Jasmina Džanović i Tin Bašić govore kako su pokrenuli portal Zgradonačelnik.hr koji je ispočetka bio namijenjen predstavnicima suvlasnika zgrada, a pretvorio se u specijalizirani servis za vođenje zgrada
Online platforma Zgradonačelnik slavi svoju prvu godinu postojanja i od “ideje iz susjedstva” pretvorila se u respektabilan informativno-edukativan servis koji pomaže svim vlasnicima zgrada i kojem građani vjeruju. Za Zagreb News smo razgovarali s osnivačima Zgradonačelnika Jasminom Džanović i Tinom Bašićem koji su nam rekli kako je projekt nastao i kako služi građanima. Glavni ciljevi projekta su ukazivanje na problem, savjetovanje kako problem riješiti, ali i educirati građane kako upravljati zgradama i održavati vlastitu nekretninu.
Tin i Jasmina su nam odmah na početku naglasili kako je cijeli projekt nastao iz čiste znatiželje, odnosno iz potrebe za informacijom. Tin Bašić kao predstavnik stanara u svojoj zgradi nailazio je svakodnevno na probleme za koji su mu bili potrebni odgovori. Odlučio je, isto kao i Jasmina promijeniti stvari u svojoj okolini i shvatio da veliki broj susjeda i prijatelja ima isti ili sličan problem oko vođenja zgrade.
“Cijela ideja se dugo nalazila u ladici i kada smo je konačno s nekolicinom prijatelja i entuzijasta pokrenuli, brzo se priča zakotrljala i shvatili smo da veliki broj ljudi ima iste ili slične probleme”, rekao je Tin Bašić i dodao kako je prvenstveno hobi vrlo brzo prerastao u svakodnevni posao.
“Prvenstveno je nama trebala informacija i htjeli smo te informacije do kojih smo došli pohraniti na jedno mjesto kako bi bile dostupne za sve susjede, prijatelje i građane sa sličnim problemima”, rekla je Jasmina.
Broj članova na društvenim mrežama je rastao, a samim tim i potreba da zgradonačelnik.hr ima sve ozbiljnije teme i odgovore s kojima se susreću građani. Jasmina i Tin naglašavaju kako je zgradonačelnik.hr izrastao u specijalizirani servis za vođenje zgrada.
“Na Facebooku smo osnovali grupu predstavnika suvlasnika i vrlo brzo smo došli do četiri i pol tisuće članova. Ljudi su se počeli javljati, diskutirali smo o problemima, vlastitim iskustvima. Nakon toga smo shvatili da potencijala itekako ima, niša je zanimljiva velikom broj ljudi i da nismo usamljeni u problemima’’, prisjeća se Tin.
“Shvatili smo da se u ovom segmentu ljudi susreću s ozbiljnim problemima i vape za savjetom kako ga riješiti. Zbog toga smo svakim danom uviđali da navedeni projekt zahtijeva svakodnevni angažman zbog šire društvene zajednice kojoj treba pomoć”, naglasio je Tin.
Iza njih je naporan istraživački rad koji zahtijeva kontaktiranja institucija, tvrtki, odvjetničkih društva i sve s ciljem da građanin dobije što kvalitetniji odgovor ili uputu za rješavanje problema u kojem se našao u vezi sa svojom zgradom.
“Uspjeli smo kada su se počeli javljati građani i naglasili da su svoj problem uspjeli riješiti zahvaljujući našim tekstovima i savjetima na zgradonačelik.hr”, rekla je Jasmina u razgovoru za Zagreb News.
Danas je ključno preuzeti odgovornost jer kako ističu, život u zgradi ima određena prava, ali i obveze. Njihov je moto baziran na poslovici “ako želiš mijenjati stvari, počni ispred svojih vrata’’.
Savjetuju da zgradu treba promatrati kao netipično dioničko društvo i kupnjom stana ne možeš isključiti brigu o susjedima iznad, ispod ili pored sebe, već kao cjelinu u kojoj svi moramo voditi brigu o svima i sukladno time odgovarati se odgovorno prema nekretninama.
“Tvoja odgovornost nije samo za tvoj stan, nego za zgradu u cjelini”, naglasila je Jasmina Džanović.
Zgradonačelnik je bio aktivan u savjetima i rješavanju problema nakon serije potresa.
“Potresi u Zagrebu i Banovini su samo otvorili Pandorinu kutiju u zgradarstvu, ali mi nikada nećemo prozivati odgovorne i baviti se politikom nego ukazivanjem na probleme s kojima se u svakodnevnom životu susreću susjedi i rješavanjem problema iz prakse”, naglasio je Tin Bašić i dodao: “Prozivanjem neka se bave institucije i mediji, a mi smo isključivo specijalizirani servis za zgradarstvo”, “Problemi u zgradarstvu se gomilaju 50 godina, potres nas je zadesio i na ružan način podsjetio na to, ali kako god problemi nastali to sada nije bitno. Važno je riješiti nastale probleme. Naravno da se oni ne mogu riješiti preko noći, ali nisu nerješivi ako ima volje i odlučnosti početi rješavati stvari.’’
Dio problema leži u odgovornosti samih vlasnika nekretnina, jer zgrade treba održavati i brinuti se o njima jednako kako se brinemo za automobil, mobitel, kompjuter ili bilo koju materijalnu stvar u svom vlasništvu, složni su Jasmina i Tin.
“Poznato je da Hrvati imaju najviše nekretnina u vlasništvu u cijeloj Europskoj uniji i to zahtijeva odgovornost i brigu”, zaključila je Jasmina.
Unatoč činjenici da je koncentracija stanovanja u zgradama najveća u Zagrebu, projekt Zgradonačelnik je namijenjen svim suvlasnicima zgrada u Hrvatskoj i kao informativno-edukativni servis djeluju na području cijele Hrvatske.
“Želja nam je okupiti sve vlasnike zgrada s ciljem da ih savjetima, člancima i vlastitim problemima educiramo kako uspješno riješiti nastali problem u vlastitoj zgradi, kako ju uspješno održavati, očuvati i upravljati”, dodala je Jasmina.
Kada su vidjeli kako veliki broj građana prvenstveno traži savjet, pokrenuli su još jedan projekt Savjeti.hr koji je šireg spektra od Zgradonačelnika i odnosi se na savjete i edukaciju oko financijske pismenosti, zakona i niza drugih područja.
Komentari