Apple je prvi brend čija je vrijednost premašila bilijun dolara, a u vrh se probila i Nvidia s gotovo trostruko većom vrijednošću nego lani, pokazalo je istraživanje Kantarovog BrandZ-a.
Vrijednost Appleovog brenda uvećana je za 15 posto u odnosu na prošlu godinu i zacementirala je njegovu vodeću poziciju na svjetskoj ljestvici, treću godinu zaredom.
Slijede Google i Microsoft
Na drugom je mjestu Google, vrijednost čijeg brenda je dosegnula 753 milijarde dolara, a na trećem Microsoft sa 713 milijardi dolara, izvijestio je Kantar.
Početkom tjedna Apple je predstavio nove značajke umjetne inteligencije (AI) koje bi trebale potaknuti potražnju za iPhoneom i preokrenuti silazni trend u prodaji u uvjetima nestabilne potrošnje u SAD-u i snažne konkurencije.
“Apple kontinuirano uspijeva plasirati proizvode, usluge i (marketinške) poruke koje nailaze na dobar odjek kod potrošača, stvarajući jaku bazu obožavatelja brenda”, rekao je analitičar Counterpointa Varun Mishra.
Vrijednost Nvidijinog brenda utrostručena
Apple je s tržišnom kapitalizacijom od 3,18 bilijuna dolara ispred Nvidije, moćnog proizvođača čipova za umjetnu inteligenciju čija tržišta vrijednost iznosi 2,97 bilijuna dolara.
Vrijednost Nvidijinog brenda gotovo je utrostručena u odnosu na prošlu godinu, dosegnuvši 200 milijardi dolara. Surfajući na valu oduševljenja umjetnom inteligencijom i procvata potražnje za čipovima, Nvidia se tako prvi put probila među 10 najvrjednijih svjetskih brendova na Kantarovoj ljestvici, zauzevši šesto mjesto.
“Nvidia je posebna zato što i mali i institucionalni ulagači vjeruju da će odigrati središnju ulogu u tektonskim promjenama u tehnologiji”, objašnjavaju u Kantaru.
I Oracle u top 10 svjetskih brendova
Među 10 najvrjednijih svjetskih brendova probio se i Oracle, koji nudi usluge u oblaku bazirane na umjetnoj inteligenciji, zauzevši deveto mjesto, s 58 posto većom vrijednošću brenda nego lani, od 145 milijardi dolara.
APPLE Nova reklama za iPad na udaru javnosti. Hugh Grant reagirao: ‘Uništenje ljudskog iskustva’
Kantarovo istraživanje bazira se na više od 4,3 milijuna razgovora s potrošačima u 532 kategorije i obuhvaća 21.000 različitih brendova na 54 tržišta.
Komentari