Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević namjerava ukinuti parking na Jarunu zbog biciklističkih staza, a brojni građani protive se takvoj odluci
Trenutni planovi uređenja Aleje Matije Ljubeka ostavljaju jednosmjerni promet, ali ukidaju se bočna parkirališta uz Aleju koja će služiti za novu biciklističku stazu.
Nakon 40 godina započela je prva obnova Aleje Matije Ljubeka koja u Zagrebu okružuje jezero Jarun. Radi se o uređenju i asfaltiranju kolnika duljine 6,4 kilometra te biciklističke staze. Vrijednost projekta je oko tri milijuna eura, ali gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević na konferenciji za medije, koja se održala na Jarunu 17. veljače, najavio je veliku pomoć Europske unije.
“To smo htjeli promijeniti tako da povučemo novac iz europskih fondova i većinu radova ćemo financirati iz Fonda solidarnosti. Cesta od gotovo sedam kilometara površine i 55 tisuća kvadrata prvi put bit će temeljito rekonstruirana”, kazao je na konferenciji Tomislav Tomašević dodajući kako se projekt namjerava dovršiti do travnja. Strateška je to odluka u vrijeme kada se radovi mogu provoditi, a jezero Jarun ima najmanje posjetitelja.
Za građane nije sporno obnavljanje ove vrlo korištene zagrebačke ceste koja je bila oštećena, kao i druge prometnice, prilikom potresa 2021. godine. Ipak, Tomašević je rekao da će se velika pozornost u ovom projektu dati biciklistima koji su, zbog uske aleje, često primorani kretati se zbog svoje sigurnosti pješačkom stazom.
Proširenje biciklističke staze tako bi trebalo potaknuti veće korištenje bicikala, ali to ima svoju cijenu. Tomašević je najavio da „jednosmjerni promet ostaje“, ali se pritom razmatra ukidanje parkirnih mjesta na aleji kako bi se napravilo mjesta za proširenu biciklističku stazu. Dakle, jedan problem za građane ostaje i još drugi nastaje; jednosmjerni promet koji otežava kretanje oko Jaruna ne ukida se te se još za posjetitelje jezera – u koje spadaju turisti, građani i sportaši koji koriste Jarun – ukida njima vrlo važan parking.
Ulaz na Jarun će se i dalje naplaćivati. Poticat će se uglavnom biciklistički promet, a gradska vlast je trenutno u razgovorima sa ZET-om kako bi se pokušao uključiti dodatni javni prijevoz. Zadovoljstvo građana cjelokupnim planom je upitno.
“Svi korisnici ispitani su oko različitih opcija, ovo nije samo za sportaše nego isto tako i za rekreativce i bicikliste, ne možete reći da nešto nije dobro ako nije konačno rješenje. Proširenje staze za bicikliste spriječit će njihovo korištenje trenerskih staza. Molim vas da stvari koje nisu napravljene prije 20 godina ne prebacujete nama. Mi ovdje popravljamo stvari koje se nisu napravile unazad 40 godina. U tom smislu ovo je korak prema uređenju cijelog Centra Jarun koji uključuje sve sportove“, zaključio je gradonačelnik Tomislav Tomašević na konferenciji za medije.
Sukladno građanskom negodovanju, Zagreb News poslao je upit Gradu Zagrebu kako bi vlast mogla razjasniti svoju odluku. Propitana je racionalnost odluke i mogućnost daljnjeg utjecanja na projekt i kako će se razvijati. Također je problematiziran odjek među sportašima koji svoje aktivnosti odrađuju na području jezera Jarun. Zagreb News nije dobio odgovor.
Josip Kostelić, tajnik Veslačkog saveza Zagreb koji koristi Jarun za svoje aktivnosti, također nije zadovoljan odlukom Grada. Njegov savez primio je upit Grada o zadovoljstvu udruga na Jarunu prometnom regulacijom. Na press konferenciji nije bio prisutan tako da je u razgovoru za Zagreb News prvi put doznao odluku Grada.
„Klubova u Savezu je pet i svi svakodnevno koristimo Jarun. Donijeli smo zajedničku odluku. Ekološki gledano, zbog jednosmjernog prometa članovi Saveza umjesto da putuju 200 ili 300 metara, svaki dan autom i drugim prijevoznim sredstvima putuju sedam kilometara. Dakle, mi smo za uvođenje dvosmjernog prometa. S time da može biti usporeni promet s ograničenjem na 30 kilometara na sat. Što se tiče parkinga, između Vrbana i Jaruna ima dovoljno mjesta da se napravi jedan parking. Ako mi proširimo biciklističke staze, a nismo promijenili jednosmjerni promet, nismo ništa napravili jer biciklisti koriste istu cestu kao i auti. Iskreno, kada idem sa svojom djecom biciklom do Jaruna, ja kršim zakon. Preopasno je voziti se po cesti na biciklu pa koristimo pješačke staze“, kazao je za Zagreb News Josip Kostelić.
Nisu sportske udruge jedine koje negoduju zbog promjena na Jarunu. Ugostiteljski objekti, kojima je potreban parking za svoje goste, također nisu zadovoljni najavljenim promjenama. Voditelj ugostiteljskog objekta s kojim smo razgovarali nije htio istupiti u javnost imenom i prezimenom.
„Nisam čuo za ukidanje parkirnih mjesta. Do mene su došle drugačije informacije. Da će promet biti dvosmjeran, da će se parkiranje naplaćivati, ali da će se maknuti rampe. Nemam pojma sada, što bude, bit će. Mi smo se ne znam koliko puta žalili zbog jednosmjernog prometa na Jarunu. Pogotovo se ekološke udruge moraju dignuti na noge da se jednosmjerni promet makne“, rekao je vlasnik jednog ugostiteljskog objekta koji se nalazi kraj jezera Jarun.
Komentari