Praznovjerje je prisutno među mnogim sportskim zvijezdama, a tragične koincidencije oca i sina Ascari, talijanskih velikana autoutrka daju za pravo onima koji tvrde da tu ‘ima nečega’
Otac i sin Ascari bili su ponajveći vozači utrka svojih vremena. No ono što odavno intrigira ljubitelje nevjerojatne su podudarnosti i okolnosti Albertove smrti. Antonio Ascari poginuo je 26. srpnja 1925, dva tjedna prije 37. rođendana. Živio je 13.463 dana.
Alberto Ascari poginuo je 26. svibnja 1955, dva tjedna prije trideset i sedmog rođendana. Živio je 13.466 dana – samo tri dana dulje no otac mu. Alberto je u žestokoj konkurenciji bio najpraznovjerniji vozač u povijesti Formule 1. Odbijao je voziti ili mijenjao pravac puta ako bi mu crna mačka prešla ispred automobila.
Smatrao je neke brojeve nesretnima i nikada nije želio nastupati s njima, tražeći od organizatora utrke da ih promijene: 13, 17, svi brojevi s jednakim znamenkama… 22 je smatrao nesretnim zbog broja krugova koje je njegov otac odvezao u posljednjoj utrci, a 26 zbog datuma njegove pogibije (možda i zato što je to dva puta 13).
Ipak, prihvatio je broj 26 na nesretnoj utrci na VN Monaca, 4 dana prije smrti, na kojoj je sletio u more, održanoj 22. u mjesecu! Prihvatio je i neobavezni test 26. u mjesecu, premda ga nitko nije silio na to. No, najfascinantnije je da je poginuo noseći Castelottijevu, posuđenu kacigu! Tijekom čitave karijere, Alberto Ascari je posesivno čuvao i pazio svoju blijedoplavu kacigu. Nakon što ju je jednom neki od tifosa odnio kao suvenir, dao je oglas u novine i nije nastupao dok ista nije pronađena.
Kad bi je neki od mehaničara greškom odložio na pogrešan način, tjemenom nadolje, Ascari bi prekinuo trening i odbio dalje voziti toga dana. Neobjašnjivo! Obje nesreće ostale su bez objašnjenja. Nisu otkriveni kvarovi ni razlozi, no po legendi je i otac posudio kacigu…
Alberto Ascari je dominantno osvojio dvije titule svjetskog prvaka Formule 1 za Ferrari 1952. i 1953.
Giuseppe Campari je 1925. rekao Albertu: ‘Jednoga dana doseći ćeš vrhunce, baš kao i on. Možda ćeš čak postati i poznatiji.’
Antonio Ascari je bolidom Alfa Romeo dominirao europskim utrkama 1924. i 1925., a poginuo je u vodstvu VN Francuske na stazi Montlhéry
Komentari