STRUČNJACI UPOZORAVAJU Ova turistička sezona mogla bi podbaciti, mnogima smo preskupi, ali to nije sve…

Autor:

Dusko Jaramaz/PIXSELL

Nakon odličnog turističkog svibnja, kad smo imali snažan porast noćenja u odnosu na prošlu godinu, lipanj je donio osjetno zatišje, no i dalje bilježimo rast. Koliko je realno očekivati nastavak takvog trenda, jesmo li previše skupi i kakve su prognoze pitali smo stručnjake.

Turistička sezona generalno bilježi pozitivne trendove. Prema podacima sustava e Visitor od siječnja do kraja lipnja u Hrvatskoj je ostvareno preko 7,2 milijuna dolazaka i 28,1 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od šest posto u dolascima i dva posto u noćenjima. Na Jadranu bilježimo rast noćenja od dva posto u odnosu na prošlu godinu, a na kontinentu rast noćenja od sedam posto.

NIJEMCIMA (PRE)SKUPI Jurčić: ‘Nisu problem cijene – naš turistički proizvod nije kvalitetan’

U prvom dijelu godine najviše noćenja ostvareno je u Istri (8,4 milijuna noćenja) zatim Splitsko-dalmatinskoj županiji (5 milijuna noćenja) te na Kvarneru (4,4 milijuna noćenja).

„Prema dostupnim podacima koji se odnose na prvi dio godine možemo zaključiti kako Hrvatska postupno postaje cjelogodišnja, a ne samo ljetna destinacija. Također, možemo pretpostaviti kako će i ova turistička sezona bilježiti visoki turistički promet. Međutim, suvremeno upravljanje Hrvatskom kao turističkom destinacijom morat će uključivati snažnije partnerstvo javnih i privatnih aktera, a sve s ciljem sprečavanja daljnje prekomjerne apartmanizacije, suzbijanja iznajmljivanja na „crno“, nedostatka radne snage, devastacije prostora, opterećenja infrastrukture i zaštite lokalnog stanovništva te povećanja dodane vrijednosti hrvatskog turizma“, kaže predsjednica Odbora za turizam Hrvatskog sabora Sanja Radolović, koja naglašava da dio problema leži u tome što imamo najveću sezonalnost u usporedbi s konkurentskim destinacijama.

Da kroz vizuru postajanja cjelogodišnjom destinacijom trebamo analizirati hrvatski turizam slaže se i Predsjednik Udruženja putničkih agencija HGK Boris Žgomba.
„Naglasio bih da ne možemo uspješnost turističke godine promatrati isključivo i samo po broju gostiju, a pogotovo u kontekstu cjelogodišnjeg, održivog turizma za kojeg se snažno zalažemo. U tom kontekstu bih istaknuo da u ovom trenutku bilježimo manju potražnju od ponude zbog čega postoji mogućnost da godinu završimo s ukupno manjim brojem gostiju. Istovremeno treba naglasiti sve veći interes u predsezoni i postsezoni, a tu je i potencijal kontinentalnog turizma, koji kontinuirano raste“ kaže Žgomba.

NAPAD NA SIROMAŠNIJE Bulić: Ne spuštajte cijene, jer ćete dobiti goste koji kupuju po marketima, a ne donose ništa

Imamo li kvalitetu koja može pratiti cijene?

Prema analizama portala za iznajmljivanje objekata za odmor AirDNA, Hrvatska je među zemljama u kojima je ove godine zabilježen najmanji rast cijena smještaja. To je jedan od razloga zašto se uvelike počelo pričati o mogućoj nezainteresiranosti turista za odmor u Hrvatskoj.

Istovremeno stopa inflacije za lipanj U Hrvatskoj je iznosila 2,4 posto, no cijene su najviše rasle upravo u kategoriji restorani i hoteli i to za 9,3 posto, dok se u stranim medijima moglo čitati o turistima koji su poprilično zatečeni skupoćom u Hrvatske.

„Hrvatsku turisti percipiraju kao skuplju destinaciju, ali još uvijek kao destinaciju koja nudi i određenu kvalitetu za novac. Ako poskupljenja prate kvalitetu usluge i utječu na zadovoljstvo gosta, onda se zadovoljan gost vraća u takvu destinaciju, smatra Radolović, dok Žgomba vjeruje da imamo i konkurentnu ponudu.

„Ne bismo trebali zbog određenog broja pojedinaca koji su možda otišli u neke ekstreme povlačiti paralele na cijeli sektor. Hrvatska ima vrlo raznoliku ponudu, gledajući i s aspekta cijena, tako da vjerujem da smo konkurentni, te da gosti za sebe mogu pronaći odgovarajuću ponudu“, vjeruje Žgomba.

 

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Avatar photo
Marijan

prije 2 mjeseca

Prvo Hrvatskih turista ni nema osim onih koji se iz Zagreba i okolice vraćaju doma ili koji imaju kuće za odmor na moru. Ono što svi zaboravljaju jest da je trećina turističkih destinacija prodana strancima. Oni masovno dovode goste u svoje objekte koji su van inspekcije i poreza u RH. "Tzv family" nije podložno plaćanju ičega a oni koji dolaze uglavnom su klijenti stranih booking agencija koje nemaju veze sa poreznom upravom u RH niti plaćaju bilo što u RH već u tim stranim državama.

Avatar photo
Ante

prije 2 mjeseca

Svaku godinu smo na odmoru u Hrvatskoj, Kao gosti koji zive i rade u Njemackoj, ali dva „grozda grozdja i cetiri breskve“ koje sam Danas u Omisu na trznici platio 17€ nikad vise! Postalo je pravi bezobrazluk! Nije mi zao novca, dosao sam na odmor ali cijene du digli toliko nerealno u nebo da nije normalno. Kafici su prazni i ako malo ne ukljuce mozak mislim da ce iduca godina biti pravi fijasko.