Novi Toyota Prius, unaprijeđena verzija japanskog hibridnog pionira, sa sinergijskih 223 KS do 100 km/h ubrzava za 6,7 sekundi i ima rekordni električni doseg u PHEV klasi, 80 kilometara
Prius ima trajan utjecaj na tvrtku Toyota i svijet od lansiranja 1997., etablirajući se kao autentična ikona na kotačima i prvi hibridni automobil novog doba. Model druge generacije predstavljen je 2003., treće 2009., a još uvijek aktualne četvrte 2015. Toyota Prius pete generacije, koji će od sljedećeg proljeća u Europi biti dostupan isključivo kao Plug-in Hybrid, upravo je predstavljen.
Toyota predano stremi ugljičnoj neutralnosti, a hibridna tehnologija koju je izvorno uveo Prius značajno pridonosi prijelazu na nultu emisiju. Novi plug-in Prius jača Toyotinu multitehnološku liniju, koja uključuje električna baterijska rješenja (BEV) i električna napajana vodikovim gorivnim člancima (FCEV), uz povećanu učinkovitost i pristupačno smanjenje ugljika.
Kao tragač za novim tehnologijama, Prius je uvijek inspirirao budućnost drugih modela, a nova generacija nastavlja taj pionirski duh. Predstavlja Toyotinu novu generaciju Plug-in Hybrid sustava, sveobuhvatnu evoluciju s bitno povećanim mogućnostima, zahvaljujući moćnijem elektromotoru i bateriji većeg kapaciteta.
Unaprijeđena karoserija s udjelom čelika ultravisoke čvrstoće (UHTS) povećanim na 54 posto te povećanim udjelom aluminija, kako bi se povećala sigurnost, a smanjila masa, aerodinamički je oblikovana (Cd 0,24) kako bi se optimizirao protok zraka i postigla izvrsna učinkovitost goriva, upravljivost i stabilnost.
Prepoznatljiv stil po kojem je Toyota Prius postao slavan podignut je na novu, dinamičniju razinu siluetom nalik kupeu. Izgrađen je na drugoj generaciji GA-C platforme Toyotine nove globalne arhitekture (TNGA), koja smanjuje težinu i povećava krutost. Niže težište postiže se optimizacijom smještaja baterije i spremnika goriva, što omogućuje zadivljujuće iskustvo vožnje i spokojnu vožnju.
Prostrana kabina spaja zabavu u vožnji i uzbuđenje, koristeći novi Priusov okvir “Arhitekture otoka” za čistu i prostranu unutrašnjost. Položaj sjedenja je niži, stvarajući sportski dojam, dok su zasloni i kontrole postavljeni za optimalnu upotrebljivost.
Kultni klinasti oblik, odrednica modela Toyota Prius od druge generacije, evoluirao je, prihvaćajući elegantne moderne linije. Glatka, uglađena silueta snižena je za 50 mm i skraćena za 46 mm, uz povećanje međuosnog razmaka za 55 mm i povećanje širine za 22 mm. Atraktivnosti izvedbe pomažu 19-colni aluminijski naplaci.
Hibridni sustav nove generacije bitno je unaprijeđen, pružajući više snage i veću učinkovitost. Usisni benzinac 2.0, koji radi po Atkinsonovom ciklusu, razvija 148 KS i kombinira se s elektromotorom priključenim na diferencijal, snage 160 KS (120 kW) te je sinergijska snagu sustava 223 KS (164 kW). To omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,7 sekundi, a najveća je brzina, radi štednje goriva i povećanje dosega, ograničena na 180 km/h.
Doseg u vožnji samo na struju povećan je za 50 posto duži, zahvaljujući litij-ionskoj bateriji kapaciteta 13,6 kWh i iznosi čak 80 km (većina plug-in hibrida na tržištu ima električni doseg 50 do 55 km. Ćelije veće energetske gustoće omogućile su manje dimenzije i ugradnju ispod stražnjeg sjedala. Uz doplatu će biti solarne ćelije na krovu, radi povećanja učinkovitosti električnog sustava i produljenje dosega. Toyota Prius pete generacije, nastavak tradicije inovativnosti u području hibridnih vozila, na europskom se tržištu očekuje u travnju 2024.
Komentari