‘Strujadin’ iz Kragujevca: Vučić najavio ‘novu eru’ za Srbiju. Evo što ona znači za radnike tvornice

Autor:

epa09958579 A handout photo made available by Serbian Presidency shows Serbian President Aleksandar Vucic (R) poses for a photo with the EU Council President Charles Michel (L) before their meeting in Belgrade, Serbia, 19 May 2022. EU Council President Michel is on a one day official visit to Serbia.  EPA/DIMITRIJE GOLL / SERBIAN PRESIDENCY / HANDOUT  HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES

EPA/DIMITRIJE GOLL / SERBIAN PRESIDENCY

Srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić i glavni izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares potpisali su koncem travnja ugovor o investiciji u proizvodnju električnih automobila u Srbiji. Tada je najavljeno da bi već za dvije godine iz tvornice u Kragujevcu trebali početi izlaziti električni automobili, koje su kreativni Srbi već počeli zvati – Strujadin.

“Ovo je važan dan i nevjerojatna prilika za Srbiju! Danas počinje potpuno nova era u investicijama u našu zemlju. Možemo se pohvaliti da imamo tako renomiranog proizvođača električnih automobila, kao što je Stellantis”, izjavio je slavodobitno Vučić nakon sastanka s Tavaresom.

No, samo dva tjedna nakon potpisivanja ugovora nastaju problemi. Kako donosi Davor Pašalić u novom broju Nacionala, nova era koju je Vučić najavljivao, za radnike tvornice značila je privremeno zatvaranje pogona i ponuda da sljedeće dvije godine rade u pogonima Stellantisa u Poljskoj, Slovačkoj, Italiji i Njemačkoj ili – da raskinu ugovore s poslodavcem, uz otpremninu od dvije do tri posljednje plaće.

Stellantis je najavio da je vrijednost nove investicije u Kragujevcu 190 milijuna eura, u čemu će država Srbija sudjelovati s 48 milijuna. Srbijanska ministrica gospodarstva Anđelka Atanasković izjavila je da nitko u vladi u Beogradu nije znao kakve su namjere te kompanije vezane uz kragujevačke radnike, a spomenimo da su pregovori dviju strana trajali više mjeseci.

Inače, Stellantis je talijansko-američko-francuska kompanija nastala u siječnju prošle godine spajanjem Fiata, Chryslera i Peugeota. Sjedište joj je u nizozemskom gradu Hoofddrpu, a glasi za šestog najvećeg proizvođača automobila na svijetu, s oko 300.000 zaposlenih, tvornicama u 30 zemalja i brendovima kao što su Abarth, Alfa Romeo, Citroen, Dodge, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Vauxhall.

Cijeli članak o propasti Vučićevog sna o srpskom električnom automobilu pročitajte u novom broju Nacionala

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.