Tri proizvođača automobila iz Detroita ostvarila su na američkom tržištu u prošloj godini rekordnu prodaju i dobit, i to ne zahvaljujući potražnji za električnim ili hibridnim automobilima već potražnji za kamionetima i sportskim terenskim vozilima (SUV) uslijed rekordno niskih cijena benzina.
U General Motorsu su kamioneti i SUV vozila činili gotovo 70 posto prošlogodišnje prodaje. U 2016. jedan od GM-ovih terenaca koji se prodaje u Americi – Buick Envision – prvi će se puta uvoziti iz Kine.
Uz cijene nafte za koje se očekuje da će još neko vrijeme ostati niske, svi veći proizvođači žele povećati dobit na američkom tržištu kamiona.
Kompanije Nissan Motor i Honda Motor predstavit će na sajmu automobila u Detroitu, koji će se održati idućeg tjedna, nove modele svojih terenaca, Titan odnosno Ridgeline.
Novi model kompanije Fiat Chrysler Automobili također nije mali automobil, već moderniziran monovolumen koji dolazi u hibridnoj i benzinskoj verziji.
Tu su i nova luksuzna vozila: preuređeni Lincoln Continental očekuje se od Ford Motora, a nova luksuzna limuzina G90 od Hyundai Motora.
Ford će na sajmu u Detroitu predstaviti i obnovljeni model Fusiona, nastojeći udovoljiti različitim regulatornim i tržišnim zahtjevima. Model Fusion će 2017. imati i hibridnu verziju s dostupnim luksuznim paketom opreme, te sportsku verziju s motorom jačine 325 konjskih snaga.
Dok američki proizvođači i dalje većinom zarađuju na velikim vozilima s pogonom na benzin, baš kao što su činili prije 60 godina, također se okreću i prema visokoj tehnologiji povezivanja automobila koji će u konačnici dovesti do automatskog upravljanja vozilima koje će pokretati baterije.
Na prošlotjednom sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu u središtu pozornosti bila je automatizirana vožnja prilikom čega su GM i Ford najavili nove visokotehnološke inicijative. Visoka tehnologija neće biti potpuno zanemarena ni u Detroitu.
Novi Mercedes-Benz E-klase njemačkog proizvođača Daimlera ponudit će napredne tehnologije pomoći vozaču tako da će biti potrebne samo manje promjene u softveru da bi automobil mogao automatski voziti, najavili su rukovoditelji te kompanije.
Prognoze o prihvaćanju automatiziranih vozila kreću se u rasponu između pet i 20 godina. Ali njihova pojava mogla bi dovesti do nove krize za tradicionalne proizvođače i njihove radnike, kazao je analitičar iz Barclaysa Brian Johnson.
Ako automatizirana vozila i razmjena vozila postanu standard, kazao je, to bi moglo značiti 60 posto manje vozila na cesti, te smanjenje broja tvornica do 2025. ili 2030. za jednu trećinu.
Komentari