Sićušna torbica dimenzija samo 657 x 222 x 700 mikrona (ili široka manje od 0,07 milimetara) prodana je ranije ovog tjedna za više od 63.000 dolara na internetskoj aukciji. Jedva vidljiva ljudskom oku, ova fluorescentna žućkasto-zelena torba temelji se na popularnom dizajnu Louisa Vuittona — iako je djelo umjetničkog kolektiva MSCHF iz New Yorka, a ne same luksuzne etikete.
Nazvavši svoju minijaturnu kreaciju “Mikroskopska torbica”, grupa MSCHF sa sjedištem u Brooklynu tvrdi da je torbica dovoljno uska da prođe kroz ušicu igle i manja je od zrna morske soli. Napravljena je korištenjem dvofotonske polimerizacije, proizvodne tehnologije koja se koristi za 3D ispis plastičnih dijelova mikrorazmjera. Prodavala se uz mikroskop opremljen digitalnim zaslonom kroz koji se torba može promatrati.
Promotivna fotografija prikazuje dizajn s više detalja, otkrivajući Louis Vuittonov potpis “LV”. Čini se da se torba temelji na torbici francuske marke OnTheGo, koja se trenutačno prodaje u punoj veličini za između 3100 i 4300 dolara.
Domaćin prodaje bio je Joopiter, internetska aukcijska kuća koju je osnovao američki glazbenik, producent i dizajner Pharrell Williams. Iako je Williams trenutačno kreativni direktor muške odjeće Louisa Vuittona, glavni kreativni direktor MSCHF-a Kevin Wiesner prethodno je rekao za New York Times da kolektiv nije tražio dopuštenje od njega ili francuske etikete za korištenje njegovog logotipa ili dizajna. “Pharrell voli velike šešire, pa smo mu napravili nevjerojatno malu torbu”, rekao je novinama.
Osnovan 2016. godine, MSCHF je dospio na naslovnice sa svojim takozvanim “kapljicama”, bezobzirnim umjetničkim projektima koji često ismijavaju – dok ujedno profitiraju od – potrošačkog kapitalizma. Grupu je neslavno tužio Nike zbog svojih “Sotonskih cipela”, serije od 666 pari modificiranih Nike tenisica sa sotonističkim simbolima i kapljicama prave ljudske krvi. Spor je na kraju riješen izvan suda.
Poznat po zadirkivanju svijeta umjetnosti zbog njegovih ekscesa – bilo da prodaje krivotvorene crteže Andyja Warhola ili reže slike Damiana Hirsta – kolektiv je svoju pozornost usmjerio i na luksuznu modu. Grupa je 2021. poderala četiri Birkin torbice kako bi stvorila sandale (nazvane “Birkinstocks”) koje je nudila do 76.000 dolara po paru. Nedavno su gumene čizme u crtanom stilu, poznate kao “Velike crvene čizme”, postale viralna senzacija nakon što su ih nosile zvijezde među kojima su Doja Cat, Iggy Azalea i Janelle Monáe.
Izjava objavljena uz aukcijski popis tvrdi da je ljubav modne industrije prema malim torbama dovela do toga da su one “stalno apstraktnije” do te mjere da je modni dodatak “isključivo znak marke”. “Prijašnje male kožne torbice i dalje su zahtijevale ruku za nošenje – postale su nefunkcionalne, stvarajući neugodnosti svom ‘nositelju'”, dodaje se u priopćenju. “‘Microscopic Handbag’ dovodi ovo do potpunog logičnog završetka. Praktični predmet pretvoren je u nakit, sva njegova pretpostavljena funkcija je isparila”, zaključili su.
Komentari