerke. Oni nešto viši ili starije životne dobi, koji nisu baš navikli na nisko sjedenje, osjetit će to kod ovog modela. A-stup vozila i odmah padajuća silueta krova prilično su niske, tako da zapinjanja i slični scenariji kada brojite ‘zvjezdice’ oko glave nisu nemogući.

Unutrašnjost u Toyota stilu… (Foto: Nikola Jurković, Autoportal.hr)

U unutrašnjosti prostran putnički prostor, a linije unutrašnjosti čiste su i elegantne. Kako vozaču tako i suvozaču, unutrašnjost se doima prostranom, a izrađena je od elegantnih, kvalitetnih materijala. Nema nikakvih čudnih zvukova, sve je onako japanski zategnuto. Hvalimo i decentno ambijentalno osvjetljenje. Prtljažnik primjerice nije previše naklonjen putovanjima (nešto preko 250 litara).

Vozaču se informacije prikazuju na sedam inčnom zaslonu, koji se nalazi točno na sredini vidnog polja, a povećava razinu sigurnosti jer vozaču omogućuje da se u potpunosti fokusira na cestu. Novodizajnirana ploča s instrumentima prednost daje udobnosti u putničkom prostoru, čistih je linija i s jasno raspoređenim elementima koji minimalno ulaze u vidno polje vozača, pa su praktičniji i bolje izgledaju. Na njoj su diskretno smješteni niži, središnji zaslon putem kojeg se pristupa najnovijem multimedijalnom sustavu tvrtke Toyota u oblaku i tanke komande klima-uređaja.

Vozač i suputnici mogu bežično pristupati uslugama navigacije na pametnom telefonu putem sustava Apple CarPlay ili putem USB-a i sustava Android Auto, a sama jedinica za multimedijske sadržaje također ima ugrađen preglednik za glazbu i streaming videozapisa ili praćenje najnovijih vijesti. Viknete li „Hey Toyota”, sustav odgovara na izgovorene naredbe vozača ili suvozača, zgodno ako ste ljubitelj novih tehnologija…

 

Novi Prius hvali se s Toyota T-Mate sustavom, on sadrži najnoviju generaciju Toyota Safety Sense (TSS) i sad se može lako ažurirati bežičnim putem. Poboljšana prednja kamera i senzor imaju dvostruko veći domet pri detekciji ispred vozila i šire područje prikaza bočno i okomito, što omogućuje ranije detektiranje objekata u blizini vozila te lakše utvrđivanje većeg broja potencijalnih opasnosti, uključujući motocikle i prepreke na cesti. Za još bezbrižniju vožnju dodani su prednji bočni radarski senzori uz sustav za zaštitu prije sudara, sustav za zadržavanje u prometnom traku i prednji sustav za otkrivanje vozila pod pravim kutom. Tu je i poluautonomni sustav za pomoć pri parkiranju Advanced Park koji parkira vozilo bez upotrebe ruku ili putem daljinskog upravljanja.

Novi Prius prvo je vozilo koje upotrebljava zajedno 2,0-litreni motor TNGA i Toyotin plug-in hibridni sustav treće generacije. Rezultat višestrukih poboljšanja različitih segmenata plug-in hibridnog pogonskog sklopa jest najsnažniji i najučinkovitiji Prius dosad koji je uz sve to i energetski najučinkovitiji. S povećanjem ukupna izlazna snaga sustava sada iznosi 223 KS, a novom modelu Prius omogućuje ubrzavanja do 100 km/h za samo 6,8 sekundi.

Zahvaljujući tome što se upotrebljava baterija većeg kapaciteta, mogla se uvesti i bolja regeneracija (eng. Energy Boost) odnosno sustava koji omogućuje snažnije usporavanje i obnavljanje veće količine energije. Vozač može odabrati jedan od tri različita načina regeneracije (blagi, srednji ili snažni) i uživati u opuštenijoj vožnji s otprilike 80 % usporavanja ostvarenog bez pritiskanja papučice kočnice.

Japanski ‘razbacano’ a tako zapravo posloženo… (Foto: Nikola Jurković, Autoportal.hr)

Kad je vozilo parkirano, ugrađen punjač od 3,3 kW može napuniti bateriju putem klasične strujne utičnice od 220 W od nule do pune razine tijekom noći. Dakle, Prius od vas traži disciplinu, a to će na kraju i nagraditi kroz vožnju posebno gradom…

Novi Prius kao ovaj testirani, u Premium paketu dostupan je od 56.679 eura, a ulazna izvedba (Elegant) po cjeniku je vaša za 48.768 eura. Veliki iznosi za novog-starog pionira. No, osim odvažnog dizajna, sigurno dobivate i više nego provjerenu ‘strujnu instalaciju’.

POGON
Motor: hibrid, benzinski motor , 4 cilindra , M20A-FXS, ubrizgavanje goriva (Euro 6 AP)
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1.987 ccm
Snaga benzinskog motora: 95 KS pri 5.600 o/min
Provrt x hod
: 80.5 x 97.62 mm
Kompresija: 14,0 : 1
Elektromotor:Sinkroni motor s trajnim magnetom
Baterija: 13.59 Ah (Litij-ionska)
Kombinirana snaga
: 164 kW (223 KS)
Doseg:  89 – 97 km
Moment: 190 Nm pri 4400-5200 o/min
Mjenjač: automatski, CVT
Pogon: prednji

KAROSERIJA
Izvedba: coupe, C-segm., 5V
Dimenzije: 4.599 x 1.782 x 1.420 mm
Međuosni razmak: 2.750 mm
Krug okretanja: 10,8 m
Masa: 1545 kg
Prtljažnik: 254 l
Spremnik: 40 litara
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson / Dvostruka ramena
Kočnice: ventilirajući disk / disk
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 195/50 R19

PERFORMANSE
Brzina: 177 km/h
0-100 km/h: 6,8 s
Na testu: 5,5 l/100 km (1 punjene)
CO2: 11 g/km

CIJENA
Testni model: 56.679 eura
Osnovni benzinski model: 48.768 eura

OZNAKE: Toyota Prius, PHEV

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.