Pred vratima je nova turistička sezona. Prema procjenama, nedostaje čak 30 tisuća sezonskih radnika. Tonči Glavina iz Ministarstva turizma i sporta rekao je da je pitanje “hoće li ova sezona nadmašiti 2019. godinu” – pitanje svih pitanja.
“Prema svim informacijama koje imamo možemo zaključiti sa svih tržišta, od naših poslovnih partnera, tour operatera, chartera itd. da nas očekuje jako dobra turistička sezona, čak turistička godina jer imamo već sad određen broj indikatora koji nam daju razlog za optimizam. Cijeli niz aktivnosti koje Ministarstvo turizma i sporta provodi cijelu godinu i godine, prilagođavali smo se uvjetima na tržištu i okolnostima tako smo uvijek bili otprilike jedan korak ispred konkurencije i očekujem da ćemo to napraviti i ove godine. Što se tiče nastupa, ove godine smo napravili jedan značajniji iskorak na našim emitivnim tržištima, koja su relativno blizu Hrvatskoj, od kuda dolazi velika većina naših gostiju” istaknuo je gostujući na Hrvatskom radiju,.
Danas počinje najveći turistički sajam na svijetu ITB Berlin. Na njemu će ministrica turizma Nikolina Brnjac i direktor HTZ-a Kristjan Staničić napraviti prezentaciju hrvatske ponude – u čemu se ove godine razlikujemo, na što stavljamo akcent – posebno na održivost.
“Promoviranje Hrvatske s cijelim kontinentalnim dijelom u unutrašnjosti, s prezentacijom i vizualnim identitetom kao i partnerima koji se tu predstavljaju. Nedavno smo bili zemlja partner u Münchenu gdje smo doslovno rasturili, oborili smo rekord sajma. Sajam je oborio rekord svih godina dosad. Oko 160.000 posjetitelja”, naglasio je.
Boris Žgomba iz Udruženja putničkih agencija pri HGK rekao je da je Hrvatska “vrlo tražena destinacija”. “Već dva mjeseca je trend rasta. Velika je potražnja, velik broj rezervacija. No između rezervacije i stvarne realizacije postoje velike razlike. Treba reći da ova godina ide sigurno k jednoj dobroj turističkoj godini. A ono što će činiti razliku između dobre i izvrsne je nešto što će se dogoditi u sljedećim mjesecima. Ono što je najvažnije od svega, kad se podvuče bilanca, vjerujem da će broj gostiju i novčano stanje biti zadovoljavajuće”, naglasio je.
Dodao je da očekuje “last minute” ponude, jedan određeni “nered na tržištu” zbog određenih segmenata koji će ostati nedovoljno puni. “Ne zaboravimo da imamo konkurenciju koja “tuče” s niskim cijenama pa bi se oni koji su rezervirali Hrvatsku mogli u zadnji tren predomisliti, ako im je jedini motiv financijski”, istaknuo je.
Barbara Marković iz Hrvatske udruge obiteljskog smještaja poručila je da se u obiteljskom turizmu ‘junački’ pripremaju za novu sezonu. “Očekujemo da će biti jednaka, ako ne i uspješnija od 2019. Nakon pandemije, mislim da ćemo ove godine raditi punom parom. No cijene nam doista diktiraju goste i bojim se da konkurentne zemlje imaju puno niže cijene nego što imamo mi”, istaknula je.
Komentari