U samo dva dana došlo je do korekcije bodova nacionalnih ispita iz hrvatskog za učenike četvrtih i osmih razreda. Nakon što je ravnatelj Nacionalnog centra održao konferenciju za novinare o rezultatima učenika, jučer je stigla isprika zbog pogreške u množenju bodova.
Nacionalni ispiti, koji su predstavljeni kao veliki projekt, čiji rezultati neće utjecati na ocjene, ali će služiti kao baza za poboljšanje našeg obrazovnog sustava – pali su na ispitu. U samo dva dana učenici četvrtih i osmih razreda iz hrvatskog jezika dobili su različite rezultate svojeg ispita.
“U konačnim rezultatima je na nacionalnom ispitu iz hrvatskoga jezika došlo do promjene (korekcije bodova) zbog toga što se pri obradi rezultata pogreškom ostvareni bodovi učenika u zadatku pisanja nisu ponderirali (množili s dva). Teško je decidirano reći tko je pogriješio, ali najveći je dio odgovornosti na onima koji su zaduženi za obradu rezultata”, stoji u objašnjenju.
“Što se tiče prepravljanja rezultata ispita, kao roditelj, mislim da nije u redu. Jednostavno gubimo vjeru u sustav, u objektivno ispravljanje ispita. Djeca su pisala ispite tijekom ožujka i bilo je dosta vremena za objektivan ispravak”, rekla je za HRT Tatjana Rađa, prof. hrvatskog jezika i književnosti OŠ “Bol”, Split.
Željko Stipić, predsjednik školskog Sindikata Preporod, smatra da nikako nije dobro da se neki važan projekt, a nacionalni ispiti su važan projekt, kompromitira prije no što je i počeo.
“Neozbiljno je ispalo, da je to bilo kod učitelja u razredu svi bi se roditelji pobunili i učiteljica bi morala objašnjavati što i kako, a ovdje NCVVO se ispričao i sve ostaje na isprici koja je općenita i nejasna”, kaže Dubravka Buković Sazdevski, učiteljica razredne nastave OŠ Borovje, Zagreb.
Ispiti koji stoje tri milijuna eura, cijeli ožujak njima je bio podređen i onda. “Napravi se ogroman kaos, jer smo morali zaustaviti nastavu da bi otvorili prostor ispitima”, kaže Marija Veronkica Cvjetković, učiteljica razredne nastave OŠ Bukovac, Zagreb.
Komentari