Na ovogodišnjem New European Marketu (NEM) u Dubrovniku prvi put je sudjelovala najveća ruska medijska kuća GPM ETV. Tanya Guil, ravnateljica prodaje sadržaja GPM ETV-a, predstavila je premijeru dramske serije ‘Stream’
Nakon dvije godine pauze, od 7. do 10. rujna u Dubrovniku održan je 8. New European Market (NEM), na kojem se ponovo okupio vrh svjetske i europske TV industrije. Tijekom triju sadržajnih dana preko 500 uzvanika, panelista i istaknutih govornika razgovarali su o novim trendovima i medijskoj evoluciji nakon godine pandemije koja je uvelike utjecala na medije. Manifestacija koju je 2013. godine osnovala full service agencija Mediavision Sanje Božić prerasla je u najveći godišnji događaj TV industrije i ključno okupljalište televizijskih profesionalaca u srednjoj i istočnoj Europi.
Redovni posjetitelji ključni su predstavnici pay TV kanala, FTA kanala, usluga streaminga, telekom operatera i ostalih pružatelja televizijskih usluga, ali i glumci, producenti, redatelji, pisci i drugi sudionici u audiovizualnoj industriji.
Dosad je NEM podržalo više od 200 utjecajnih tvrtki na globalnoj i lokalnoj razini: Eutelsat, Deutsche Telekom, A1 Telekom Austria Group, United Group, Comcast, Irdeto, Global Agency i HBO Adria, kao i BBC Studios, ViacomCBS, All3Media International, NBCUniversal, Warner Bros., Fremantle, Sony Pictures Television, Pickbox, MGM, ITV Studios Global Entertainment, Viasat World, Telekom Srbija Group, ZDF, BETA Film, HRT, Nova TV, RTL Hrvatska, RTL Mađarska i mnogi drugi.
Na ovogodišnjem NEM-u prvi put je sudjelovala najveća ruska medijska kuća GPM Entertainment Television (GPM ETV) koja je dio holding-kompanije Gazprom-Media, lidera ruskog tržišta zabavne televizije. Zabavna TV kao podružnica grupe uključuje besplatne TV kanale kao što su TNT, TV-3, TNT4 i 2×2, OTT platformu Premiere i skupinu sportskih kanala Match TV. Grupa ima i nekoliko raznolikih produkcijskih kuća, primjerice Comedy Club Productions, Good Story Media, Studio Friday!, Animation Studio 2×2 i 123 Production koje su veliki izvor visokokvalitetnog TV sadržaja. Tanya Guil, ravnateljica prodaje sadržaja GPM ETV-a, predstavila je sudionicima NEM-a novu dramsku premijeru „Stream“, za koju se nada da će biti gledana i na međunarodnom tržištu. Inače, od 2020. Netflix je prvi put počeo naručivati sadržaj od ruskih producenata, a trenutačno razgovara o koprodukciji 4-5 projekata, iako su do sada kupovali samo gotove serije.
O tim temama nakon završenog NEM-a u Dubrovniku tjednik Nacional razgovarao je s Tanyom Guil.
NACIONAL: Kako vam se sviđa NEM, imaju li takva okupljanja televizijskih profesionalaca smisla i daju li konkretne rezultate?
Ovaj događaj je izvrstan i jako sam zadovoljna organizacijom. Mi smo ovdje prvi put i doista sam sretna da smo uspjeli doći na ovo tržište. Razgovarala sam sa Sanjom Božić i dala joj puno komplimenata. Naime, pokušavala sam doći u kontakt s nizom lokalnih medijskih kompanija u regiji e-mailom ili posjećujući neke velike televizijske sajmove, no nisam imala uspjeha. I onda je stiglo pismo s pozivom na NEM i odmah sam odlučila da se moramo pojaviti. To je bilo prije dvije godine jer lani se zbog pandemije NEM nije održao uživo. Ali zato smo sada tu. I moram iskreno reći da smo dobili daleko više od očekivanog. Bila sam na mnogim sajmovima, ali ovaj je nešto posebno. Svi su otvoreni, opušteni i doista zainteresirani za suradnju. Naravno, naša prezentacija serije „Stream“ u tome mi je puno pomogla jer je privukla dosta pažnje i nakon nje ljudi su mi pristupili. Najvažniji dio ovog okupljanja je to da možete direktno komunicirati s ljudima i predstaviti se u krugovima do kojih inače ne biste mogli doći.
NACIONAL: Pretpostavljam i da je Dubrovnik u tome pomogao.
O da, lijepo je, arhitektura i more, vrlo inspirativno. Moje kolege i ja imamo malu rutinu i svakog jutra prije radnog dijela odemo plivati na plažu.
NACIONAL: Je li to prvi put da jedna ruska televizija sudjeluje na ovakvom skupu?
Morala bih provjeriti, ali čini mi se da jest, osobito kada su u pitanju velike medijske kompanije. Uvjerena sam da je odlična ideja da naše sadržaje prikazujemo na što širem tržištu, na svim dostupnim kanalima, platformama ili kabelskoj televiziji. Naravno da tražimo dobra i dugotrajna partnerstva, ali sam uvijek uzbuđena kada ulazimo na novo tržište. Budući da nismo daleko od ove regije, Slaveni smo i imamo dosta sličnosti, vjerujem da naši programi mogu biti zanimljiviji publici na ovom prostoru.
‘Iduće godine dovest ću tim autora i menadžera kako bismo uspostavili suradnju s hrvatskim partnerima. Slaveni smo i možemo biti zanimljivi publici na ovom prostoru’
NACIONAL: Što nam možete reći o tvrtki GPM Entertainment Television koja je dio Gazprom-Media Holdinga i najjača je medijska kompanija u Rusiji. Kakvim sadržajima se bavite, što proizvodite i kome to prodajete?
Točno, mi smo dio najjače ruske medijske kuće, a kako naše ime i kaže, bavimo se zabavnim sadržajima. Imamo 6 različitih kanala, a svaki od njih je jako dobar u određenom žanru. Naš vodeći kanal je TNT koji emitira komedije, serije i velike show programe. Većina naših kanala uglavnom sama proizvodi sadržaje, za te potrebe imamo 5 velikih produkcijskih studija, a svaki od njih specijaliziran je za određeni žanr. I u GPM-u je gotovo 90% emitiranih sadržaja vlastita produkcija i time uspijevamo pobijediti naše konkurentne u gledanosti, osobito u prime-timeu oko 20 ili 21 sat. Naši projekti često su gledaniji od nekih velikih filmova. Imamo i kanal TV3 koji je vrlo iskusan u produkciji dnevnih serija, ima sjajna studija u kojima je uspio proizvesti jednu od najuspješnijih serija „To the Lake“.
NACIONAL: Netflix je otkupio vaše neke serije, kako je došlo do suradnje?
Točno, Netflix je pokazao interes i otkupio upravo seriju „To the Lake“, a sada s našim studijem rade na razvoju novih projekata. Oni su jako zadovoljni reakcijom međunarodne publike na naše sadržaje. Netflix prikazuje dosta ruskih serija, mnoge su dobile i nagrade, poput serije “Obična žena“ koja je naš projekt.
NACIONAL: EU kroz različite programe potpora nastoji podupirati europsku audiovizualnu produkciju jer je američka odavno preplavila tržište. S razvojem velikog broja novih platformi sadržaj postaje sve veći problem, ima li Rusija takvih problema?
Ovo je sjajno vrijeme za televizijsku produkciju koja stalno raste, pravo doba procvata. U ruskim studijima rade se odlični projekti koje je prihvatila i međunarodna publika. Ne radi se samo o filmovima, već i o serijama koje su sve popularnije i u Rusiji. Prije dosta godina situacija je bila potpuno drugačija, ali sada komercijalne televizije i OTT platforme nastoje proizvoditi originalni sadržaj i to očito donosi rezultate. Ovo je doista dobro vrijeme za rusku produkciju.
NACIONAL: Jedna od zemalja koja je među prvima shvatila da je produkcija televizijskih serija, sapunica i drama sjajna međunarodna promocija za državu je Turska. Turske sapunice izuzetno su popularne u ovoj regiji. To je jedan od najboljih oblika javne diplomacije.
Točno, ne možemo negirati ni činjenicu da su turske sapunice vrlo popularne i u Rusiji i da smo jedno vrijeme izgubili publiku za rusku produkciju. Dosta smo izgubili vremena prije nego što smo shvatili što to znači kada takvi nacionalni sadržaji putuju svijetom i zadobiju globalnu pažnju publike, kao što su to uspjeli naši projekti. Potpuno se slažem da je to jedan oblik javne diplomacije jer kroz serije donosimo dio naše kulture i načina života u domove ljudi diljem svijeta koji počinju uviđati da nismo čudan narod koji živi na golemom teritoriju, već smo Europljani, naravno, s nekim našim specifičnostima, ali dijelimo iste probleme i zapravo govorimo istim jezikom. Iako je, a vjerujem da to shvaćate iz perspektive Hrvatske, doista teško prodati sadržaj na ruskom jezikom jer ne postoji navika čitanja titlova u nekim zapadnim zemljama.
NACIONAL: Je li Gazprom-Media Holding nezavisna produkcijska kuća, ima li politika utjecaj na to što radite?
Ne, nikako. Vlada ili vladajuća politika se ni na koji način ne miješaju u ono što radimo i nemaju nikakav upliv. Mi imamo vrlo utjecajan i vrlo poznati brend i naši autori ili scenaristi rade potpuno slobodno. Ponekad dobivam pitanja publike ili kolega iz drugih medija u kojima se čude, odnosno neki su čak i šokirani temama kojima se usuđujemo baviti, koje otvaramo i o kojima govorimo. Naša produkcija je potpuno slobodna u pronalaženju načina da plasira neke provokativne sadržaje. Nema nikakve cenzure, ni po pitanju ukusa, ni produkcije.
NACIONAL: U Dubrovniku ste predstavili novu seriju „Stream“. Radi se o srednjoškolcu koji ima kacigu s kamerom na glavi i uživo prenosi sve što mu se događa. Kome je namijenjena, samo mladima ili i široj publici?
Naša ciljana grupacija je publika od 14 do 44 godine. Ta je serija prvenstveno namijenjena mladima, tinejdžerima, ali i njihovim roditeljima. U seriji se obrađuje i odnos djece i njihovih roditelja, bullying u školi, vršnjačko nasilje i brojne druge teme. Glavni junak susreće se s nizom izazova i to direktno prenosi na internet, pri čemu se i sam mijenja. Susreće se s velikim brojem fanova, ali i s mnogim ljudima koji bi ga željeli zloupotrijebiti za svoje interese, a izložen je i govoru mržnje. Proživljava puno neugodnih trenutaka, ali i stječe neka dobra iskustva. U svemu tome spoznaje tko je on i pronalazi ispravan način kako da ne postane oruđe u rukama nekih manipulatora i sazrijeva u zrelu i dobru osobu. On želi pokazati tko je on i kakav je svijet oko njega.
‘Ruska vlada ni na koji se način ne miješa u ono što radimo i nema nikakav upliv. Mi imamo vrlo utjecajan i vrlo poznati brend i naši autori ili scenaristi rade potpuno slobodno’
NACIONAL: Mislite li da je ova tema prihvatljiva i međunarodnoj publici?
Apsolutno. Jer ono što je između ostalog zajedničko svima nama jest činjenica da mi ne znamo što se događa s djecom u školi. Iako profesori rade najbolje što znaju, uvijek ostaju problemi koji su najčešće zanemareni. Zato mislim da će ova serija biti zanimljiva roditeljima jer su problemi mladih ljudi isti diljem svijeta. Vjerujem da ćemo uspjeti emitirati seriju na različitim međunarodnim platformama. Jako sam se borila za taj projekt, ne samo zato što se radi o nečem potpuno novom i trendovskom, već zato što govori o novim generacijama koje su svugdje iste. Mislim da sve zemlje imaju djecu, škole i iste probleme. Radi se o univerzalnoj temi koja može biti prihvatljiva svima.
NACIONAL: Jeste li u Dubrovniku razgovarali s hrvatskim kolegama i ima li izgleda da će hrvatske televizije emitirati neke vaše serije? Jeste li razgovarali o koprodukciji?
Naravno da sam se susrela s hrvatskim kolegama i raspravljali smo o suradnji i seriji „Stream“. Nadam se da moje oduševljenje dolaskom na ovo tržište neće ostati tek na dobrim željama i da će to dovesti do nekih dogovora. Što se tiče koprodukcija, čini mi se da su hrvatske kolege otvorene za razgovore. No time se više bavi NEM u Zagrebu koji se ove godine ne održava, ali će se održati sljedeće godine. Tada namjeravam dovesti cijeli naš tim autora i menadžera kako bismo pokušali uspostaviti suradnju s hrvatskim partnerima. Naime, osim uobičajenog sna o koprodukciji s Netflixom ili Hollywoodom, postoji i interes za manje koprodukcije sa zemljama koje su nam jezično i kulturološki bliske.
NACIONAL: Vi ste diplomirali novinarstvo, kako ste se našli u ovom poslu? Je li to teže ili lakše nego biti novinar jer se novinari susreću s brojnim problemima i u Rusiji i u Hrvatskoj?
Podržavam kolege novinare koji pišu o stvarima koje se često ne sviđaju politici. Ali ja nisam novinarka, radila sam u nekoliko magazina, a nakon toga sam postala freelancer. Moja prijateljica pozvala me da postanem urednica na jednoj OTT platformi. Nisam tada ni znala što to znači, kakva je to platforma, osim što emitira online. Tamo sam postala glavna urednica i tako sam polako ušla u problematiku televizijskih sadržaja i našla se u prodaji. Nisam trgovac, ono što me najviše zanima je donijeti dobar proizvod na nova međunarodna tržišta. Za mene to nije prvenstveno priča o novcu, već o otvaranju granica. Naše kulture trebale bi se puno više prožimati, ne samo klasične, već i kultura masovnih medija. To bi doprinijelo i boljem razumijevanju naroda različitih zemalja. Naši TV kanali su vrlo popularni u Rusiji, naše sadržaje cijeni publika svih generacija i nadam se da će nam to uspjeti i na ovom tržištu. Doista bih željela otvoriti naše granice prema publici na ovom prostoru.
Komentari