U četvrtak počinju zimska sezonska sniženja. Hrvatska gospodarska komora podsjeća potrošače i trgovce kako su proizvodi u prosjeku sniženi između 20 i 50 posto, a u 60 dana propisanoga trajanja sniženja redovna cijena i nova snižena cijena moraju se iskazati jasno, vidljivo i čitljivo.
Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana.
Iz HGK dodaju kako se posljednjih godina u domaćim trgovinama bilježe sve veći sezonski popusti, sukladno svjetskoj i europskoj praksi.
Ono gdje zaostajemo u odnosu na međunarodne trendove je online trgovina koja sve više uzima maha. “Hrvatski trgovci još uvijek u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju važnost online trgovine, što dodatno pogoršava našu poziciju u globalnoj utakmici. Za ilustraciju, online potrošnja u svijetu raste 30 posto godišnje, a u Hrvatskoj je to mršavih 12 posto”, rekla je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.
Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore, potrošnja će u prosincu iznositi oko 13,5 milijardiu kuna, što je za oko milijardu kuna više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Komentari