Osječka producentica i DJ-ica Sunčica Barišić Insolate objavila je ‘Order Is Chaos’, prvi svoj album nakon više od dva desetljeća karijere u elektroničkoj glazbi
Ovih dana na svjetskom tržištu pojavio se debi album “Order Is Chaos” osječke producentice i DJ-ice Insolate, odnosno Sunčice Barišić, koju nazivaju hrvatskom kraljicom techno glazbe i iza koje je punih 20 godina uspješne svjetske karijere.
Sunčica Barišić na početku karijere djelovala je pod pseudonimom Miss Sunshine, pod kojim je objavila dvadesetak različitih izdanja za svjetske diskografske kuće, ali i stvorila reputaciju jedne od najcjenjenijih producentica i DJ-ica u svijetu elektroničke glazbe. Prije nešto manje od pet godina promijenila je svoje umjetničko ime u Insolate te nastavila nizati uspjehe. Iza nje je danas 40 izdanja, ali i nastupi po Južnoj i Sjevernoj Americi, Kini i Europi, kao i na nekima od najpoznatijih open air festivala elektroničke glazbe poput Tomorrowlanda, Dimensionsa, Exita… Nastupala je u najpoznatijim klubovima elektroničke glazbe na svijetu kao što su Berghain i Tresor u Berlinu ili Rex u Parizu, a pokrenula je i vlastitu diskografsku kuću Out Of Place. Pet godina vodi TRAUM, jednu od najpopularnijih klupskih večeri u Osijeku, dovodeći najpoznatije izvođače elektroničke glazbe u svoj rodni grad. Na njezinu debi albumu “Order Is Chaos” gostuje američki producent i DJ Charles McCloud Duff, poznatiji kao Matrixxman, ali i kantautorica Sara Renar s kojom je Sunčica Barišić ostvarila neočekivano dobru suradnju.
NACIONAL: Ovih dana se u prodaji pojavio vaš prvi dugosvirajući album, što je dosta neobično uzmemo li u obzir da ste na sceni već 20 godina i iza vas je 40 raznih izdanja, ali ne i album. Zašto album tek sada i zašto je zapravo na elektroničkoj sceni toliko neuobičajeno objavljivati albume?
Tako je, upravo kao što ste i naveli, iza mene je preko 20 godina karijere. Mogu reći da je vrijeme zbilja proletjelo. Krenula sam kao mlada djevojčica iz Osijeka te sam samostalno radila na svakom koraku svoje karijere, od DJ-inga do produkcije, marketinga i bookinga, kako bih sve ostvarila. Glazba je moja ogromna ljubav i sve je nekako išlo spontano, a to sam shvatila već na početku, kada sam se prvi put susrela s elektroničkom glazbom kao 14-godišnja djevojčica, posjećujući prvi party na kojem sam smjela ostati samo do 22 sata. Istina je, iza mene je više od 40 raznih izdanja, što analognih što digitalnih, tako da ako sve to “stavimo na papir”, proteklih godina nisam baš previše spavala i imala godišnje odmore – radila sam punom parom!
NACIONAL: Znači li to da smatrate da ste dovoljno sazreli pa je došlo vrijeme i za album?
Da, mislim da sam napokon, nakon tolikih godina karijere, dovoljno sazrela da mogu objaviti album te iza njega i njegova zvuka čvrsto i ponosno stajati. U ovom procesu nastanka albuma shvatila sam da je to vrlo kompleksan posao, oduzima jako puno vremena i energije, ali je definitivno predivni ispušni ventil za jednog umjetnika. Album je vrlo šarolik i svestran i vjerujem da prikazuje moju dosadašnju 20-godišnju karijeru. Drago mi je što sam uspjela i na par pjesama surađivati s meni dragim ljudima i umjetnicima i da se sve, na kraju, spojilo u jednu predivnu cjelinu. Elektronička scena, istina, sve se više zasniva na objavljivanju EP-jeva ili singlova zbog dinamike scene i načina korištenja glazbe. To je muzika primarno namijenjena za slušanje u klubovima, a tek onda kod kuće. Moguće da upravo zato za izdavanje albuma uzimamo više vremena i smatramo to nečim posebnim.
NACIONAL: Iako ste tijekom 20 godina objavljivali za razne diskografske kuće iz cijeloga svijeta, svoj prvi album odlučili ste objaviti za vlastitu etiketu Out Of Place. Zašto?
Izdavanje albuma smatram nečim jako osobnim pa sam ga upravo zato i htjela izdati u svojoj diskografskoj kući. Tijekom godina objavljivala sam glazbu za brojne renomirane diskografske kuće, no ipak mi je moj dom najdraži, tamo se u umjetničkom smislu osjećam najslobodnije. Tamo nemam nikakvih glazbenih ni kreativnih kočnica, nikome ništa ne moram opravdavati i mogu se izraziti kako god želim – to je moja zona slobode.
NACIONAL: Na glasu ste zbog techna, no vaš album “Order Is Chaos” na momente naginje eksperimentalnoj elektronici, i to naročito kroz suradnju s kantautoricom Sarom Renar. Kako je došlo do te suradnje, s obzirom na to da vas razdvajaju dva prilično različita glazbena žanra u kojima stvarate glazbu?
U pravu ste, album ima i momente u kojima eksperimentiram s nekim, za mene, neočekivanim glazbenim pravcima. Veliki sam audiofil i ne volim se glazbeno ograničavati, volim se izražavati na razne načine i ljude ponekad i šokirati. Upravo sam se zato za prvi album odlučila izraziti “u širinu” jer mislim da bi album to upravo i trebao pokazivati – kompletan opus jednog umjetnika. Tu mi je Sara Renar, koju iznimno cijenim, bila odlična “partnerica u zločinu”.
NACIONAL: Gdje ste čuli Saru Renar?
Saru sam prvi put uživo poslušala na osječkom Urbanom Festivalu, gdje smo obje svirale. Poslušala sam je i oduševila se njenim glasom te sam je nedugo potom i kontaktirala. Na prvoj pjesmi “No Room in Heaven” radile smo “na daljinu”. Ja sam snimila sve instrumente i podlogu te je poslala Sari, a ona je imala potpunu slobodu kako i što želi otpjevati. Nakon toga vidjela sam da iz svega može proizaći puno više od same suradnje na albumu i da Sara ima tu eksperimentalnu notu koju sam i željela postići te sam Saru pozvala u svoj studio u Osijeku. Na tom sessionu odlično smo se zabavile te smo snimile puno sati vokala i instrumenta te probudili sve susjede. Uz čašu vina lijepo smo se upoznale kao umjetnice i kao osobe te smo snimile brdo materijala iz kojeg sam dio ja iskoristila za album, jedna pjesma je izdana za kompilaciju Femme Nouvelle, a na ostatku radimo i planiramo zajednički projekt. Zanimljivo je da svjetski DJ-i sviraju našu pjesmu i oduševljeni su njenim vokalom i našom suradnjom.
NACIONAL: Znači li to da ste već započele rad na zajedničkom projektu?
Da, ovo je definitivno bio početak jedne predivne suradnje. Trenutno radimo na puno novih pjesama, a zvuk će nam se, kao i do sada, bazirati na eksperimentalnoj elektroničkoj glazbi. Nakon što završimo određeni broj pjesama, to bismo sve voljele zaokružiti u jedan live act. O tome više uskoro!
NACIONAL: Zahvaljujući reputaciji koju ste stekli na svjetskoj sceni, prije nekoliko godina ste u ime Hrvatske na Ibizi primili nagradu Dance Nation of the Year. O kakvoj je zapravo nagradi riječ i jeste li tom prilikom kontaktirali nekoga iz Ministarstva turizma ili Hrvatske turističke zajednice kako biste ih informirali o dobivenom priznanju?
Uh, godine lete te je već pet godina prošlo otkad sam u ime Hrvatske na Ibizi primila nagradu Dance Nation of the Year koju dodjeljuje DJ Awards. To je bila 17. dodjela te nagrade i bila sam jako ponosna i sretna što su upravo Hrvatsku izabrali kao najrasplesaniju naciju godine. Mediji su jako lijepo popratili cijelu dodjelu te sam se čak odmah jutro nakon dodjele uživo javila s Ibize u “Dobro jutro, Hrvatska”, ali nažalost nitko iz Ministra turizma ili HTZ-a nije pokazao zanimanje.
NACIONAL: Hrvatska već godinama tijekom ljeta obiluje festivalima elektroničke glazbe. Međutim, većina tih festivala u rukama je inozemnih promotora i organizatora. Zašto, po vašem mišljenju, u Hrvatskoj to rade stranci, a ne hrvatski promotori?
Za organiziranje velikih, ozbiljnih festivala, treba puno novca, a strani promotori očito ili imaju više novca ili bolje znaju kako doći do novca i sponzora. Ako nemate puno novca, potrebna je potpora lokalnih vlasti i države. Nažalost, čini mi se da elektronika i dalje nosi stigmu nečega što ne spada u kulturu, a u to sam se i sama uvjerila pokušavajući prije par godina doći do raznih prostora u svom rodnom gradu Osijeku. Na svu sreću mi smo uspjeli uspostaviti dijalog s Gradom Osijekom te smo sve više prihvaćeni kao dio, vrlo potrebne, urbane kulture koja je polagano počela odumirati. Mi se, nažalost, ne možemo natjecati s ulagačima, ali imamo itekako dobre ideje koje bi lokalne i državne vlasti trebale prepoznavati, poticati i dati im prostor u kojem će se ostvariti.
NACIONAL: Koliko zapravo Hrvatska ima koristi od svih tih festivala, s obzirom na to da veći dio prihoda ipak odlazi organizatorima?
Mislim da svi imaju velike koristi od samih festivala. Smještaj, izvanpansionska potrošnja, sve su to neki troškovi koji mladi koji dolaze iz cijelog svijeta kod nas potroše. Naravno, da ne spominjem koliko uprihodimo od besplatne reklame. Sve su to neke prednosti koje imamo od održavanja takvih festivala. Osim novčane koristi, tu je naravno i faktor obrazovanja mladih o glazbi. Održavaju se mnoge radionice i poučni sadržaji koji mogu donijeti samo dobro. Za primjer mogu uzeti Dimensions festival koji je odlično imao složen poučni, a tako i glazbeni program.
NACIONAL: Navodno već neko vrijeme traju intenzivni pregovori da se otok Obonjan ustupi, odnosno iznajmi, organizatorima najvećeg svjetskog festivala elektroničke glazbe Tomorrowland. Vi ste jedina producentica/DJ-ica iz Hrvatske koja je imala priliku nastupiti na tom festivalu. Što mislite, koliko Hrvatskoj treba još jedan takav festival uz već postojeće?
Što više festivala koji su dobro posjećeni, to bolje. Čemu da se ograničavamo. Festivali su odličan generator turističkih, a u krajnjem slučaju i ekonomskih potencijala. Žao mi je samo što su, nažalost, hrvatski DJ-i na njima slabo zastupljeni te bi trebalo probuditi svijest kod publike i organizatora kako smo upravo mi kostur ove scene.
NACIONAL: Prije dvije godine dobili ste nagradu koju dodjeljuje hrvatski glazbeni web portal Klubskascena.hr za “hrvatsku ambasadoricu u inozemstvu”. Što mislite o nagradi za elektroničku glazbu Ambasador i kakvo je vaše mišljenje o hrvatskoj elektroničkoj sceni?
Drago mi je da kod nas postoji strukovno okupljanje koje ujedno i dodjeljuje nagrade u raznim kategorijama. Bila sam jako ponosna što sam dobila upravo tu nagradu jer se cijeloga života i osjećam kao ambasadorica Hrvatske u svijetu. Mnogi ljudi upravo su preko mene prvi put čuli za Osijek te smo ga i stavili na kartu elektroničke scene i na to sam jako ponosna! Svi trebamo raditi na sceni po svojim regijama i čini mi se da je situacija zadovoljavajuća. Imala sam priliku živjeti bilo gdje na svijetu, ali sam i dalje ostala u svom rodnom gradu i zemlji i nadam se da će moja karijera biti poticaj mladima da shvate kako za uspjeh nije bitno odakle dolaziš, nego koliko si dobar u onome što radiš.
NACIONAL: Zašto su, po vašem mišljenju, vrlo uspješni hrvatski autori elektroničke glazbe u potpunosti zanemareni od medija u Hrvatskoj?
Odgovornost je podijeljena između medija i umjetnika. Puno je tu faktora koji utječu na neobrazovanost medija prema elektronici te umjetnika prema potrebi da rade na svom PR-u. Ako uzmemo za primjer klub Berghain, u kojem sam do sada svirala tri puta, a koji je najbolji klub elektroničke glazbe na svijetu – taj klub je proglašen mjestom visoke kulture u Njemačkoj, dakle izjednačen je s muzejima, a kod nas je elektronička scena i dalje vrlo stigmatizirana, onda se ne treba čuditi što se mediji ne bave tom temom.
NACIONAL: U vašem rodnom Osijeku dobro vas poznaju po sve popularnijem klupskom programu TRAUM, a odnedavno ste se aktivirali oko novog klupskog prostora. O čemu se radi?
Tako je, mislim da sam vrlo dobro poznata u mom Osijeku po stvarima koje radim i načinu na koji promičem elektroničku glazbu. Jedan od njih je definitivno i TRAUM, projekt koji je upravo ušao u svoju petu sezonu. Osnivači projekta smo Marko Đaković, odnosno DJ Volster, Ivan Košćak i ja, a prije dvije godine pridružili smo i novog člana, mladog DJ-a Sub Effecta. Osim misije da u Osijek dovedemo kvalitetne svjetske glazbenike, zadovoljstvo pronalazimo i u organiziranju u neafirmiranim i neobičnim prostorima, npr. streljani Pampas, spomeniku kulture Barutani, hangaru na osječkom aerodromu itd. Sad smo u osječkoj Tvrđi sredili prostor Bastiona, i vjerujem da ćemo se tamo zadržati duže vrijeme. Prostor je odličan za cjelonoćni party, zadovoljavajućeg kapaciteta, te odiše toplinom iako je unutar zidina starog grada. Do sada smo u Osijek doveli brojne zvijezde techno scene kao što su Paula Temple, Antigone i Etapp Kyle. Drago mi je da smo osječkoj publici uspjeli priuštiti da čuju ono što inače nemaju priliku čuti u Osijeku, a ni u Hrvatskoj.
NACIONAL: Jeste li već isplanirali promociju svog debi albuma “Order Is Chaos” i ostatak karijere?
Jesam, album izlazi krajem mjeseca, a na promociji albuma prema inozemstvu radila sam sama i ovo je bio ozbiljan test za moje planove otvaranja PR agencije s fokusom na izdanja i strane medije.
Komentari