Za građane je najbitnija modernizacija infrastrukture. Željeznica je sastavni dio sustava javnog prijevoza. Najavljeno je i planiranje spajanja zračne luke i centra grada
Potpisani su ugovori za posao modernizacije željezničke infrastrukture od Zapadnog do Glavnog kolodvora u Zagrebu vrijedan 200 milijuna kuna.
“To je jedan od najbitnijih željezničkih koridora u gradu Zagrebu. Jako mi je drago da će Zapadni kolodvor ići u rekonstrukciju, mnogi ne znaju da je to prvi željeznički kolodvor u gradu Zagrebu gdje je vlak i došao u 19. stoljeću. Bio je 30 godina glavni kolodvor u gradu, istaknuo je u utorak gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević dodajući da će modernizacija doprinijeti tome da će se moći razvijati brzine vlakova i do 120 km/h.
Projekt je uglavnom financiran iz europskih fondova, a rok za realizaciju je 18 mjeseci.
Tomašević je dodao da se razgovaralo i o novim stajalištima na potezu sjever-jug, kao i o pitanju izgradnje poveznice sa zagrebačkom Zračnom lukom.
“Ovo je vrlo važan projekt za grad Zagreb. Dobro je da smo počeli koristiti sredstva ne samo iz Kohezije već i iz Nacionalnog programa oporavka. Budući da se ovakvi projekti 100% financiraju iz EU-a, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Kaže da je rok od 18 mjeseci dostižan.
“Uz druge projekte praktično do slovenske granice imat ćemo novu prugu gdje će se moći voziti 120 km/h. Do kraja godine ćemo otvoriti i dionicu Zaprešić-Zabok. Veliki infrastrukturni projekti u sljedećim godinama, bit će koncentrirani u željeznici, budući da smo s Pelješkim mostom, 5c koridorom te autocestom prema Sisku, zapravo izgradili veći dio autocestovne i cestovne infrastrukture, dodaje ministar.
Traži se brza veza od aerodroma do grada
Osvrnuli su se posebno i na projekt spajanja Zračne luke Franjo Tuđman i centra Zagreba.
“Iz grada Zagreba su do sada, za vrijeme bivšeg gradonačelnika, dolazili različiti signali oko ideja kako bi se trebalo povezati Zračnu luku s centrom Zagreba. Jedna ideja je bio i tramvaj, a mi smatramo da to je potpuno neadekvatno. Traži se brza veza s centrom grada Zagreba, postoji konsenzus na razini HŽ infrastrukture, Ministarstva prometa i grada Zagreba, rekao je Tomašević.
Oleg Butković pak kaže da je on oduvijek bio za ideju da se to poveže vlakom, a ne tramvajem.
“Mi smo planirali kroz dvije godine da bi se napravila kompletna dokumentacija. Tražili bi europsko financiranje za taj projekt. Ako HŽ infrastruktura ubaci u petu ili šestu brzinu, moglo bi to i prije. Teško je sada točno licitirani s godinama ili danima kada bi mogli imati taj spoj, ali postoji suglasje i mi ćemo to gurati.
Komentari