U petak oko 19:15 sati svečano je otvorena druga cijev tunela Učka, jednog od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, što je važan korak u poboljšanju povezanosti Istarske i Primorsko-goranske županije.
Na prigodnoj svečanosti koja je počela u 18 sati, okupilo se izaslanstvo Vlade na čelu s premijerom Andrejem Plenkovićem te predstavnici Hrvatskog sabora. Na samom početku Radojka Šverko otpjevala je hrvatsku himnu Lijepa naša, dok su iznad tunela letjeli zrakoplovi HRZ-a ‘Krila oluje’.
Uoči samog svečanog otvorenja, premijer Andrej Plenković podijelio je svoje dojmove s otvaranja mosta kod Počitelja u BiH te napomenuo kako je 13. rujna održana sjednica Vlade u Puli na kojoj je donesena odluka da se izgradi druga cijev Učke te odlučili da se model javno-privatnog partnerstva u potpunosti realizira.
“Istarska županija najrazvijeniji je dio Hrvatske, ljudi su radišni i doprinos hrvatskom gospodarstvu je velik”, rekao je premijer, stoga nije ni dvojio da dvjesta milijuna eura bude uloženo u ovaj razvojni projekt.
Obnova prve i stare cijevi tunela bit će gotova do početka iduće turističke sezone, najavio je Plenković.
“Do kraja ovog desetljeća kad je riječ o cestovnim pravcima, riješit će se sve ono što je Hrvatskoj strateški prioritet i cijela Hrvatska bit će, što je najvažnije, dovedena u istu poziciju”, poručio je te posebno zahvalio Butkoviću.
Biskup porečki i pulski Ivan Štironja blagoslovio je tunel, kao i daljnje predviđene radove te poručio kako je projekt veličanstven.
Malo trenutaka koji ostaju urezani u pamćenje
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković poručio je kako je u životu pojedinca malo trenutaka koji ostanu urezani za čitav život. Kao svoj prvi takav trenutak naveo je otvaranje Pelješkog mosta.
Zamjenica istarskog župana Zlatka Komadine, Marina Medarić, kazala je kako je druga cijev tunela Učka simbol bolje povezanosti i prosperiteta.
Istarski župan Boris Miletić u svom je obraćanju naglasio kako se otvaranjem druge cijevi tunela povećava sigurnost u prometu.
Simbol zajedništva i vizije
Generalni direktor tvrtke Bina Istra Dario Silić, kazao je kako se radi o povijesnom danu tijekom kojeg će Istra biti povezana punim profilom ceste.
“Ovaj projekt nije samo tehničko čudo, nego simbol zajedništva i vizije”, kazao je Silić te dodao kako je to rezultat suradnje brojnih institucija Hrvatske.
Tunel Učka most je između zajednica te oslonac gospodarskom razvoju, rekao je Silić.
Tijekom radova napravljeno je 1,3 milijuna tona iskopa, dodao je te istaknuo kako je geologija stijena bila jako teška, a najveći izazov bilo je izvesti radove u roku. Zahvalio je ministru prostornog uređenja i graditeljstva Branku Bačiću na uporabnoj dozvoli, a ministru Olegu Butkoviću i stručnom timu Ministarstva prometa na suradnji bez koje, kako je rekao, tunel ne bi ugledao svjetlo dana.
Posebnu zahvalu uputio je premijeru Andreju Plenkoviću.
Najavio je i obnovu stare cijevi, nakon puštanja novootvorene cijevi tunela Učka u promet.
Promet kroz Tunel Učku dosad se odvijao dvosmjerno, kroz jednu cijev, koja je puštena u promet 1981. godine. Nova cijev duga 5,6 kilometara, omogućit će brži protok vozila i usklađivanje s europskim sigurnosnim standardima. Tunel Učka je treći tunel po dužini u Hrvatskoj, nakon Male Kapele i Sv. Roka.
Tekući eksploziv, pokretne trake…
Tijekom izgradnje korištene su najmodernije tehnike, uključujući tekuće eksplozive, pokretne trake za odvoz materijala i suvremene sustave probijanja i iskopa materijala.
GOTOVA DRUGA CIJEV Ventilaciju u tunelu Učka testirali spaljivanjem automobila
Ti tehnološki napredni pristupi omogućili su brzo i učinkovito izvođenje radova unatoč brojnim izazovima, kao što su složena geološka situacija i zahtjevi za minimalnim utjecajem na postojeći promet.
Na izgradnji je bilo angažirano više od 500 radnika. Ukupna investicija iznosi oko 200 milijuna eura, a radovi su završeni u roku i bez dodatnih troškova usprkos problemu s inflacijom, manjkom radnika i velikom broju pukotina i jama u novoj cijevi.
“Radovi su trajali tri godine. U probijanju druge cijevi jedan od najizazovnijih trenutaka bilo je miniranje. Utrošeno je više od tisuću tona tekućeg eksploziva, a jedan od većih izazova bilo je više od 30 jama i pukotina na koje su naišli probijajući drugu cijev”, kaže direktor Bina Istre Dario Silić.
Tijekom proboja druge nove cijevi tunela iskopano je 1,2 milijuna tona stijena i drugog materijala. To je otprilike kao četvrtina piramide u Egiptu. Utrošene su i tri tisuća tona čelika.
Komentari