Tvrtku i njezina vlasnika kao odgovornu osobu Općinski sud u Osijeku nepravomoćno je proglasio krivima zato što su 7. siječnja 2023. ‘prilikom pružanja ugostiteljskih usluga koristili nepoštenu, odnosno agresivnu poslovnu praksu zabranjenu odredbama iz Zakona o zaštiti potrošača’, piše Novi list.
Kako se navodi u presudi, određene su ugostiteljske usluge naplaćivali potrošačima po cijenama višim nego 31. prosinca 2022. Tako je 7. siječnja 2023. gazirani sok od 0,25 litre naplaćivan po cijeni od 15,07 kuna, odnosno 2 eura, a 31. prosinca stajao je 15 kuna, odnosno 1,99 eura, dakle povećana je cijena usluge za 1 cent, ili 0,47 posto.
Krivi su i jer su na isti dan čaj s limunom i medom naplaćivali 13,56 kuna, ili 1,86 eura, a 31. prosinca 2022. stajao je 13 kuna, ili 1,73 eura.
NEEFIKASNOST PRAVOSUĐA Samo u Hrvatskoj i Monaku sudski predmeti se rješavaju duže od godine dana
Kako se navodi u nepravomoćnoj presudi, “krivi su jer su na taj način doveli potrošače u nepovoljniji financijski položaj koristeći uvođenje eura 1. siječnja 2023. kao službene valute te okolnosti u kojima se potrošači nalaze, a koje okolnosti su bitno utjecale na odluku potrošača pri kupnji usluga, odnosno koristili se nepoštenom, odnosno agresivnom poslovnom praksom”.
Tvrtka je zbog prekršaja kažnjena sa 450 eura, a njezin vlasnik sa 150 eura kazne. Kaznu moraju platiti u roku od tri mjeseca po pravomoćnosti presude, a novčana kazna smatrat će se u cijelosti plaćenom ako okrivljenici plate dvije trećine kazne u tom roku, navodi se u presudi.
Optužni prijedlog protiv ovog osječkog ugostitelja i njegove tvrtke podnio je 16. siječnja 2023. osječki područni ured Državnog inspektorata, Služba za nadzor trgovine, usluga i zaštite potrošača, piše Novi list.
OPET POSTAJE LUKSUZ Cijena kave nezaustavljivo raste. Ugostitelji najavljuju drastično poskupljenje
Komentari