Nakon što je objavljeno da su “provaljeni“ podaci o vlasnicima gotovo 2,5 milijuna registriranih vozila u Hrvatskoj, čini se da sve nadležne institucije peru ruke od odgovornosti za taj sigurnosni incident.
U Centru za vozila Hrvatske odgovornost tako prebacuju na Ministarstvo unutarnjih poslova, tvrdeći kako Centar ni ne raspolaže takvim opsegom podataka.
Istraga u tijeku
No, ministar unutarnjih poslova Davor Božinović tvrdi da su tu podaci koje MUP ni ne prikuplja.
Božinović je u izjavi za medije podsjetio i da je policija obavijest o svemu dobila od SOA-e u četvrtak te da izvidi traju. To je potvrdila i SOA.
Inače, i policija i SOA ističu da se nije radilo o hakerskom napadu, već o neovlaštenoj izradi i iznošenju kopija baze podataka od strane osoba koje su imale pristup informacijskom sustavu.
U svakom slučaju, istraga policije o incidentu je u tijeku. I Agencija za zaštitu osobnih podataka pokrenula je nadzorni postupak protiv svih koji su bili u doticaju s ovim podacima.
‘Netko iznutra je preuzeo podatke na USB-u’
Netko je, dakle, došao u posjed zaštićenih podataka i nije ih hakirao, već ih je neovlašteno preuzeo na USB-u. Postavlja se pitanje – kako pronaći počinitelja?
“Jedino što je onda moguće je da je netko to napravio iznutra, što bi ljudima bilo najlakše za razumjeti, na onaj način da stavi USB ili neki treći medij i to fizički napravi. Problem je što to može napraviti osoba koja ima legitiman pristup određenim podacima”, kazao je za N1 Alen Delić iz Hrvatske udruge menadžera sigurnosti.
U pozadini borba osiguravatelja za tržište autoosiguranja?
Kao opcija se spominje i borba osiguravatelja za tržište autoosiguranja. Podaci o isteku polica ugovorenih kod konkurencije mogu biti dragocjeni.
“Za osiguranja su to jako interesantni podaci. Međutim, ako su osiguranja kupovala te podatke, onda ih treba maknuti s tržišta jer to znači da ste uzeli podatke za koje znate da su ilegalno stečeni. Da su potekli iz državne baze podataka i s njima ste krčmili. Treba vam uzeti licencu za poslovanje pa radi u nekoj drugoj zemlji gdje se to može”, istaknuo je Lucijan Carić, stručnjak za informatičku sigurnost, za N1.
Koliko će potrajati prebacivanje odgovornosti?
Kako se u Hrvatskoj puno toga može, pranje ruku i prebacivanje odgovornosti moglo bi potrajati dugo – dok podaci kolaju nepoznatim kanalima, zaključuje N1.
Podsjetimo, u ponedjeljak je objavljeno da su procurili osobni podaci o vlasnicima oko 2,5 milijuna registriranih vozila u Hrvatskoj.
Onaj koji je došao u posjed tih podataka, sada ima sve podatke o oko 1,2 milijuna vlasnika automobila u Hrvatskoj.
Komentari