Loše vijesti za vozače. Vlada je donijela nove, više cijene svih vrsta goriva koje stupaju na snagu od ponoći. Uzrok ovog poskupljenja su sukobi na Bliskom istoku. Ako se trend nastavi može doći i do rasta drugih cijena, poput onih autoškola.
Od jutra na benzinskim crpkama čekalo se u redu za točenje goriva. I to ne samo u spremnike vozila, već i u kanistere jer poskupljenje goriva nastupa već sutra. Eurodizel i plavi dizel bit će skuplji za 5 centi, a benzin 3 centa.
U ovom poskupljenju vlasnici benzinaca proći će nešto bolje – litra Eurosupera iznosit će euro i 45 centi, Eurodizel će se popeti euro i 48 centi, dok će Plavi Dizel po litri koštati 94 centa.
Ove više cijene goriva posljedica su rasta cijena nafte na tržištu, koje osciliraju zbog sukoba na Bliskom Istoku, ali i na Crvenom moru. A o tome će ovisiti i cijene ostalih usluga i proizvoda u budućnosti, piše N1.
“Čim je Hamas predložio primirje, cijene nafte su se nešto spustile, kad je Izrael odbio primirje, cijene nafte su koncem prošlog tjedna se podigle. Sad kad je Izrael jutros opet objavio da su završili jedan ciklus operacija u južnom dijelu Gaze, cijene nafte su se opet spustile za jedan dolar ili dva”, objašnjava stručnjak za energetiku Igor Dekanić.
Cijene nafte najviše su od studenog prošle godine. Iako su cijene goriva jeftinije u Mađarskoj, pa i u Austriji standard Austrijanaca je veći. “Oni koji žive blizu granice i ako im je nekakvih 5 do 10 kilometara blizu njih benzinska postaja gdje je jeftinije gorivo neka si izračunaju dal im se isplati ili ne, ali sada da iz Zagreba idemo u Breganu po tank goriva, mislim da se to baš i ne isplati”, kaže Tin Bašić, urednik portala Cijenegoriva.info.
U autoškolama cijene su već počele rasti. Još prije nekoliko mjeseci obuka za vozače poskupjela je u prosjeku za 20 posto. “Recimo B kategorija se sad kreće u Zagrebu između 800 i 900 eura, mada je u ostatku Hrvatske to već preko tisuću. Rastu cijene goriva, raste cijena rada, rastu troškovi održavanja, svi dižu svoje cijene, inflacija je 10, 12 posto godišnje prema tome za očekivat je da će cijene rasti”, govori instruktor Davor Vozab.
“Mi moramo se prilagođavati europskoj Uniji, mi moramo koristiti vozila i kupovati vozila Euro6. Recimo, u neke gradove uopće bez Euro5 u Europi ne možete ući, motora, koji su u vozilima, a kamioni, autobusi i sva druga privredna vozila su poprilično skupa i specifična”, kaže Renato Habulin, dopredsjednik Udruženja prijevoznika Zagreb.
Voljeli bi kada bi im Vlada dala subvencije kao što su dobili poljoprivrednici i ribari. No vladi se ne isplati, čini se, dalje štititi građane u inflaciji – pa ako stopa inflacije nastavi padati razmišljaju da u travnju možda ukinu ograničenje cijena goriva i energenata. Loša je to strategija na duge staze, tvrdi Bašić.
Komentari