STRUČNJAK SAVJETUJE Mnogi rade OVU greške pri korištenju električne parkirne kočnice. Pazite na to

Autor:

Kārlis Dambrāns, Wikimedia Commons

Pri parkiranju treba potpuno zaustaviti automobil i držeći nogu na kočnici rukom aktivirati električnu parkirnu kočnicu, ne aktivirajte je dok je automobil imalo u pokretu

Sve više novih automobila umjesto klasične ručne ima električnu parkirnu kočnicu. To je praktičnije, ali za razliku od klasične, treba preciznije poštivati pravila aktiviranja parkirnog kočenja. Riječ je  o statičkom kočenju te prije njegovog aktiviranja treba potpuno zaustaviti automobil.

Naime, preranim aktiviranjem, nastaje dinamičko opterećenja u mehanizmu električne kočnice, što smanjuje pouzdanost i vijek sustava. Problem je veći što je brzina aktiviranja veća.

Također, treba paziti da se tek tada aktivira kočenje mehanizmom prijenosa snage – ubacivanjem ručice ručnog mjenjača u prvi stupanj, odnosno ručice automatskog mjenjača u P. Zbog toga treba poštivati sljedeću proceduru:

  1. Pri parkiranju treba potpuno zaustaviti automobil i držati nogu na papučici kočnice.
  2. Dok je noga na papučici kočnice rukom i tipkom treba aktivirati električnu parkirnu kočnicu.
  3. Tada treba ručicu ručnog mjenjača ubaciti u prvi stupanj, odnosno ručicu automatskog mjenjača u P.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.