Thomas Hampson i The Philharmonics u Lisinskome priredili ljubavni ‘jam session’

Autor:

Goran Stanzl/PIXSELL

Američki operni bariton Thomas Hampson i glazbeni ansambl The Philharmonics priredili su u nedjelju u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u Zagrebu pravi ‘jam session’ na razmeđi klasične glazbe, jazza i gypsy swinga, oduševivši zagrebačku publiku svojim interpretacijama poznatih melodija Georgea Gershwina, Colea Portera i drugih.

Umjetnik 30-godišnje karijere, Hampson je jedan od najistaknutijih suvremenih glasova američke operne scene, podjednako poznat i u Europi.

Svoj nastup u Zagrebu na Valentinovo posvetio je obilježavanju Dana zaljubljenih, koji je usput i čestitao svojoj hrvatskoj publici, uz repertoar ljubavnih balada nastalih spajanjem raznih glazbenih stilova, dodatno “začinjenih” motivima romske glazbe.

Zagrebačkoj se publici predstavio glazbenim hitom Irvinga Berlina “Blue Skies”, a u prvom  je dijelu koncerta još izveo jazz standarde Georgea Gershwina “Love Walked In” i “Embracible You”, zaključivši s kabaretskom, njemačko-engleskom interpretacijom balade “Smrt Mackie-noža” Kurta Weila iz prvog čina “Opere za tri groša” Bertolta Brechta.

  • No, pravi festival glazbe izazvao je nastup sedmorice renomiranih glazbenika, članova Bečke i Berlinske filharmonije okupljenih u sastav The Philharmonics, koji su otvorili koncert nizom od četiri instrumentala, izazvavši svojim virtuozno izvedenim aranžmanima ovacije publike.

Aranžmani su djelo glazbenika The Philharmonicsa, violinista Tibora Kovača, violončelista Stephana Koncza i pijanista Františeka Janoške. Prva skladba koji su izveli na zagrebačkom koncertu bio je “Čardaš”, završni stavak opere “Vitez Pazman” Johanna Straussa ml., prema Kovačevim riječima, “jedno od najdražih djela izvođača diljem svijeta koje smo mi malo dodatno začinili”.

Uslijedila je “Mala bečka koračnica” Austrijanca Fritza Kreislera, “nama bliskog skladatelja zbog načina na koji je pristupao glazbenim stilovima, uvijek spreman na glazbene avanture”, te “Presto Fight”, koju je Kovač, koji svira na Stradivarijevoj violini iz 1724., predstavio kao Janoškinu preradbu Kreislerova hladnog baroknog stila “u stilu jazz gitarista Djanga Reinhardta, u pravi ‘presto fight’ prepun iznenađenja”.

Niz je zaključio “Slon”, peti stavak suite “Karneval životnja” Camillea Saint-Saensa aranžiran u egzotični kolaž tema različitih stilova.

Drugi dio koncerta The Philharmonics, koji još čine Roman Janoška (violina), Daniel Ottensamer (klarinet), Thilo Fechner (viola) i Odon Ratz (kontrabas), otvorili su s “komornom verzijom začinjenom s dodatnim folklorističkim motivima” Rumunjske rapsodije u A-duru Georgea Enescua.

Nakon “malo čiste klasike” s arijom Don Josea iz Drugog čina opere “Carmen” Georgesa Bizeta, orkestar je izazvao ovacije svojom interpretacijom strastvene skladbe karipskih ritmova “Caribe” Michela Camila, zaključivši instrumentalni dio koncerta s lirski sjetnom izvedbom slavnog “Summertimea” iz Gershwinove opere “Porgy i Bess”.

Potom su zajedno s Hampsonom izveli “I’ve Got You Under My Skin”, najavivši ga kao “jedan od prvih velikih hitova Colea Portera i jedan od vrhunaca američke glazbe 30-ih godina prošloga stoljeća”, a zagrebački “stage party” američki je gost zaključio svojim interpretacijama Porterovih klasika “Let’s Fall In Love”, te Gershwinovih “Somebody Loves Me” i “I Got Rhythm”.

Zagrebačkoj publici, koja je goste ispratila ovacijama, Hampson i The Philharmonics poklonili su i dva bisa, Cole Porterov “Night and Day”, najavljen kao “trenutak ozbiljne glazbe kakav pristaje koncertu klasične glazbe”, te “Komm Zigan” iz operete “Grofica Marica” Emmericha Kalmana, poručivši kako “jedva čekaju da se opet vrate”.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)