Već deset godina današnji dan, 26. rujna, obilježava se kao Svjetski dan kontracepcije.
Koalicija od četrnaest međunarodnih partnera, koju podupire kompanija Bayer, svake godine organizira opsežnu globalnu kampanju čiji je cilj što bolja informiranost o spolnoj edukaciji i kontracepciji.
Dostupnost informacija, pogotovo kod mladih ljudi, bitan je preduvjet za ostvarenje ciljeva ove kampanje: zaštita odnosno smanjenje broja spolno prenosivih bolesti te smanjenje broja neželjenih trudnoća, odnosno – da svaka trudnoća bude željena.
“Ova globalna kampanja promiče otvoreni dijalog uz prijateljsko, partnersko pružanje korisnih informacija mladim ljudima. Svaki adolescent koji je dobro informiran i samostalno odgovoran prema planiranju svoje obitelji najbolji je primjer svim drugim vršnjacima“, ističe dr. Michael Devoy, voditelj Medicinskog odjela u kompaniji Bayer.
Proteklih mjeseci agencija GFK Healthcare provela je opsežnu anketu pod nazivom ‘Mladi i kontracepcija’, o stavovima o seksualnosti i kontracepciji na uzorku od tri tisuće adolescenata širom svijeta. Rezultati te ankete, provedene pod pokroviteljstvom tvrtke Bayer, pokazuju sve bolju i rasprostranjeniju dostupnost informacija na globalnoj razini, ali istovremeno pokazuju da je broj tinejdžerskih trudnoća i dalje alarmantno visok.
Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, čak 41 posto od 208 milijuna slučajeva trudnoće u svijetu nisu bile planirane, a čak 11 posto novorođenčadi na svijet su donijele mlade djevojke u dobi između 15 i 19 godina. Na globalnoj razini tako se svake godine zabilježi više od 16 milijuna tinejdžerskih trudnoća. U anketi ‘Mladi i kontracepcija’ pogotovo je zabilježen alarmantni podatak da je više od četvrtine, čak 25.1 posto ispitanika dalo odgovor da prilikom spolnog odnosa nisu koristili nikakvu kontracepciju, jer su smatrali da ne može doći do trudnoće.
Organizatori Svjetskog dana kontracepcije ističu da svi ti podaci ukazuju na nužnost bolje i kontinuirane edukacije mladih ljudi širom svijeta. Prema rezultatima ankete, u mnogim zemljama prvi izvor informacija o spolnoj edukaciji su škole i nastavnici. No, mnogi adolescenti navode kako nisu posve zadovoljni informacijama dobivenim u školi i željeli bi da postoji više korisnih informacija na internetu. Smatra se da sve veća uporaba i razvoj digitalnih kanala i internetskih društvenih mreža mladima pruža mogućnost da postavljaju pitanja i dobivaju relevantne informacije, a da pritom ne moraju nekome otkrivati svoj identitet, jer mnogi od njih seksualnost još uvijek doživljavaju kao tabu temu.
Više informacija o globalnoj edukativnoj kampanji poznate farmaceutske tvrtke Bayer potražite na: http://www.baynews.bayer.de/baynews/baynews.nsf/ID/02825684CC6D1DB2C12581A600501AE6?OpenDocument.
Komentari