Nosila je najpoznatije dizajnerske potpise, zarađivala vrtoglave iznose i snimala editorijale za prestižne časopise. Naslovna stranica Cosmopolitana koju u trećoj sezoni ‘Prijatelja’ drži Matthew Perry, zauvijek je promijenila život Tatjane Dragović – Goran Ivanišević okrenuo je nebo i zemlju kako bi došao do prelijepog modela s naslovnice. Danas je tuži zbog prevare i naziva pogrdnim imenima
Gospođu Dragović upoznali smo u kolovozu 1994. godine, kad je predstavljala Hrvatsku na Elite Model Looku, međunarodnom natjecanju modela koje je tada okupilo više od tristo sudionika iz cijeloga svijeta. Već pri prvom susretu bilo je jasno da ima sve preduvjete za uspješnu manekenku na međunarodnoj sceni i u toj smo procjeni bili u pravu. Nedugo nakon što se plasirala među deset najboljih finalistica, gospođa Dragović došla je u New York kako bi započela svoju karijeru. Bila je s Eliteom od 1995. do 2003. godine; mi smo bili njezina matična agencija i zastupali je u inozemstvu. Brzo je postala miljenica dizajnera i časopisa, a neke od njezinih zapaženijih kampanja bile su za prestižne modne kuće kao što su Jean Paul Gaultier, Calvin Klein, Dolce Gabbana, Max Mara i Guess. Gospođa Dragović bila je zvijezda modnih pista na kojima je nosila revije za Chanel, Fendi, Gianfranco Ferre, Chloe, Karla Lagerfelda, Rifata Ozbeka, Valentino i Christiana Diora”, odlomak je to iz pisma u koji je redakcija Nacionala stekla uvid, a koje potpisuje Lorraine Caggiano, dugogodišnja izvršna asistentica najpoznatije svjetske modne agencije Elite.
Modna menadžerica koja je na toj poziciji provela niz godina kao najbliža suradnica osnivača Elitea – sad već preminulog Johna Casablancasa koji je u zvijezde lansirao svjetske modele poput Linde Evangeliste, Cindy Crawford i Naomi Campbell – u svom dopisu svjedoči o profesionalnom putu nekadašnjeg modela Tatjane Dragović, koja je nakon udaje za teniskog asa Gorana Ivaniševića prekinula svoju karijeru kako bi se potpuno posvetila obitelji. Upravo taj dokument Tatjana Dragović priložit će sudu u sklopu jednog od mučnih postupaka koje vodi s bivšim suprugom.
Nastojat će ga na sudu iskoristiti kako bi demantirala ono što joj bivši suprug na izrazito ružan i agresivan način imputira – da je praktički godinama živjela na njegov račun i trošila njegov novac, nazivajući je monstrumom. Drugim riječima, uspješna manekenska karijera Tatjane Dragović trebala bi definitivno Ivaniševića posredno prikazati kao beskrupuloznog nasilnika koji svoju bivšu suprugu lažima želi grubo diskreditirati.
Jedini hrvatski osvajač Wimbledona pokrenuo je protiv svoje dugogodišnje partnerice postupak zbog prevare te podnio tužbu zbog utvrđenja bračne stečevine. Zatražio je i blokadu svih njezinih privatnih i poslovnih računa, a tužio je i kćer. Nakon što je Nacional objavio tekst o njegovim pritiscima i drami koju zbog svega proživljava Tatjana Dragović, tenisač je u svom postu na društvenim mrežama, koji je naknadno izbrisao, ironično ustvrdio kako „sada još samo čeka tužbu koja bi trebala dokazati da je dotična T. D. osvojila Wimbledon i dvije olimpijske medalje te možda i koji Grand Slam”.
No za razliku od Ivaniševićeva ciničnog izričaja u odnosu na profesionalne kompetencije svoje bivše supruge, u dokumentu Lorraine Caggiano, koja je puna dva desetljeća bila na čelu Elitea, Tatjana Dragović apostrofirana je kao jedan od najuspješnijih i najtraženijih modela te svjetski poznate agencije, koja je zarađivala vrtoglave iznose.
Lijepa Zagrepčanka, kako tvrdi Eliteova modna stručnjakinja, pojavljivala se u bezbrojnim editorijalima i naslovnicama za prestižne časopise kao što su Vogue, Harpers Bazaar, Marie Claire, Elle, Allure i Cosmopolitan, kako u američkim tako i međunarodnim izdanjima.
“S obzirom na svoju ljepotu i besprijekornu radnu etiku, gospođa Dragović brzo je postala jedan od Eliteovih vodećih modela, a zarađivala je između milijun i dva milijuna američkih dolara godišnje”, svjedoči Lorraine Caggiano.
Najbliža suradnica preminulog osnivača velike modne agencije Johna Casablancasa potvrdila je ono što je njezin nadređeni još devedesetih godina prošlog stoljeća govorio za Tatjanu Dragović, kad se kao petnaestogodišnjakinja uputila na svjetske modne piste. U jednom od intervjua za hrvatske medije Casablancas je izjavio: “Čim sam ugledao Tatjanu Dragović, znao sam da ima potencijal supermodela.” Dodao je i kako je mlada Zagrepčanka, za razliku od već afirmiranih vladarica svjetskih modnih magazina kao što je, primjerice, Cindy Crawford – vrlo ranjiva.
A profesionalna i životna priča Tatjane Dragović definitivno bi mogla poslužiti kao predložak za hollywoodski film: svoj prvi milijun američkih dolara zaradila je kao 17-godišnjakinja. No postignućima prelijepog i uspješnog modela prethodili su vrlo naporan rad, brojna putovanja i natjecanja. U New York, središte modne industrije, prvi put je stigla kao pobjednica Eliteova natječaja kad je imala samo petnaest godina. Odmah su je zapazile vrhunske modne kuće i časopisi pa je tako počela reklamirati odjeću za Guess, tvrtku za koju su svoje prve značajnije kampanje nosili top-modeli Claudia Schiffer i Eva Herzigova.
Dragović je ubrzo snimila editorijal za tvrtku Calvin Klein te je na pret-a-porteru, dok je nosila Chanelove modele, svojom pojavom osvojila slavnog Karla Lagerfelda. Upravo glasoviti Chanelov kreator pomogao joj je da dobije angažman za Dior i Romea Giglia. Kad je počela snimati za modne kataloge, zarađivala je oko tri tisuće američkih dolara dnevno, a nakon suradnje s Guessom taj se iznos kretao i do deset tisuća dolara na dan.
“Guessova i Kleinova kampanja nisu najbolje plaćeni poslovi, ali su prestižni jer otvaraju vrata za druge angažmane”, govorila je tada Tatjana Dragović te objašnjavala da su među unosnijim poslovima u svijetu modela revije pret-a-porter. Svaka je bila plaćena oko deset tisuća dolara.
“Posebno je unosno snimanje reklama za boje za kosu i šampone, jer ti klijenti plaćaju i do sto tisuća dolara za samo jedan dan snimanja”, kazala je u to vrijeme 17-godišnja manekenka u intervjuu za Gloriju. Na pitanje kakav je osjećaj zaraditi svoj prvi milijun sa sedamnaest godina, odgovorila je kako je uvijek htjela biti samostalna i zarađivati svoj novac, ali i priznala da je bilo strahovito teško.
U prvim godinama svoga uzleta u karijeri top-modela Tatjana Dragović živjela je američki san većine mladih djevojaka iz hollywoodskih uspješnica: s cimericama je dijelila stan na Manhattanu te putovala svijetom po modnim revijama na kojima je nosila najpoznatije dizajnerske potpise i zarađivala vrtoglave iznose. Snimala je i naslovnice za prestižne časopise, a upravo jedna od njih sudbinski je odredila njezin život – bila je to naslovna stranica newyorškog Cosmopolitana.
Pisanje Nacionala o cijelom slučaju i sumnje na pristranost državnih tijela posebno su razbjesnili Jasnu Jurčević, v.d. predstojnice Područnog ureda Donji Grad Hrvatskog zavoda za socijalni rad
Naime, u jednoj od scena druge epizode treće sezone slavne serije „Prijatelji“ prerano preminuli Matthew Perry, koji je tumačio lik Chandlera, drži u ruci Cosmopolitan s Tatjanom Dragović na naslovnoj stranici.
Naš najbolji tenisač, kako su kasnije prenijeli svi mediji, ostao je očaran njezinom ljepotom te napravio sve što je mogao kako bi došao do broja telefona poznatog modela.
I nastavak priče bio je kao u bajci: par se zaljubio, vjenčao i dobio dvoje djece. Susret s Goranom Ivaniševićem za Tatjanu Dragović značio je kraj karijere svjetskog modela: uživala je u majčinstvu i obiteljskom životu, a sa suprugom je ostvarila i poslovnu suradnju koja se nastavila i nakon što su se 2016. godine odučili razvesti.
Goran Ivanišević nakon toga se vjenčao s radijskom voditeljicom Nives Čanović, a Tatjana Dragović počela je živjeti s novim partnerom Vlahom Arbulićem.
Teniski as nastavio je zajednički posao s bivšom suprugom i o majci svoje djece u medijima je imao samo riječi hvale. A onda se, gotovo preko noći, sve promijenilo.
“Nas dvoje imali smo normalan obiteljski i poslovni odnos sve do promjena u njegovu privatnom ljubavnom životu, kada mu se ponašanje počelo mijenjati. To kao njegov samostalan izbor ili izbor pod pritiskom nove okoline mogu prihvatiti u okviru u kojem to ne ugrožava mene kao što me ugrožava sada ovim lažnim kaznenim prijavama”, izjavila je za Nacional Tatjana Dragović nakon što je naš tjednik objavio navode iz postupaka koje je poznati tenisač protiv nje pokrenuo.
U jednoj od tužbi Ivanišević je naveo da je bivšoj supruzi posudio 2,9 milijuna eura, za koje mu je ona, kako tvrdi, vratila nešto manje od pola milijuna eura pa mu duguje ostatak. Iako sudu nije priložio nikakav ugovor o pozajmici niti bilo kakav uvjerljivi dokument koji bi to potraživanje potvrdio, sud joj je blokirao sve račune i zabranio raspolaganje imovinom.
‘Nema u tekstovima Nacionala ni natruhe senzacionalizma te izražavam snažno žaljenje što se uopće upuštate u procjenu novinarskog posla…’ odgovorio je glavni urednik Nacionala gospođi Jasni Jurčević
Tatjana Dragović sve je i potvrdila u izjavi za naš tjednik.
“Točno je da je moj bivši suprug Goran Ivanišević pokrenuo više sudskih postupaka protiv mene i naše kćeri. Mi smo razvedeni već osam godina i svi naši imovinski odnosi temelje se na bračnom ugovoru koji smo sporazumno sklopili još 2012. No jedanaest godina poslije privedena sam u večernjim satima s kćeri u policiju, kao osumnjičena za prevaru i dovođenje u zabludu Gorana Ivaniševića zbog potpisa tog sporazuma.
Mjesecima živim pod velikim pritiskom, bez saslušanja i dokaza protiv mene privremenom mjerom blokirani su mi poslovni i privatni bankovni računi i ugrožena mi je egzistencija. Imam razloga vjerovati da su institucije izrazito naklonjene sportskom velikanu Goranu Ivaniševiću, koji ima, između ostalog, i dobre veze u pravosudnim krugovima. Bojim se za vlastitu sigurnost jer sam primila nekoliko anonimnih prijetnji, a mislim da su povezane s tim zbivanjima”, priznala je Dragović te dodala kako, unatoč svemu, još uvijek vjeruje u pravnu državu.
Pisanje Nacionala o cijelom slučaju i sumnje na pristranost državnih tijela razbjesnili su Jasnu Jurčević, v.d. predstojnice Područnog ureda Donji Grad Hrvatskog zavoda za socijalni rad, koja je u svom dopisu Nacionalu priznala da mučne poruke koje je tenisač Goran Ivanišević slao svojoj bivšoj supruzi Tatjani Dragović i njihovu malodobnom sinu (o kojima je, između ostalog, pisao naš list) opisuju obiteljsko nasilje.
No umjesto da službeno ispita sve te navode, od Nacionala je zatražila da „prestane sa senzacionalističkim prenošenjem i prikazivanjem događaja u predmetnoj obitelji, jer time neposredno izlaže djecu Ivanišević, ali i njihove malodobne sestre i braću iz sadašnjih obitelji njihovih roditelja, javnom sramoćenju i etiketiranju“.
Sve članke o toj temi, kako je u svom odgovoru istaknuo glavni urednik Berislav Jelinić, Nacional je objavio na temelju apela majke koja je vrlo precizno elaborirala zašto je izgubila vjeru u sustav, uključujući i Zavod u kojem radi Jasna Jurčević.
“Nema u tekstovima Nacionala ni natruhe senzacionalizma te mi se, da vas parafraziram još jednom, nameće potreba izraziti snažno žaljenje što se uopće upuštate u procjenu novinarskog posla, koji evidentno ne razumijete niti ste za to stručni. Uz molbu da mi na postavljena pitanja odgovorite što je ranije moguće, zaključno izražavam žaljenje što je sustav čiji ste dio svojim načinom rada doveo jednu ženu, građanku ove zemlje, do te razine očaja.
Interes javnosti taj je koji ovdje prevladava, doista mi je žao što je trebalo objaviti takve mučne detalje kako bi se sustav pokrenuo i reagirao, pa makar to za početak bilo i ovako kako ste to vi učinili šaljući dopis na koji reagiram. Sustav je taj koji je isprovocirao njihovo objavljivanje, tekstovi Nacionala upravo su tako postavljeni da to javnosti bude jasno i zato tako eksplicitno objavljeni”, naglasio je Jelinić i pitao što je po službenoj dužnosti zbog obiteljskog nasilja u ovom slučaju poduzela Jurčević. Odgovor je izostao.
Komentari