Malo se staza u povijesti utrka mističnošću, ali i fotogeničnošću može mjeriti sa sicilijanskom Circuito delle Madonie, poznatoj i kao mjesto održavanja kultne utrke Targa Florio
Vijugava staza kroz planine Sicilije i pitoreskna sela s kamenim kućama sedamdesetak je godina bila jedan od vrhunaca svjetske automobilističke sezone, a prvo je izdanje kultne utrke Targa Florio održano je 6. svibnja 1906.
Lokalni, danas bismo rekli tajkun, i veliki automobilistički entuzijast Vincenzo Florio maštao je o dovođenju najboljih svjetskih vozača na svoj rodni otok, te je ondje organizirao čak dva natjecanja, Coppa Florio i Targa Florio.
Prva je Targa gotovo upropaštena štrajkom đenovskih brodara, radi kojeg dio automobila nije mogao biti transportiran do Sicilije. Vožena su tri kruga na stazi dugoj 146,9 km, pažljivo dizajniranoj tako da se izbjegnu željeznička raskršća.
Glavni je favorit bio Vincenzo Lancia i njegov Fiat, jedini automobil te marke u utrci. Na startu je bio pet automobila legendarne marke Itala, dok su francuske boje branila dva Clement-Bayarda te po jedan Berliet i Hotchkiss.
Lancia je bio među onima koji nisu uspjeli završiti utrku, a od njih šest koji jesu najbrži je bio Alessandro Cagno.
Sportskim automobilom Itala 35/40 HP zadanu je rutu prešao za 9 sati, 32 minute i 22 sekunde, uz prosječnu brzinu od 46,8 km/h. Bio je to početak velike tradicije utrkivanja u sicilijanskim brdima.
Komentari