ŠTO VOZE NAŠI MENADŽERI? “Automobil i dalje može biti stvar prestiža, ali to se mijenja. Mladi? Ne moraju imati svoj auto, njih zanima samo experience”

Autor:

Front car lights at night on the road

Photo: Freepik

Vrijeme ide, ljudi se mijenjaju. S promjenama u stilu i brzini života došlo je do znatnih promjena i u navikama potrošača, pa tako i kod potrebe za vlastitim automobilom. Podaci govore da ljudi sve više žele plaćati uslugu i ne predstavlja im problem da ne posjeduju stvari. Svako posjedovanja nekretnine ili pokretnine, kao što znamo, predstavlja i obvezu, a novije generacije najsretnije su kada nešto mogu samo koristiti, po mogućnosti to riješiti praktičnom pretplatom ili u par klikova i više ne brinuti. Još uvijek, dakako, volimo imati vlastiti auto, ali sistem “sjedni i vozi”, ili kako ga još vole nazvati “toči i vozi” sve više je atraktivan. Posebice tvrtkama kojima takav model pojeftinjuje i pojednostavljuje poslovanje.

Unajmljujući vozni park, tvrtke, naime, umanjuju i troškove poslovanja. Isplativo je jer mogu pravdati troškove, netko drugi brine im o održavanju, registraciji, obaveznom i kasko osiguranju, pomoći na cesti u slučaju kvara i sezonskoj izmjeni guma. O tome sve više razmišljaju i fizičke osobe.

Automobil je čovjekov najbolji limeni prijatelj i to se još neko vrijeme neće promijeniti, ali će se promijeniti modeli i načini korištenja. Neki se trendovi već daju naslutiti, promijenili smo se i postali otvoreniji za niz opcija – što ako nemam svoj auto, a želim biti maksimalno pokretan … Zanimalo nas je, stoga, što o svemu misle naše uspješne menadžerice i menadžeri.

Za nacional.hr govore Antonija Matošin, Boška Trbojević, Vedran Sorić, Daniel Bara, Dražen Oreščanin i Marijo Volarević.

Što oni voze, kako se nose s gužvama, kakve trendove predviđaju?

Photo: Carwiz Hrvatska

ANTONIJA MATOŠIN, menadžerica u financijskoj industriji

“Od razdoblja korone koristim rent-a-car, jer mi vlastiti automobil u 90 posto situacija ne treba. Radim uglavnom od doma, živim u širem centru Zagreba, i po gradu se organiziram na više načina. Volim hodati, koristim javni prijevoz ili naručim taxi, vrlo sam fleksibilna po tom pitanju i napravim da mi bude maksimalno funkcionalno. Kada idem negdje izvan grada, uzmem rent-a-car. To mi je stvarno praktično i navikla sam se. Marku vozila odabirem prema duljini putovanja; ako ću, primjerice, skoknuti u Zagorje uzmem manju klasu, ako idem negdje van Hrvatske, onda jaču klasu. Ljudi se vežu za imovinu, ja nekako nemam onu psihološku komponentu da automobil mora biti moje vlasništvo. Imala sam i svoj automobil, vozila sam i službeni automobil i već neko vrijeme odgovara mi ovaj način da unajmim automobil prema potrebi. Kad sve stavim na papir, dakako da postoji računica. Za novi automobil moraš vraćati kredit ili imati sredstva da ga cijelog platiš odjednom, zatim, tu su i registracija, održavanje, gume… Polovni automobili nisu baš jeftini, a ako je stariji, stalno traži neke popravke.

Ja već neko vrijeme vidim da mi je ovaj model praktičan, pokretna sam i unajmim auto po potrebi. Meni se znalo dogoditi da nađem vozilo za deset eura dnevno, što je super povoljno. Sve riješim preko interneta u tri klika, preuzmem automobil i vozim. Na ovaj način nemam stalnu brigu, a imam auto svaki put kada mi treba, a to je bitno. Nedavno mi je jedan taksist pričao kako se ljudi u centru Zagreba rješavaju drugog automobila. Jednostavno, parking je postao nemoguć, jednom kada se makneš, više ne možeš naći mjesto, pa ga onda nisu ni micali. A automobil koji samo stoji ispred zgrade je mrtvi kapital koji košta. Imati vlastiti automobil koji 80 posto vremena stoji parkiran i ne služi ničemu postat će stvar prošlosti. Evo, sada ljudi smanjuju jedno auto po obitelji, ludi su od parkinga, gužvi i troškova.
Da, čini mi se da jesmo postalo malo praktičniji i fluidniji po tom pitanju. Žao mi je da kod nas još nije jako razvijena opcija ‘car sharing’, ali sigurno ćemo i to razraditi u bližoj budućnosti. Koliko dana tijekom godine koristim rent-a-car? Oko 40 dana godišnje, rekla bih. Za kratkoročni najam ja svakako imam računicu, za dugoročni ću još istražiti“.

Photo: mad4wheels

BOŠKA TRBOJEVIĆ, menadžerica u odnosima s javnošću

“Još uvijek smo nacija koja se, kako ono volimo reći, autom želi parkirati ravno u kafić, ali ipak se stvari jesu promijenile. Postali smo fleksibilniji, uzimamo u obzir više opcija, jednostavno, na to nas je prisilio način života. Firme danas često uzimaju rent-a-car ako im je, recimo, leasing pred istekom, pa da ne nabijaju dodatne kilometre, unajme vozilo. Ljudi koji žive u centru Zagreba muku muče s parkingom. Prijateljica mi kaže kako ne miču automobil od utorka do petka, jer kasnije više ne mogu naći parking. Kombiniraju niz drugih načina po gradu, među ostalim, kupili su električni bicikl i bok. Jednostavno, treba biti praktičan.

Ja osobno imam automobil, jer imam životinje i za taj način života potreban mi je vlastiti auto. Vozim Mercedes B-klasu, nije jako glomazan, a robustan je, odgovara mi. Rekla bih da se kao društvo jesmo otvorili raznim mogućnostima, osobno bih voljela da nam bolje zaživi ‘car sharing’ opcija“.

Photo: mad4wheels

VEDRAN SORIĆ, prodajni trener

“Imam vlastiti automobil, jer mi treba za posao. Ja sam na cesti svaki dan, godišnje pređem i do 70 tisuća kilometara. Zato mi rent-a-car nije opcija, ali da mi situacija nije takva zbog posla, sigurno bi mi najam vozila bila jedna od opcija. Dugoročni najam vozila je super rješenje za većinu ljudi. Bez brige, bez pameti, i još si odbiješ PDV. Drugi ti brinu o automobilu, osiguranju, gumama i svim detaljima, ti sjediš i voziš. Nije više toliko prisutan onaj osjećaj posjedovanja, automobil mora biti moj i samo moj. Ovisi o načinu životu, poslu i za što ti automobil treba.

Ja vozim Alfu. Imamo Alfa Romeo Giuliu i Giuliettu. Tko se jednom zaljubi u Alfu, to je to. Čak postoji naziv za nas, ‘alfisti’. Mi ti dođemo nešto kao bajkeri, kao neka mala ‘sekta’, pozdravljamo se u vožnji, iako se zapravo ne poznajemo. Alfa ima neku svoju reputaciju, ‘najvozačkiji’ je auto, gušt je ići na put. Recimo, nešto kao BMW na talijanski način. Nekada je čak imala lošu reputaciju, bilo je dosta problema, kružila je ona šala “ako nema ulja ispod Alfe, nema ni u Alfi”. Naravno, to više nije tako, u auto industriji vlada potpuna globalizacija. Smjer u kojem se ide je maksimalna funkcionalnost. Ja sam ‘alfist’ i s perspektive biznisa to je super “conversation light motiv”, uvijek možeš s time krenuti u razgovor.

Što se tiče svih oblika kojima se otvaramo, mogu reći da je to sjajno. U Zagrebu je car sharing opcija u razvoju i to će sigurno za mnoge imati smisla. Ako idem na to da ne posjedujem automobil, dugoročni najam bio bi mi najbolja opcija”.

Photo: Unsplash

DANIEL BARA, Business Development Manager

“Automobil i danas može biti pitanje prestiža, ali stvari su se svakako promijenile. Naravno da sve ovisi o načinu života, o poslu i o tome koliko i za što nam automobil treba. Poslovnim ljudima, primjerice, auto treba iz niza razloga, prvenstveno onima koji zbog samog posla pređu ogroman broj kilometara godišnje. Osobno pređem i preko 40 tisuća kilometara godišnje i u toj varijanti najam vozila nije prva opcija. Ali, stvari se mijenjaju i dobro je da je tako. Vidimo da ljudi sve više postaju praktični, ne žele robovati stvarima, nego ih stavljaju u funkciju koja im najviše odgovara. Najam vozila, taksi usluga, car sharing, sve će se to dalje razvijati i sve više će rasti potražnja, posebice u velikim gradovima, gdje parking postaje nemoguća misija.

Ja trenutno vozim službeni automobil, a prilikom odabira marke automobila, mogu reći da mi nije važno koji je auto, nego što on nudi, kakva mu je funkcionalnost. Trenutno vozim Toyotu terenca, osim što je udoban i odgovara po prirodi posla, odgovara mi i zato što s njime, kao alpinist i visokogorac, mogu u planine”.

Photo: Pixabay

DRAŽEN OREŠČANIN, IT manager

“Vozim Teslu 3 Long range, uzeo sam je na leasing preko firme i super je. Baterija ima domet do 600 kilometara. Doma imam dvorište i garažu u kojoj punim na utičnicu i računi nisu ništa bitno različiti. Malo je skuplje kada negdje puniš na punjaču. Inače, Tesla 3 ima 460 konja, za četiri sekunde ubrzava na sto na sat i može te izvući iz svih neprilika. Vrlo je udoban, kada negdje dođem na punjač treba mi 20 do 30 minuta da napunim bateriju, taman da na Netflixu pogledam epizodu ‘The Big Bang Theory’ ili neke spotove. Teslu imam zadnje dvije godine i jako sam zadovoljan.

Supruga vozi Škodu Kodiaq, imamo dva psa i dvije mačke, u toj varijanti SUV vozilo je vrlo praktično. Dobro je da je više ponuda i da su trendovi fleksibilni. Kada nekuda idemo na odmor, primjerice, Ryanairom sletimo u Malagu, ondje uzmemo rent-a-car. Za po gradu taksi mi je vrlo praktičan, ako nešto trebam, uzet ću Uber. Sigurno će se u neko doba i kod nas bolje razviti car sharing model. Ali, da bi to zaživjelo, trebaš imati sto punktova po gradu, po mogućnosti i punjač da se ondje napuni baterija. To je velika investicija i u to treba uložiti. Pritom bi i Grad morao biti zainteresiran, a znamo da gradovi još uvijek gledaju kako uz minimum rada dobiti najviše novca, a za takvo što im je najdraže napraviti parking. Njima je to lakši model, nego organizirati sto punktova za car sharing. Ali, stvari će se već u bližoj budućnosti mijenjati, to je sigurno”.

Photo: Pixabay

MARIJO VOLAREVIĆ, direktor digitalne izvrsnosti

“Koristio sam opciju dugoročnog najma vozila u bivšoj firmi. Rent-a-car kuće su dobro opremljene, cijene su prilagođene, nakon mjesec dana već si ti u redu. Činjenica jest da je vlastiti automobil zapravo skup sport. Ako nekome ne treba auto stalno, bilo koja varijanta najma vozila ili taksi, pametnija je opcija. Ja osobno vozim Škodu Kodiaq, to je SUV vozilo koje mi je praktično i odgovara mi. Primijećuje se da smo se otvorili po pitanju drugih opcija. Primjerice, Dalmatinci koji idu u Zagreb danas će unajmiti vozilo, ako na svom nemaju zimske gume, a ne da im se po izlasku iz tunela Sveti Rok stati sa strane i gnjaviti se s lancima koje ionako skoro nitko ne zna staviti. Tako da smo postali fleksibilniji, to je činjenica.

Mlađe generacije sigurno će dodatno optimizirati stvar, u to nema sumnje. Taj trend pitanja vlasništva mlade toliko ne zanima. Njih zanima samo ‘experience’, doživljaj nečega, vožnje, izleta, događaja na koji su išli. Sve je unajmljeno, oni nemaju ono, moram imati tu ploču, moram imati gramofon, ne. Imaju streaming, ništa ne posjeduju, a sve imaju. Sve je na klik, na pretplatu. Oni sigurno neće visiti na tehničkom pregledu, čekati red da ih netko maltretira i uzme im 130 eura. Rent-a-car to rješava serijski i sigurno će se dalje razvijati razne ponude, s generacijama koje dolaze. Mladima ništa ne mora biti njihovo, samo žele biti komotni. Nekima čak ni vozački nije tako IN, koriste bla bla car, carpooling, car sharing, pojavit će se zasigurno niz novih oblika. Važan je samo ‘experience’, da je na klik i da je lagano”.

Photo: carwale

*Članak je omogućio Carwiz Hrvatska, renomirana kuća za najam automobila koja nudi odlična rješenja za dugoročni najam vozila. Tržište dugoročnog najma je u porastu zbog niza prednosti. Dugoročni najam vozila svakoj tvrtki donosi uštedu, a sve više zanima i fizičke osobe. Fleksibilnost, jednostavnost, atraktivne cijene, optimizacija troškova – glavni su razlozi zašto ljudi to traže.

U ponudi se mogu pronaći svi tipovi vozila: ekonomska gradska vozila, poslovne limuzine te SUV vozila.

Nova i sigurna vozilaFiksni troškovi ✔ Bez ugovorne obvezeUključeno održavanjeViše slobodnog vremena ✔

Za sve detalje ili ponudu dugoročnog najma kontaktirajte Carwiz Hrvatska na email adresu: [email protected]

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.