Grad Zagreb dobit će 20 niskopodnih tramvaja, a gradonačelnik Tomislav Tomašević izjavio je u petak kako je to veliki božićni poklon za građane, najveći pojedinačni projekt iz EU-ovih sredstava vrijedan 300 milijuna kuna, financiran iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za nabavu 20 niskopodnih tramvaja u ZET-u su potpisali potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, v.d. ravnatelja Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU (SAFU) Dragan Jelić i direktor ZET-a Marko Bogdanović.
“Nakon 17 godina konačno ide obnova voznog parka – 20 niskopodnih tramvaja, koji će za građane Zagreba značiti manje kašnjenja u prometu i manje situacija da se vozilo ne pojavi jer se pokvarilo”, istaknuo je Tomašević.
Neće poskupjeti ZET-ove karte
Poručio je kako nije normalno da se u nekoj europskoj metropoli 17 godina ne kupi niti jedan tramvaj jer bi obnova voznog parka trebala ići sustavno i kontinuirano.
Također je ustvrdio kako u sljedećih nekoliko mjeseci nije predviđena nikakva korekcija cijena ZET-ovih karata.
Najveća zahvala za novih 20 niskopodnih tramvaja ide Vladi i Ministarstvu prometa, rekao je Tomašević, jer će se novac za to povući iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO).
Zahvalio je Vladi i na mjerama za stabiliziranje cijene električne energije jer bi nekontrolirano poskupljenje najviše pogodilo Vodoopskrbu i odvodnju i ZET. Trošak za struju iznosio je oko 45 milijuna kuna godišnje, a prijetilo je da cijena ode čak 15 puta gore.
Tomašević je najavio proširenje tramvajske mreže u Heinzelovoj ulici, od Zvonimirove do Vukovarske pa do okretišta na Savišću, a nada se da će i neki od tih projekata biti financiran iz EU-ovih fondova.
Bogdanović kaže da je nabava novih 20 niskopodnih tramvaja tek prva faza modernizacije ZET-a, a cilj je u idućem razdoblju nabaviti 80 novih niskopodnih tramvaja.
Butković je istaknuo da je nabavka 20 niskopodnih tramvaja najveći pojedinačni projekt u NPOO-u, ukupne vrijednosti oko 40 milijuna eura, a vidjet će se što će još pokazati javna nabava.
Podsjetio je kako je prije nekoliko tjedana ZET iz EU-ovih sredstava dobio i 45 novih autobusa, u prošlom operativnom razdoblju obnovljen je veći dio tramvajske infrastrukture u Zagrebu, a jedan od projekata bio je i rotor.
Novi izazov – brza pruga prema Zračnoj luci
Rekao je da Zagrebu još nedostaje 60-ak novih tramvaja, poručio da Vlada i Ministarstvo u tome ostaju partneri Gradu, te najavio da će slično potpisivanje ugovora imati i u Osijeku.
Butković je podsjetio da su prije nekoliko dana potpisali ugovor iz NPOO-a o nabavki novih baterijskih vlakova, a također je iz NPOO-a potpisan ugovor o obnovi željezničke pruge kroz Zagreb, čija je vrijednost 250 milijuna kuna.
Tomaševiću je poručio kako mu “ostaje uhvatiti se u koštac s novim izazovima, a to je nova pruga, brza željeznica prema Zračnoj luci”. “Tako da kad dočekujemo reprezentaciju na aerodromu, ne moraju ići autobusom nego željeznicom”, uzvratio je Tomašević.
Komentari