TOMISLAV PASANEC: ‘Sviranje moje house glazbe s jazz orkestrom promovirat će Hrvatsku u svijetu’

Autor:

10.03.2022., Zagreb - Tomislav Pasanec, glazbeni producent i DJ. 

Photo Sasa ZinajaNFoto

Saša Zinaja/NFOTO

Glazbeni producent Tomislav Pasanec priprema pionirski projekt – s Jazz orkestrom HRT-a svirat će svoju house glazbu u drugačijim aranžmanima i solo dionicama. To će značiti novi izlazak na svjetsku scenu iako je već projektom PEZNT i albumom ‘Paid in Full’ vani postigao izniman uspjeh

U ljeto 2018. godine predstavili smo u Nacionalu glazbeni projekt PEZNT Tomislava Pasaneca, koji je već tada bio vrhunski glazbeni proizvod koji bi mogao osvojiti svijet. Svjetsku house scenu osvojio je albumom ‘’Paid In Full’’, što su primijetili i ljudi u HDS-u pa je tako prvi put u povijesti te organizacije jednom elektroničkom projektu kroz natječaj International dodijeljeno 120.000 kuna početkom ove godine, kako bi što kvalitetnije pripremio i snimio novi album na kojem trenutno radi. To je bio pun pogodak uzme li se u obzir to da je njegova pjesma ‘’Ride With Me’’ osvojila Australiju i na njihovoj službenoj top ljestvici zadržala se punih 20 tjedana. No nije samo Australija prepoznala kvalitetu njegova glazbenog proizvoda jer je album bio jedan od deset najprodavanijih albuma house glazbe na američkim download servisima 2020. Pasanec je u međuvremenu počeo raditi na novom albumu, uspješno je nastavio surađivati s britanskim promotorima iz Defected Recordsa kao hrvatski promotor festivala house glazbe Defected Croatia, paralelno vodi svoju diskografsku kuću Blacksoul Music, ušao je i na tržište NFT-a, ali je najveći naglasak trenutno stavio na jedan gotovo pionirski pothvat u svjetskim razmjerima, a o kojem se počelo šuškati u glazbenim krugovima, a to je suradnja s Jazz orkestrom HRT-a kako bi spojio house zvuk s jazz orkestrom.

NACIONAL: Čuli smo da ste započeli suradnju s Jazz orkestrom HRT-a. Kako je uopće došlo do te suradnje?

Glazba koju radim je oduvijek imala elemente jazza, funka i soula jer u slobodno vrijeme najčešće slušam takvu glazbu kada tražim inspiraciju. Ideja da spojim to što radim s Jazz orkestrom je nastala 2018., dok je još u procesu snimanja bio zadnji album ‘’Paid in Full’’ koji pored klasičnog house zvuka ima nekoliko vrlo živih pjesama. Kada snimam, uvijek težim da svaki moj sljedeći projekt dignem na viši nivo. Napredak je ono što moram postići što god da radim jer mi inače nema smisla i postane mi dosadno. Kako mi se oduvijek vrtjela u glavi takva suradnja i želja za live nastupom s glazbenicima koji osjećaju groove kao i ja, zaključio sam da bi to bilo idealno napraviti s vrhunskim Jazz orkestrom HRT-a.

NACIONAL: Jesu li vam poznati slični projekti u svijetu u kojima su house producenti surađivali s jazz orkestrima i orkestrima općenito ili je vaš potez pionirski pothvat?

Ima ih nekoliko i to su uglavnom bili visokobudžetni projekti s raznim simfonijskim orkestrima, ali pored Britanca Petea Tonga koji je obradio najveće house klasike s Ibize u suradnji s BBC-om, a radilo se uglavnom o legendarnim techno umjetnicima iz Amerike kao što su Carl Craig, Derrick May, Jeff Mills i drugi. Kada je house glazba u pitanju i jazz orkestar ranga kao što je HRT-ov, sličnog projekta nije bilo te sam siguran da će ovo biti bitna stvar za hrvatsku glazbu i njenu promociju u svijetu.

NACIONAL: Koliko je zahtjevan taj projekt za ravnatelja Jazz orkestra HRT-a Mirona Hausera i vas da raspišete aranžmane i spojite elektroničku house glazbu s jazz orkestrom?

Za mene je ovo kompleksan proces i tu ima puno posla, pogotovo jer ovako nešto prvi put radim. Obojica želimo da funkcioniramo kao cjelina, kao jedno, da živimo te pjesme dok ih izvodimo te da se osjeti doprinos i identitet orkestra spojen s mojim grooveom. Sve pjesme će dobiti nove aranžmane i solo dionice koje niste mogli čuti u originalima, tako da je sve vrlo izazovno, ali sam vrlo pozitivan i uzbuđen jer se radi o vrhunskim glazbenicima i profesionalcima, a svemu u prilog ide i to da je Miron ljubitelj elektroničke glazbe i odlično poznaje groove.

‘Fokus većine domaćih medija nikada nije bio usmjeren na modernu glazbu jer to ne donosi klikove, odnosno profit. Svjestan sam toga i ne dopuštam da me to ometa i koči’

NACIONAL: S obzirom na status koji PEZNT ima širom svijeta, za vjerovati je da bi taj projekt mogao izazvati veliku pažnju na globalnoj sceni. Što govore brojke, kako je prošao album ‘’Paid in Full’’ u svjetskim razmjerima od objavljivanja 2019.?

Slažem se s tom konstatacijom. Ovo je ‘’breakthrough’’ projekt koji će nas ravnopravno postaviti rame uz rame s ostatkom zapadnog svijeta i spojiti dva svijeta te proširiti publiku u oba pravca. Album ‘’Paid in Full’’ je postavio temelje i uvjete za to sa svojom pozicijom kao jedan od deset najprodavanijih albuma house glazbe na američkim download servisima u 2020., a započeo sam i rad na novom albumu, tako da je timing idealan.

NACIONAL: Posebno su vas dobro primili u Australiji, na čijoj ste oficijelnoj top ljestvici proveli punih 20 tjedana s pjesmom ‘’Ride With Me’’, što je i najveći uspjeh nekog hrvatskog pop izvođača u inozemstvu. Ali vaš uspjeh ostao je potpuno izvan fokusa medija u Hrvatskoj. Što mislite zašto?

Australija je fascinantna i voli i podržava projekt od prvog dana te bi doslovce mogla postati drugi dom kada je u pitanju glazba PEZNT ako uzmemo u obzir to da ovo nije moj prvi ozbiljan uspjeh na njihovoj klupskoj top listi. Turneja 2019. je bila vrlo uspješna, ali biti 20 tjedana u top listi u Australiji mi još uvijek djeluje poput sna.

NACIONAL: Unatoč tom uspjehu, mediji u Hrvatskoj su to ignorirali.

Na žalost, fokus većine domaćih medija nikada nije bio usmjeren na modernu glazbu ni na nečiji uspjeh jer to ne donosi klikove, tj. profit. Svjestan sam toga i ne dozvoljavam da me to ometa i koči jer znam da sam jedan od rijetkih koji živi ono što radi i uživa u svakoj minuti svog posla. To bih preporučio i drugima koji se bave glazbom.

NACIONAL: Zahvaljujući globalnoj vidljivosti projekta PEZNT, jedna od vaših pjesama je uvrštena u poznatu američku televizijsku seriju ‘’Shameless’’. Kako je došlo do suradnje s producentima serije?

Ovo je bilo odrađeno još u doba kada sam bio aktivan isključivo s mojim drugim pseudonimom Blacksoul. Popularnost nekog projekta nije toliko presudna u filmu osim ako se ne radi o pjesmama koje su svjetski megahitovi. Unutar svoje kompanije imam i nakladništvo-publishing te dobre partnere za licenciranje glazbe u cijelom svijetu. Inače uvijek nakladnici šalju glazbu producentima, ali sam za ovaj projekt dobio direktan upit od partnerice s kojom sam radio jer se tražila klupska glazba za scenu u striptiz klubu. Tada nisam znao o kojoj se seriji radilo osim da je vrlo popularna. Dostavio sam preko pedeset pjesama raznih autora koje sam tada predstavljao, ali su na kraju odabrali moju, što mi je omogućilo da od tog novca izgradim profesionalni studio.

NACIONAL: Za projekt PEZNT dobili ste početkom ove godine i potporu HDS-a u iznosu 120.000 kn zahvaljujući natječaju International. Planirate li novac uložiti u promociju aktualnog albuma ‘’Paid in Full’’, za rad na albumu s Jazz orkestrom HRT-a ili za promociju projekta PEZNT širom svijeta?

Dobiveni budžet će biti utrošen za sufinanciranje troškova do maksimalno 50 posto po planu projekta koji sam prijavio na natječaju, a on se odnosi snimanje novog albuma. Glazbeno nije ograničen, već je bitno da projekt ima prepoznat potencijal i mogućnost da ravnopravno može konkurirati s ostatkom glazbene industrije te time predstaviti Hrvatsku kroz glazbu naših autora.

Tomislav Pasanec za projekt PEZNT dobio je početkom ove godine i potporu HDS-a od 120.000 kn zahvaljujući natječaju International. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

NACIONAL: Znači li to da vam tih 120.000 kn nije dovoljno za novi album?

Sredstva dobivena na natječaju su samo dio novca koji je potreban za realizaciju mog projekta te se odnosi na troškove gostovanje inozemnih pjevačica i pjevača, tekstopisce, studijske glazbenike koji će sudjelovati, vizualno rješenje naslovnice i omota, izrada videospota, troškovi snimanja i putovanja te promociju kroz društvene mreže i slično.

NACIONAL: Ali po svemu sudeći više nego dobro došla injekcija za vaš projekt, zar ne?

Ova potpora je za mene kao autora i producenta vrlo bitna. Financijski dio je jako važan jer dobar proizvod košta i ovo će mi pomoći da dignem sve na višu razinu, ali meni je to domaće priznanje nadležne institucije za sve što sam napravio i postigao od mog prvog izdanja 1997. Smatram da je ovim napravljen veliki iskorak i pomak u pozicioniranju autora elektroničke glazbene scene kada gledamo širu sliku u Hrvatskoj i na globalnoj sceni te vjerujem da će otvoriti mnogim vrata u budućnosti.

NACIONAL: I sami ste se angažirali posljednjih godinu dana u rad HDS-a pa je i uspostavljena nova nagrada za elektroničku glazbu Elector koja je prvi put dodijeljena početkom veljače ove godine. Koliko je nagrada bila potrebna za bolju vidljivost glazbenika s elektroničke scene i za promociju elektroničke glazbe u Hrvatskoj?

Elector je ozbiljna priča na kojoj radi cijeli tim ljudi iz struke te je nastao u suradnji DJ sekcije u sklopu Hrvatske glazbene unije, Hrvatskog društva skladatelja i sekcije za autore i producente elektroničke glazbe koja je u formiranju. Nagradu su podržali i Unison te novinarska nagrada Rock&Off koja je osigurala infrastrukturu za glasanje i održavanje dodjela. Cilj Electora je afirmacija hrvatskih autora i izvođača elektroničke glazbe na hrvatskoj sceni i njeno razvijanje. Došli smo do potrebne pozitivne prekretnice pa bih savjetovao svima da ne odustaju, da rade na glazbi, da se javljaju na projekte i prijavljuju radove.

NACIONAL: Mnogi iz elektroničke glazbe nižu uspjehe širom svijeta i postali su rado viđeni gosti na festivalima, kao i vi. Koga biste izdvojili s hrvatske elektroničke scene?

Od zapaženijih su tu Matroda, Insolate, Egoless i Petar Dundov koji nastupaju vani, ali i lista kvalitetnih producenata s velikim potencijalom je vrlo velika.

‘Za glazbu u seriji ‘Shameless’ dobio sam direktan upit. Dostavio sam 50-ak pjesama raznih autora, ali su na kraju odabrali moju, a od tog novca opremio sam profesionalni studio’

NACIONAL: Jedan ste od stalnih suradnika festivala house glazbe Defected Croatia u organizacija britanske tvrtke koji se održava u Tisnom početkom kolovoza, koji je početkom godine rasprodan. Kako objašnjavate veliki interes za taj festival?

S njima surađujem više od 15 godina, a na festivalu sam od prvog dana izvođač i lokalna podrška i moja firma pomaže u regionalnoj promociji. Uspjeh brenda Defected nije se dogodio preko noći i traje od 1999., s tim da su zadnje tri godine uz veliku popularnost glazbe koju izdaju postali sinonim za kvalitetni house. Rasprodati tako brzo festival znači da su ljudi željni dobre zabave za koju su bili uskraćeni u pandemiji. Festival je poznat i po obiteljskoj atmosferi koju ne možete doživjeti na drugim festivalima, a sve to je zaokruženo izvrsnom glazbom koju će izvoditi 90 najboljih house izvođača iz cijelog svijeta.

NACIONAL: Jedan ste od prvih Hrvata koji se priključio brzo rastućem tržištu NFT-a upravo sa svojim radovima. Možete li objasniti što je NFT i zbog čega ste se uključili na to tržište?

Dvanaest godina sam radio za američkog giganta Intel Corp, a prije toga za nekoliko informatičkih kompanija te ljubav prema računalima i tehnologiji gajim od informatičke sekcije u koju sam krenuo u četvrtom razredu osnovne škole. Uvijek sam volio isprobavati nove stvari, ali mi je isto tako bitno da je i ljudski faktor prisutan. Ja volim kolekcionarstvo, sakupljanje predmeta koji imaju neku priču kao što su gramofonske ploče, specijalna izdanja filmova, postere i raznorazne filmske memorabilije, a NFT je upravo to, ‘’proof of ownership’’.

NACIONAL: Što to znači?

Do sada je sva digitalija distribuirana kroz licencu za korištenje i osoba nikada nije vlasnik toga. Tehnologija NFT-a je kroz verifikaciju blockchaina omogućila da se digitalni proizvodi kao što su glazba, video i artwork verificiraju, limitiraju, numeriraju. Kada nešto kupiš, taj primjerak je tvoj i može se identificirati. Ja sam kolekcionar i to mi je cool jer se spojilo ono što najviše volim, a to su tehnologija i art. S druge strane, kako je cijeli svijet bio limitiran zbog pandemije i dosta ljudi koji se bave glazbom je upalo u tešku situaciju, ovo bi omogućilo da se i dalje živi od umjetnosti. Nakon nekoliko uspješnih kampanja počeo sam se interesirati. Cijeli proces nije težak, imam materijala u audio i videoformatu koji se mogu pretvoriti u kolekcionarski predmet, ali moraš imati nešto što će drugima biti cool i zanimljivo. Moraš imati priču i fanove. Moj prvi NFT je bio rasprodan u manje od jednog dana, a u ovom trenutku radim na novom.

NACIONAL: Vodite i diskografsku kuću Blacksoul Music. Kako biste ocijenili proteklu godinu, koliko ste izdanja objavili i kakvi su planovi za 2022.?

Blacksoul Music djeluje kao nezavisni diskograf, ali u sklopu firme imam i publishing te vodim online magazin Mixmag Adria, što je vrlo bitno u današnjem konceptu glazbe i biznisa. Oduvijek sam težio tome da to bude ‘’one stop shop’’ za elektroničku i modernu plesnu glazbu. Zbog pandemije prošle godine sam smanjio broj izdanja da ne bi propala i odlučio ih pomaknuti na ovu godinu jer se radi o klupskoj glazbi, a klubovi su bili uglavnom zatvoreni. Ova godina mi djeluje jako uzbudljivo pa sam pripremio veliku lepezu odličnih izdanja spremnih za klubove, ali smo potpisali i velike autore za koje sam siguran da će postići veliki uspjeh i na streaming servisima i radiju.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.