Južnokorejski antimonopolski regulator priopćio je kako će tvrtku Tesla kazniti od 2,85 milijardi wona (2,08 milijuna eura) jer nisu obavijestili svoje kupce o smanjenom dometu vožnje svojih električnih vozila na niskim temperaturama.
Korejsko povjerenstvo za poštenu trgovinu (KFTC) priopćilo je da je Tesla od kolovoza 2019. godine na svojoj službenoj lokalnoj web stranici oglašavala “domet vožnje svojih automobila s jednim punjenjem, njihovu isplativost goriva u usporedbi s vozilima s benzinskim pogonom, kao i performanse svojih superpunjača”, prenosi Reuters.
Domet vožnje Teslinih automobila pada pri hladnom vremenu do 50,5 posto u odnosu na brojke koje se reklamiraju na internetu, stoji u priopćenju KFTC-a u utorak. Iz Tesle nisu bili odmah dostupni za komentar.
Na svojoj web stranici Tesla nudi savjete za zimsku vožnju, kao što je grijanje vozila prije vožnje putem aplikacije, kao i korištenje ažurirane aplikacije Energy za praćenje potrošnje energije, ali ne spominje gubitak dometa na temperaturama ispod ništice.
Godine 2021. južnokorejska potrošačka skupina, Citizens United for Consumer Sovereignty, rekla je da domet vožnje većine električnih vozila pada do 40 posto na niskim temperaturama kada je potrebno zagrijati baterije, pri čemu Tesla prednjači.
Prošle je godine KFTC kaznio njemačkog proizvođača automobila Mercedes-Benz i njegovu korejsku jedinicu s 20,2 milijarde wona zbog lažnog oglašavanja vezanog uz emisije plinova njegovih dizelskih osobnih vozila.
Problemi s kojima se susreću električna vozila pri ekstremnim temperaturama nadaleko je poznat, iako su električna vozila popularna na tržištima poput Norveške, gdje su četiri od pet vozila prodanih prošle godine bila na baterije, a Tesla je bila najprodavanija.
Studija iz 2020. koja je uključivala 4.200 električnih vozila svih marki, a koju je proveo kanadski pružatelj usluga telematike Geotab, otkrila je da većina modela ima sličan pad dometa po hladnom vremenu, prvenstveno zato što se baterija također koristi za grijanje kabine automobila.
Na nešto iznad 20 stupnjeva Celzijusa, prosječni električni automobil nadmaši svoj navedeni doseg, ali na minus 15 stupnjeva isti taj automobil nudi 54 posto svog deklariranog dosega, pokazalo je istraživanje.
Komentari