Super Bowl LVI bio je zabava u kripto svijetu. Prošle su se godine hrabre tvrtke oglasile i uložile milijune dolara na oglase potičući gledatelje da se ne boje ove novonastale digitalne investicije – i zaboga, nemojte propustiti ovu uzbudljivu priliku! Može se očekivati puno manje buke od Team Crypto tijekom Super Bowla LVII sljedeće nedjelje.
U godini dana otkako su ti oglasi prepuni slavnih osoba debitirali, čitava kripto industrija bila je potresena padom vrijednosti digitalne imovine. Stečajevi su se počeli gomilati tijekom ljeta. Tada je počela prava bol.
Od četiri kripto povezane tvrtke koje suse prošle godine reklamirale na Super Bowlu, jedna (FTX) je potpuno propala. Ostali (Coinbase, Crypto.com i eToro) bore se protiv prepreka u industriji. Dionice Coinbasea, jedine javne tvrtke u grupi, pale su više od 60% otkako je njegov oglas s “plutajućim QR kodom” postao jedno od mjesta o kojima se najviše pričalo.
Ne očekue se da će se bilo koja od tih tvrtki vratiti ove godine. FTX je bankrotirao i pod kaznenom je istragom saveznih tužitelja. Etoro, platforma za trgovanje višestrukim sredstvima, potvrdila je za CNN da ove godine neće trošiti novac na reklame, rekavši da, iako nastavlja snažno ulagati u marketing, “mi biramo određene kanale na temelju mnogih čimbenika, uključujući tržišne uvjete. ”
Coinbase je odbio komentirati. Predstavnici Crypto.com – tvrtke koja stoji iza oglasa LeBrona Jamesa koji govori svom mlađem sebi da “sam odluči” – nisu odgovorili na zahtjeve za komentar.
Ali postojat će barem jedan kripto susjedni pridošlica. Limit Break, programer igara temeljenih na blockchainu, osigurao je mjesto i namjerava podijeliti 40 000 NFT-ova ili nezamjenjivih tokena (poznatih i kao jedinstveni digitalni kolekcionarski predmeti) gledateljima koji skeniraju QR kod. Limit Break, osnovan 2021., rekao je da je već prikupio 200 milijuna dolara i očekuje povećanje “masovne globalne publike”.
Kripto marketing se prilagođava
Sportsko oglašavanje ostaje ključni put za digitalnu valutu, kažu marketinški stručnjaci, budući da se njihova ciljna demografija značajno preklapa – ljubitelji sporta i kripto trgovci obično su uglavnom muškarci i uglavnom mladi. Ali previranja u kripto prostoru znače da trgovci mijenjaju svoje taktike.
“Ton se pomaknuo prema angažmanu obožavatelja vođenom Web3 umjesto oglašavanja specifičnog za kripto”, rekla je Silvia Lacayo, voditeljica marketinga u kripto burzi Bitstamp US. (Web3 se odnosi na budući internetski okvir koji je decentraliziran i daje korisnicima veću kontrolu nad vlastitim podacima).
“Kriptotvrtke se manje fokusiraju na kripto oglašavanje, a više na ulaganje u bolja korisnička iskustva, proizvode i usluge korisnicima”, dodla je Lacayo.
Iako još ne znamo konačnu postavu oglašivača za Super Bowl, uobičajeni proizvođači – pivo, grickalice, automobili – na rasporedu su kao i obično.
“Činjenica da kripto igrači neće biti na Super Bowlu odražava činjenicu da se taj svijet duboko promijenio,” rekao je Calkins. “Prošle godine bilo je izuzetno vrijeme za kripto … Ove godine sve je drugačije.”
Kakvu razliku čini jedna godina
Prije godinu dana, FTX je postigao privatnu procjenu od oko 32 milijarde dolara. Njegovi oglasi za Super Bowl prikazivali su Toma Bradyja i Gisele Bundchen. Još jedan FTX oglas prikazuje Larryja Davida u ulozi koja se, godinu dana kasnije, čini dalekovidom, a David sarkastično predviđa da FTX neće uspjeti.
U studenom, devet mjeseci nakon što je reklama debitirala, FTX je podnio zahtjev za stečaj. Nekoliko bivših rukovoditelja optuženo je za prijevaru i zavjeru zbog optužbi da je FTX pronevjerio sredstva klijenata.
“Nevjerojatno je kako se možete osvrnuti godinu dana unatrag i shvatiti da smo bili na tako drugačijem mjestu”, rekao je Calkins. “Prošle godine imali smo oglašivača unutar Super Bowla koji je rekao, ‘odletite mi na Mjesec'”, rekao je, misleći na glazbu u oglasu eToroa, što su mnogi pročitali kao poziv na okupljanje trgovaca memovima.
No, godina veće inflacije, završetak poticaja iz razdoblja pandemije i više kamatne stope prigušili su financijska tržišta — ne samo kripto, već i tradicionalna tržišta.
Ta promjena raspoloženja vjerojatno će se pokazati u vrstama oglašivača koje vidimo i u njihovim porukama, piše CNN.
“Naše gospodarstvo je na čudnom mjestu”, kaže Calkins. “Dakle, ako ste oglašivač, teško je znati – kako to izvesti?
Komentari