TikTokova prodaja kineskih proizvoda inozemnim potrošačima raste

Autor:

Solen Feyissa, Unsplash

Prihodi TikToka od prodaje kineskih proizvoda međunarodnim potrošačima porasli su gotovo peterostruko u 2022. u odnosu na prethodnu godinu, prema internim informacijama.

Prošle su godine trgovci iz Kine proizveli više od pet milijuna videozapisa i prijenosa uživo u aplikaciji, reklamirajući proizvode u rasponu od tobogana za bazen do pufer prsluka, pokazuju zapisi. Sadržaj je napravljen kao dio “Projekta Aquaman”, TikTokovog ambicioznog plana da donese verziju kineske industrije livestream shoppinga vrijedne 400 milijardi dolara na druga tržišta diljem svijeta.

U središtu inicijative je TikTok Shop, značajka koja korisnicima omogućuje kupnju artikala izravno putem aplikacije bez potrebe za navigacijom na vanjsku web stranicu. Pokrenut je u Ujedinjenom Kraljevstvu 2021., ali se najviše koristi u zemljama jugoistočne Azije, poput Indonezije i Tajlanda. TikTok je započeo testiranje značajke u SAD-u krajem prošle godine.

Interne informacije također odražavaju bliske veze TikToka u kineskom vlasništvu s Narodnom Republikom. U jednom se zapisu, primjerice, odnosilo na najprodavanije proizvode na TikTok Shopu prema kineskom gradu u kojem se proizvode: kožne torbice iz Baigoua, perike iz Xuchanga i Crystals iz Donghaija.
Kako su napetosti između SAD-a i Kine eskalirale tijekom proteklih nekoliko godina, TikTok se jako potrudio da izgleda odvojeno od svoje kineske matične tvrtke ByteDance. Ali ti interni zapisi pokazuju da u drugim dijelovima svijeta aplikacija igra veliku i rastuću ulogu u prekograničnoj e-trgovini, koja se uvelike oslanja na veze s Narodnom Republikom.

Dokumenti također daju poučnu sliku o tome kako bi TikTok izgledao da američka vlada odluči još više obračunati s tvrtkom. Posljednjih tjedana Kongres, više od desetak država i nekoliko gradova zabranili su TikTok na uređajima u vlasništvu vlade i Wi-Fi mrežama, uključujući kampuse državnih fakulteta. Iako su mjere više simbolične nego suštinske, čini se da su američki zakonodavci spremni još više otežati rad TikToka u Americi, koja je njegovo najprofitabilnije tržište.

Ali čak i kad bi SAD u potpunosti zabranio TikTok, kao što bi to učinio jedan zakon koji je predstavio republikanski senator Marco Rubio, aplikacija bi i dalje imala stotine milijuna korisnika u drugim regijama, od kojih je mnogi sada sve više koriste za online kupovinu. I dok je indijska vlada zabranila TikTok 2020., čelnici u mjestima poput Tajlanda i Indonezije nemaju nužno isti stav prema Kini kao oni u Washingtonu, piše Semafor.

TikTokova aplikacija za upravljanje trgovcima bila je platforma za kupnju koja se najviše preuzimala u Indoneziji prošle godine, prema stranici vijesti Tech in Asia. Diljem zemlje, mnogi vlasnici tvrtki sada dopiru do kupaca putem videoplatforme, poput Inggita Pambudija i njegove supruge Mudye Ayu, koji prodaju marame za glavu u četvrti Cicalengka na Zapadnoj Javi, koja je prozvana “Selo hidžaba”.

“Nemamo čak ni fizičku trgovinu”, rekao je Pambudi za Al Jazeeru. “Kada sam saznao da mogu prenositi uživo i prodavati svoje proizvode na TikToku, pomislio sam da je to dobra prilika za nas.”

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.