Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević u subotu je obišao obnovljenu Aleju Matije Ljubeka na Jarunu, gdje je smanjen broj parkirnih mjesta unutar jezera, a povećan broj parkirnih mjesta na ulazima u RSC Jarun s tri strane. Najavio je da je cilj svega, u konačnici, bio zamijeniti automobile koji kruže oko jezera biciklistima i autobusnom linijom. Istovremeno, medijima su se obratili predstavnici sportaša i zakupaca s Jaruna koji navode da se nelogičnom regulacijom prometa i betonizacijom Jaruna uništava lokacija za zabavu i rekreaciju.
Usprkos pokušajima konstruktivnog sugeriranja gradskim vlastima od strane sportskih subjekata i zakupaca koji djeluju na prostoru ŠRC neugodno su iznenađeni, ističu, samovoljom vladajućih koji užurbano provode betonizaciju Jaruna i okolnih površina u okruženju. Sportaši i zakupci postavljaju pitanje kome i zašto se time pogoduje i koji su krajnji ciljevi ovakvog jednostranog i nedemokratskog djelovanja. Ističu kako do danas nisu dobili odgovore na pitanja poput traženog imenovanja institucije koja je izdala građevinsku dozvolu za radove na Jarunu, kada je zatražena dozvola za iste, tko je izradio projektno rješenje i kojom studijom je ista potkrijepljena.
Zanima ih tko je odobrio rušenje stabala i uklanjanje zelenih površina i kojom odlukom i rješenjem su te iste zelene površine pretvorene u parking zone.
Prometno rješenje ugrožava održivost i svakodnevni rad
Sportski klubovi koji djeluju na Jarunu zajedno sa zakupcima izrazili su neslaganje sa priloženim planom gradskih vlasti. Kako tvrdi predstavnik inicijative, trofejni veslački trener i izbornik Srećko Šuk, Grad je radove iskoristio za, smatra, nametanje prometnog rješenja koje bi sportašima, privrednicima i ponajprije posjetiteljima Jaruna trebalo donijeti velike probleme uvođenjem nelogičnih postupaka koji ugrožavaju održivost i svakodnevni rad navedenih subjekata.
Šuk navodi da su početkom veljače zaprimili službene dopise kako će radovi na prometnici oko jarunskog jezera trajati od 14 veljače do 1. travnja zbog nanošenja novog sloja asfalta na postojeći kolnik. Iz gradskog ureda uz obavijest zaprimili su i anketu putem koje svi korisnici, dakle sportski klubovi i zakupci trebaju dati svoj stav o regulaciji prometa na Jarunu. Rezultati ankete pokazali su da ih 95 posto želi vraćanje dvosmjerne regulacije prometa.
“Krajem veljače svi sportski savezi, klubovi i zakupci su pozvani na sastanak gdje je prezentiran novi izgled prometnice iz kojeg se dalo zaključiti kako nije riječ o presvlačenju prometnice asfaltom već o ozbiljnom građevinskom zahvatu koji obuhvaća devastaciju zelenih površina, rušenje stabala, te ukidanje 80 posto postojećih parkirnih mjesta. Iz grada su naveli kako se kao kompenzacija priprema izgradnja novih parkinga izvan ŠRC koji su poprilično udaljeni od lokacije”, ističe Šuk.
Naglasio je da je prema planu za izgradnju novih parkirnih mjesta predviđena prenamjena zelenih površina i time dodatna betonizacija jedne od najvitalnijih gradskih lokacija za sport i rekreaciju. “Usprkos pokušajima konstruktivnog sugeriranja i sudjelovanja u kreiranju najboljeg rješenja za sve dionike, uključujući i građane grada Zagreba, od 1. travnja radovi se značajno ubrzavaju, ruši se drveće, zelene površine se asfaltiraju, izmještaju se kontejneri i rasvjetni stupovi te se iscrtava prometnica”, naglasio je.
Žalili se još za vrijeme Bandića
Pritom se, dodaje, postavlja pitanje ‘kome i zašto se time pogoduje i koji su krajnji ciljevi ovakvog jednostranog i nedemokratskog djelovanja’. Podsjeća da su i ranije ukazivali na nelogičnosti i nepravilnosti regulacije prometa na Jarunu otkako je bivši gradonačelnik Milan Bandić 2018. ukinuo dvosmjerni promet oko jezera. Posljedica takve regulacije je bilo nepotrebno kruženje vozilima oko jezera čime se naglašeno povećava emisija CO2 na prostoru rekreacijskog centra.
“U posljednjih nekoliko godina od tada, sportski klubovi i savezi bilježe značajan pad broja članova zbog otežanih uvjeta djelovanja, dok je trenerima i serviserima otežan dolazak na posao”, istaknuo je Šuk.
Istaknuo je pritom i ugrožavanje sigurnosnog aspekta prometne cirkulacije jezerom jer je vozilima hitne pomoći, policije i vatrogasaca produljen put dolaska do unesrećenih. “Ukoliko čelništvo Grada nastavi s provođenjem namjere o zabrani prometovanja jezerom, postavlja se pitanje što će biti sa sportašima i klubovima koji tamo djeluju. Koliko je nepotrebnih odluka i pogodovanja minornim interesima potrebno da se uništi jedan od najsvetijih promotora Hrvatske u svijetu – sport? Došlo je vrijeme da se tome kaže dosta”, naglasio je.
Radovi bili vrijedni 3,7 milijuna eura
Radovi ukupne vrijednosti 3,7 milijuna eura, od kojih se oko 2,4 milijuna eura očekuje iz Fonda solidarnosti, a preostalo iz proračuna Grada Zagreba, prvi su ovakve vrste nakon punih 40 godina.
“Povećan je broj parkirnih mjesta na ulazu u Jarun s tri strane. Svaki posljednji vikend u mjesecu bit će vikend bez automobila na Jarunu. To ćemo raditi idućih godinu dana i bit će to prijelazno razdoblje, a onda planiramo potpuno zabraniti automobile na Jarunu osim za one koji bi imali dozvolu. Primarno smatramo Jarun sportsko-rekreacijskom zonom. Dajemo prijelazno razdoblje od godinu dana da se svi na to naviknu. Ljudi su mi rekli, citirat ću, “Bravo, šefe”, a naravno da će dio građana biti nezadovoljan što ne može parkirati uz samo jezero”, rekao je u subotu Tomašević.
Komentari