Puccinijeva ‘Tosca’ u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića, a pod ravnanjem maestra Philippa von Steinaeckera, vraća se na pozornicu riječkog HNK Ivana pl. Zajca u petak, 4. lipnja s početkom u 19 sati.
U naslovnoj će ulozi, prvi put u Rijeci, nastupiti njemačka sopranistica, počasna članica riječke Opere Maida Hundeling. Ova solistica već je oduševila i publiku i kritiku u naslovnoj ulozi Straussove ‘Elektre’ te kao Izolda u Wagnerovoj operi ‘Tristan i Izolda’ za čiju je izvedbu ansamblu riječke Opere upravo dodijeljena i Diploma ‘Milka Trnina’. Još se pamti i njena Aida s koncertne izvedbe povodom 135 godina otvorenja današnje zgrade riječkog Kazališta.
Uz nju će, također prvi put na riječkoj opernoj sceni, ulogu Cavaradossija tumačiti gost Dimitris Paksoglou, prvak Grčke nacionalne opere koji je veliki dio karijere ostvario u francuskim opernim kućama, a riječka ga je publika upoznala kao Pollionea u Bellinijevoj Normi i Pinkertona u Puccinijevoj Madame Butterfly. U ulozi Scarpije ponovno će biti Giorgio Surian, koji se ovom ulogom proslavio na pozornicama diljem opernog svijeta.
Solističku ekipu čine i Luka Ortar kao Cesare Angelotti, Ivan Šimatović kao Crkvenjak, Filip Filipović u ulozi Spolette, Slavko Sekulić kao Sciarrone i Ključar te Vanja Zelčić kao Glas pastira.
Zbog aktualnih epidemioloških mjera, tijekom nove će izvedbe izvedbi biti smješten na pozornici, što je još jedan od razloga zbog kojih će ova izvedba zasigurno ponuditi novi, drugačiji doživljaj ove operne predstave.
Među najboljim glazbenim događajima na svijetu
‘Tosca’ je, podsjetimo, u sklopu Puccini trilogije, u riječkom ‘Zajcu’ premijerno izvedena 9. studenoga 2019., a jedna od najpopularnijih i najizvođenijih djela svjetskog opernog repertoara i po mnogima najdramatičnija od svih opera u režiji Marina Blaževića postala je predstavom u čijem svakom od tri čina, publika gleda tri različite predstave ‘Tosce’ odnosno tri različita načina njezine moguće inscenacije: od opernog historicizam čija vizualnost počiva na ljepoti kazališnog slikarstva i ‘autentičnim’ kostimima, preko ‘aktualizacije’ operne priče do operne režije svedene na neophodno: glazbu, dramu, glas, glumu, osobnost izvođača i intenzitet doživljaja.
Kostimografiju potpisuje Sandra Dekanić, a scenografiju s Alanom Vukelićem supotpisuje Marin Blažević kao i svjetlo s Daliborom Fugošićem.
Ova je riječka ‘Tosca’ uvrštena među najbolje glazbene događaje 2019. godine prema izboru uredništva specijaliziranog talijanskog web magazina Operaclick.com. Početkom prošle godine na popis najboljih na svijetu dospjela je u konkurenciji s više od 400 glazbenih događaja. Zahvaljujući tome, riječka se ‘Tosca’ našla u društvu s produkcijama doista najboljih i najglasovitijih na svijetu kao što su primjerice milanska La Scala ili newyorška Metropolitan Opera.
Zbog aktualnih epidemioloških mjera, u novoj izvedbi orkestar će biti smješten na pozornici.
Komentari