Srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić i glavni izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares potpisali su koncem travnja ugovor o investiciji u proizvodnju električnih automobila u Srbiji. Tada je najavljeno da bi već za dvije godine iz tvornice u Kragujevcu trebali početi izlaziti električni automobili, koje su kreativni Srbi već počeli zvati – Strujadin.
“Ovo je važan dan i nevjerojatna prilika za Srbiju! Danas počinje potpuno nova era u investicijama u našu zemlju. Možemo se pohvaliti da imamo tako renomiranog proizvođača električnih automobila, kao što je Stellantis”, izjavio je slavodobitno Vučić nakon sastanka s Tavaresom.
No, samo dva tjedna nakon potpisivanja ugovora nastaju problemi. Kako donosi Davor Pašalić u novom broju Nacionala, nova era koju je Vučić najavljivao, za radnike tvornice značila je privremeno zatvaranje pogona i ponuda da sljedeće dvije godine rade u pogonima Stellantisa u Poljskoj, Slovačkoj, Italiji i Njemačkoj ili – da raskinu ugovore s poslodavcem, uz otpremninu od dvije do tri posljednje plaće.
Stellantis je najavio da je vrijednost nove investicije u Kragujevcu 190 milijuna eura, u čemu će država Srbija sudjelovati s 48 milijuna. Srbijanska ministrica gospodarstva Anđelka Atanasković izjavila je da nitko u vladi u Beogradu nije znao kakve su namjere te kompanije vezane uz kragujevačke radnike, a spomenimo da su pregovori dviju strana trajali više mjeseci.
Inače, Stellantis je talijansko-američko-francuska kompanija nastala u siječnju prošle godine spajanjem Fiata, Chryslera i Peugeota. Sjedište joj je u nizozemskom gradu Hoofddrpu, a glasi za šestog najvećeg proizvođača automobila na svijetu, s oko 300.000 zaposlenih, tvornicama u 30 zemalja i brendovima kao što su Abarth, Alfa Romeo, Citroen, Dodge, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Vauxhall.
Komentari