Građanska inicijativa Spasimo Kozjak i Kaštela u četvrtak se usprotivila planu izgradnje mosta preko Kaštelanskog zaljeva tvrdeći da će njegova izgradnja dovesti do prometnog kolapsa u Kaštelima i devastacije obronaka Kozjaka.
Ako Split ima prometni problem, pitaju se u inicijativi, zašto onda prva faza ne počinje u Splitu s izgradnjom prihvatnih cesta budućeg mosta.
‘Tako bi se već u prvoj fazi popravila prometna situacija u gradu i potrošeni novci bi bili opravdani. Ako se planira novi ulaz u Split, zašto taj tunel kroz Kozjak izlazi u Kaštel Gomilici, pa se cesta iz njega pruža sve do Kaštel Lukšića, da bi se preko najprometnije ceste u Hrvatskoj vratila u Split? Sami pogled na ucrtanu trasu i najvećeg laika navodi na zaključak, da je struka bila isključena iz ovog projekta.
“Na osnovu mišljenja brojnih prometnih stručnjaka, upozoravamo građane da će ovaj projekt dovesti do prometnog kolapsa u Kaštelima, da će nepovratno devastirati obronke Kozjaka, čiji su dijelovi zaštićeni Naturom 2000, te da će ozbiljno devastirati proračun RH, a u korist male skupine političkih struktura,” upozorili su iz Građanske inicijative u priopćenju.
Građane su pozvali da se suprotstave tom, kako kažu, “suludom projektu” i da podrže Građansku inicijativu Spasimo Kozjak i Kaštela.
Predstavnici Hrvatskih cesta u srijedu su u Splitu predstavili Maritimnu studiju za taj most koji će, kako je rečeno, biti dug 1.500 i visok 55 metara te će imati četiri prometne trake, a pripremne radnje za njegovu izgradnju trajat će idućih četiri do pet godina.
Most preko Kaštelanskog zaljeva, istaknuto je, od strateške je važnosti jer će omogućiti ulaz u Split sa zapadne strane i tako smanjiti prometne gužve na splitskom području.
‘Zašto nema alternativnih pravaca i zakonom propisanog natječaja?’
Iz Građanske inicijative upozorili su i da je napravljen bez alternativnih pravaca.
“Ako je to uistinu projekt od državnog interesa, zašto je taj projekt rađen bez alternativnih pravaca i bez zakonom propisanog natječaja? Zašto je uvršten u prostorni plan mimo zakonske procedure i bez suglasnosti Gradskog vijeća Kaštela? Zašto se krenulo u izgradnju projekta (potpisani ugovori s izvođačima), iako je poznat samo kraći dio trase, a najbitniji dio, uključujući i sami most, ne postoji još niti u studijama? Zašto se krenulo u projekt bez cjelovitog financijskog plana i izvora financiranja?”, pitanja su na koja Građanska inicijativa Spasimo Kozjak i Kaštela čeka odgovore.
STO MILIJUNA EURA Most preko Kaštelanskog zaljeva bit će dug 1.500 i visok 55 metara
Komentari