Nautički turizam donosi između 15 i 20 posto ukupnih prihoda od turizma po sezoni i privlači u Hrvatsku goste visoke platežne moći, ali zbog nedostatka 15 tisuća vezova, Hrvatskoj posao uzimaju susjedne države, a cijenu toga plaćaju čarter-tvrtke koje tvrde da ih vlasnici marina ‘reketare’
U Hrvatskoj trenutačno kronično nedostaje 15.000 nautičkih vezova, a visoku cijenu sustavnog višegodišnjeg zanemarivanja najvećeg problema domaćeg nautičkog turizma državnih vlasti, prije svih Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i Ministarstva turizma, masno plaćaju čarter-tvrtke koje marinama plaćaju visoke cijene najma godišnjih vezova za plovila namijenjena najmu. Ivica Jurišin, vlasnik čarter-agencije Miramo iz Zagreba i predsjednik Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima-čarter pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, ogorčen zbog ponašanja vlasnika marina, ali i ignorantskog pristupa nadležnih državnih vlasti koje već godinama zanemaruju rješavanje ovog problema, kaže kako “bahati vlasnici marina ucjenjuju i reketare čarter-tvrtke”, koristeći apsurdnu zakonsku regulativu koja čarter-kompanije dovodi na rub ponora.
Odredbe Zakona o pružanju usluga u turizmu, zbog kojih vlasnici marina već godinama ostvaruju goleme prihode, izričito određuju da čarter-tvrtke svoje brodove moraju držati u lukama nautičkog turizma – marinama, jer sportske lučice i lučice jedriličarskih klubova ne smiju poslovati na komercijalnoj osnovi, odnosno ne smiju zarađivati od najma vezova. “Posljedica takve odredbe koja je specifična samo za Hrvatsku i ne postoji u nama susjednim zemljama Italiji ili Grčkoj koje također imaju dugu tradiciju nautičkog turizma, to je da čarter-tvrtke vezove za svoja plovila u marinama plaćaju u prosjeku 15 do 20 posto skuplje od privatnih vlasnika’’, kaže Jurišin…
Komentari