Iz Mercedesa sugeriraju da je nova E-klasa simbol temeljite generacijske promjene, korak u budućnost forme i funkcionalnosti
Nova Mercedes-Benz E-klasa svakog vozača uvlači u dilemu. To je auto imena i marke koji su dobro poznati, deseta generacija cijenjenog, ali konzervativnog modela, čiji počeci sežu u daleku 1954., ali koji je sada zaista odlučio odbaciti tradiciju i ostaviti je u povijesti.
Radi se o vozilu koje kombinira poznate elemente Mercedesa kakvi se mogu očekivati, ali s tehnološkim inovacijama koje čine vožnju jednim posve novim iskustvom. Digitalni prikaz više manje svih mogućnosti vozila sažet je na dojmljivom 12,3 inčnom ekranu visoke rezolucije, ali tehnološke novosti tu ne prestaju. Komandna ploča je samo početna točka niza visokotehnoloških sigurnosnih, vozačkih i pomoćnih funkcija koje novu E-klasu kandidiraju za poziciju lidera u ovom segmentu vozila.
Iz Mercedesa sugeriraju da je nova E-klasa simbol temeljite generacijske promjene, korak u budućnost forme i funkcionalnosti ovog dobro poznatog proizvođača automobila. Na hrvatsko tržište nova E-klasa dolazi u ponudi s velikim brojem varijanti motora. Model E200 (135kW / 300Nm 2-litre benzinac), E200d (110kW / 360Nm 2-litre dizel), E220d (novi 143kW / 400Nm 2-litre dizel), E300 (180kW / 370Nm 2-litre benzinac), E350d (190kW / 620Nm 3-litre dizel), E400 4Matic (245kW / 480Nm 3-litre benzinac) i najsnažniji AMG E43 4Matic (295kW / 520 3-litre benzinac).
E-klasa kombinira poznate elemente Mercedesa kakvi se mogu očekivati s tehnološkim inovacijama koje čine vožnju jednim posve novim iskustvom
E-klasa je za mnoge savršen primjer „zlatne sredine“ gdje svi omjeri uloženog i dobivenog najbolje vrijede. Dizajn ovog vozila potpisuje slovenski dizajner Robert Lešnik, koji je prije Mercedesa radio za VW i Kiju. Materijali korišteni u izradi nove E-klase isti su kao i kod osjetno skuplje S-klase, a i proizvodi se na istim proizvodnim trakama u Sindelfingenu, mjestu gdje se smjestila Mercedes-Benz tvornica, 20-ak kilometara od Stuttgarta.
Nova E-klasa duga je 4,92 metra i osigurava dovoljno mjesta na stražnjoj klupi koja sada daje dodatnih šest centimetara više prostora za koljena i četiri za ramena. Prtljažnik je također prvi u klasi, a krasi ga 540 litara, što je za dvadesetak više nego kod BMW serije 5 i Audi A6 konkurenata.
Novi 2,0 litreni turbodizelaš sa 194 KS na prvi tren zbunjuje vozača gotovo nečujnim radom u unutrašnjosti kabine. Mercedes ni ovoga puta nije štedio na materijalima za zvučnu izolaciju.
Specifični automatski mjenjač u obliku je polugice na stupu upravljača, a četverocilindraš s izravnim ubrizgavanjem i turbinom promjenjive geometrije gotovo bešumno klizi ulicama grada, ali i na autoputu.
Nova generacija motora, minuciozno usklađeni mjenjač i niz tehnologija utjecali su i na potrošnju, koja je za takav tip vozila više nego prihvatljiva. Na testu Nacionala kretala se između 5,9 i 7,5 litara, ovisno o režimu vožnje i lokacijskim uvjetima. Prosjek je bio 6,5 litara, što je vrlo blizu BMW 520d ili Audi A6 2.0 TDI modelima.
Zračni ovjes postao je dio serijske opreme, zamjetno anulira neravnine i pristojno drži u krivinama. Naravno, nije na razini sportskih automobila, ali to mu nije ni namjena.
Dodatna oprema je nešto bez čega ovaj automobil nije potpun, a to može poprilično koštati, iako to kupcima takvog automobila vjerojatno neće predstavljati značajan problem.
Model E220d s PDV-om i PPMV-om stoji već od 51.303 € i donosi širok paket opreme, no za potpuno uživanje u kapacitetima tog modela na taj iznos morat će se dodati još desetak do petnaestak tisuća eura. Vrijedi li toliko? To je ipak duboko subjektivno pitanje, iako se bez sumnje radi o vozilu koje će duže vrijeme biti atraktivno, pouzdano i sigurno, u čemu Mercedes već desetljećima tržišno prednjači.
Komentari