Toyota Auris 1.6 Valvematic: nužna je skupa izvedba s direktnim ubrizgavanjem i često podešavanje, kako bi se smanjio rizik pregaranja ventila japanskog benzinca
PITANJE ČITATELJA
Toyota Auris 1.6 Valvematic, 2015., 144.000 km. Razmišljam o ugradnji plinske instalacije i na sva moja propitivanja o isplativosti, nisam dobio egzaktan odgovor. Neki govore da se isplati zbog jeftinog plina, a neki da je to rizično, zbog mogućnosti pregaranja ventila. Što savjetujete?
ODGOVOR DOKTORA
Ne preporučujemo vam ugradnju plinske instalacije iz više razloga. Prvo, za motor modela Toyota Auris 1.6 Valvematic, zbog složenosti i osjetljivosti razvodnog mehanizma, nužna je ugradnja sustava s direktnim ubrizgavanjem plina, za što treba bušiti navojne provrte u glavi motora, zbog ugradnji brizgaljki. Za to trebate dobiti odobrenje ovlaštenog zastupnika, što je malo vjerojatno, inače ćete (opravdano) izgubiti garanciju.
Drugo, čak i uz najbolju opremu za ubrizgavanje plina povećava se rizik pregaranja ventila. Poznati su nam slučajevi nekoliko vlasnika modela Toyota i Lexus (premium brend), koji su nakon 50.000 do 100.000 km trebali temeljito obnoviti glavu motora, uz izmjenu ventila i sjedišta ventila. Trošak im je tada bio veći od ušteda, kad se pribroje dodatna davanja i servisi plinske instalacije, pri korištenju plina. Dogodilo im se da je ‘perje pojelo meso’.
Treba pribrojiti i trošak dvostruko češćeg podešavanja zazora ventila i cijenu najskuplje izvedbe plinske instalacije s direktnim ubrizgavanjem i lubrifikatorima, koji mogu minimizirati, ne i ukloniti rizik pregaranja ventila. Naravno, i dvostruko češći odlazak na punjenje goriva, što također troši vrijeme i novac. Usto, Toyota Auris 1.6 Valvematic deklarirano troši 5,9 l/100 km te se umjerenom vožnjom i tlakom u gumama za puno opterećenje može prosječno trošiti i manje od šest litara.
Komentari