Do prije samo nekoliko godina, bilo je nezamislivo da obiteljski automobili na električni pogon postižu performanse slične onima koje obično srećemo kod supersportskih ili američkih “muscle car” automobila. Danas stvari stoje nešto drugačije.
Tvrdokorni automobilski hedonizam stare škole dugo je podrazumjevao isključivo benzinske V8 motore velike zapremine i karakterističnog zvuka, koji omogućuju zavidne performanse i akustični užitak. Potrošnja goriva i ekologija tu su, razumije se, nebitni faktori.
Kad je o performansama riječ, linija koja razdvaja obiteljska/SUV vozila od “muscle car” automobila sve je tanja. I to s tendencijom da u bliskoj budućnosti čak prestane postojati. Bar ako izuzmemo trkaće automobile ili maloserijske “sportiste” namjenski napravljene za vožnju na trkaćoj stazi.
U tim promjenama, posebno je zanimljivo paralelno postojanje i konstantan napredak kako klasičnih “muscle car” modela (s pogonom na benzin), tako i sportskih električnih automobila koji su posljednja riječ tehnike.
O čemu se zapravo radi? Bili entuzijasti ili ne, voljeli električne automobile ili ne, svjedoci smo vremena u kojem se definicija automobilskog hedonizma polako ali sigurno mijenja.
To se, uglavnom na zgražavanje pobornika spomenute “stare škole”, događa najviše zahvaljujući američkoj kompaniji Tesla Motors. Naime, ova kompanija trenutno proizvodi dva modela koji se, osim brojnim inovacijama i električnim pogonom, mogu pohvaliti i vrhunskim sportskim performansama.
U prvom planu su fenomenalna ubrzanja koja bi postidjela ne samo mnoge američke “mišićave” automobile, nego i brojne pripadnike svjetske kreme supersportskih automobila.
Aktualni aduti Tesla Motorsa su sportska limuzina Model S, koja je u proizvodnji već nekoliko godina, ali i upravo predstavljeni SUV – Model X.
Najnovija i najsnažnija verzija Tesla Modela S – P90D, opremljena “ludicrous” sportskim paketom, postiže zaista spektakularne performanse. Performanse koje nadmašuju čak i dosadašnji najbrži Model S – verziju P85D s famoznim “ludilo” (insane) modom.
Kapacitet baterije je kod Tesline nove “perjanice” povećan sa 85 na 90 kWh, autonomija iznosi 460 km za Model S 90D, odnosno 432 km za Model S P90D. Kombinacija dva elektromotora (svaki pokreće po jednu osovinu) omogućava ubrzanje od 0 do 96 km/h za samo 2,8 sekunde!
Prednje kotače pokreće elektromotor snage 259 KS, a zadnje – 503 KS. Uz kombiniranu snagu od čak 762 KS, tu je i 967 Nm konstantnog (!) okretnog momenta. Maksimalna brzina je 250 km/h a četvrtinu milje (oko 400 m) P90D prijeđe za 10,9 sekundi.
Ovaj posljednji parametar možda nije naročito značajan na Starom kontinentu, ali je u SAD – gdje su trke na pravcu (drag races) iznimno popularne – to itekako snažan adut.
Nabrojani podaci još više dobivaju na značaju kad uzmemo u obzir da je u pitanju ne benzinski, ne hibridni, ne turbo-punjeni, već automobil koji dobiva pogon isključivo od elektromotora.
S druge strane – ni stara škola se ne predaje. Naprotiv! Oko godinu dana prije pojave Tesle Model S P90D, Dodge je predstavio najsnažniji “muscle car” ikada – Charger Hellcat.
Popularna “paklena mačka” je automobil koji je Dodge prilikom njegove premijere s pravom nazvao najsnažnijom i najbržom limuzinom ikada.
Argumenti? 707 “konja” iz HEMI V8 motora s kompresorom, maksimalnih 328 km/h, četvrtina milje za 11 sekundi, ubrzanje do stotke za 3,7 sekundi…
Na kraju, kao šlag na tortu – tu je fenomenalni zvuk V8 motora. Zvuk kakav, ruku na srce, Tesla Model S P90D ali i ostali električni automobili mogu samo sanjati.
Jedno je sigurno – Dodge Charger Hellcat, iako sasvim moderan automobil, u punom sjaju predstavlja staru dobru školu automobilskog hedonizma.
U svakom slučaju, nameću se neka pitanja. Je li je “urlik” V8 HEMI motora zapravo labudova pjesma ove vrste automobila? Hoće li će putevima bliske budućnosti zavladati potentna električna vozila poput Tesle S P90D? I ima li, uopće, u toj budućnosti još mjesta za klasične “muscle car” automobile?
Cjenovno, sa 119.200 dolara Tesla Model S P90D daleko nadmašuje Dodge Charger Hellcat (63.995 dolara).
Vrhunska tehnologija Tesle, posvećenost ekologiji, njegov luksuz i drugi aduti nisu jeftini. S druge strane, Hellcat definitivno ima svoju staromodnu čar i snažan karakter – osobine koje i dalje privlače čitavu armiju automobilskih entuzijasta.
Ako zanemarimo veliku razliku u cijeni, koji od ova dva automobila je bliži vašem srcu?
Komentari