Hrvatski će građani tijekom ovogodišnjeg prosinca potrošiti oko 11,5 milijardi kuna, što je pola milijarde kuna više nego u prosincu lani, procijenila je u nedjelju pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore (HGK) Tomislava Ravlić.
Vezano uz procjenu ovogodišnje blagdanske potrošnje, Ravlić je na konferenciji za novinare u HGK kazala da se tijekom prosinca najviše kupuju hrana – odojci, purice, suhomesnati proizvodi, namirnice za kolače – potom piće, igračke, knjige, elektronička oprema, božićne dekoracije i slično.
“Pozivam hrvatske potrošače da tijekom prosinca prednost daju domaćim proizvodima jer će samo pet posto veća potrošnja domaćih proizvoda blagotvorno djelovati na naše gospodarstvo,” rekla je Ravlić.
Direktorica Sektora za trgovinu HGK Ema Culi istaknula je kako je trgovina na malo značajna hrvatska gospodarska djelatnost koja u bitnome doprinosi kreiranju BDP-a, to jest poveznica je industrije i krajnjeg potrošača.
Culi je navela da se promet u trgovini na malo u prvih devet mjeseci ove godine kretao po prosječnoj stopi od 2,1 posto, odnosno da promet u trgovini na malo raste već 14 mjeseci za redom.
Pritom je najveće ovogodišnje povećanje u trgovini na malo bilo u travnju, 4,1 posto te u srpnju 4,5 posto što je prema Culi posljedica dobre turističke sezone. U rujnu, a u odnosu na kolovoz, trgovina na malo povećana je za 1,3 posto.
Inače, Culi je kazala kako je prosječno kretanje trgovine na malo u državama Europske unije iznosilo je tri posto.
Posljednje dvije godine, istaknula je, dolazi do oporavka potrošnje, nazire se potrošački optimizam.
“Oporavak trgovine na malo osjetili smo već lanjske godine kada je iznosio 0,4 posto, a ove će godine biti još izraženiji. Ako gledamo hrvatsko tržište, to je posljedica dobrih mjera ekonomske politike, pomaka u makroekonomskim kretanjima, nešto povećane neto plaće, ali i oporavka kompletne eurozone” istaknula je Culi.
Za nju sama prosinačka potrošnja može biti poticajna u smislu gospodarskog oporavka. Istaknula je i kako je, prema neovisnim istraživanjima, 80 posto hrvatskih građana spremno izdvojiti nešto više novca ako se radi o hrvatskom proizvodu.
Inače, u posljednjih 15 godina, potrošnja u prosincu bila je najniža 2001. godine kada je iznosila pet milijardi kuna, oporavak je bio ekonomski najpropulzivnijih 2007. i 2008., da bi prošlogodišnja blagdanska potrošnja završila na 11 milijardi kuna.
“Krizne godine dovele su do toga da se ponašanje potrošača promijenilo, gleda se svaka kuna, na poklone se troši nešto manje, a potošači danas uglavnom traže što praktičnije proizvode” zaključila je direktorica Culi.
Komentari