Sto najposjećenijih muzeja udvostručilo broj posjetitelja, ali nisu dosegli pretpandemijske rezultate

Autor:

epa10545203 Visitors wait outside the Louvre Museum as its employees block entrance during a demonstration to protest against the government's pension reform in Paris, France, 27 March 2023. France faces an ongoing national strike against the government's pensions reform after Prime Minister Elisabeth Borne on 16 March announced the use of article 49 paragraph 3 (49.3) of the Constitution of France to have the text on the controversial pension reform law to be definitively adopted without a vote.  EPA/CHRISTOPHE PETIT TESSON

EPA/CHRISTOPHE PETIT TESSON

Sto najposjećenijih muzeja u svijetu u prošloj su godini, prvoj u kojoj su se napokon otvorili nakon pandemije, udvostručili broj posjetitelja u odnosu na 2021., no dosegli su tek 61 posto od pretpandemijskih rezultata.

Pokazali su to rezultati istraživanja britanskog The Art Newspapera, a prenosi Muzejski dokumentacijski centar (MDC), čije je ranije istraživanje hrvatskih muzeja pokazalo slične rezultate.

Ispitani svjetski muzeji su u 2022. imali skok od 98 posto, sa 71 na 141 milijun posjetitelja, dok su prije pandemije imali 230 milijuna posjetitelja.

Najposjećeniji Louvre želi ograničiti broj posjetitelja

Pariški Louvre i dalje je najposjećeniji na svijetu – imao je 7,7 milijuna posjetitelja, 20 posto manje nego 2019., ali 179 posto više nego pandemijske 2021.

Iz MDC-a podsjećaju da je Louvre, kako bi smanjio nepodnošljive gužve i sve češće pobune zaposlenika, odlučio u ovoj godini ograničiti broj posjetitelja na 30 tisuća dnevno. To bi mu trebalo osigurati od 7,5 do 8,5 milijuna posjetitelja godišnje, razinu od prije 17 godina, koja je niža u odnosu na rekordnu 2018. kada je imao 10 milijuna posjetitelja.

Posjetitelje su vratili i ostali pariški muzeji – Musée d’Orsay imao je 3,3 milijuna posjetitelja, a Centar Georges Pompidou 3 milijuna.

Vatikanske muzeje je posjetilo pet milijuna ljudi, 215 posto više u odnosu na 2021., ali 26 posto manje nego 2019.

Muzeji u Ujedinjenom Kraljevstvu sporije se oporavljaju, Britanski muzej u Londonu imao je četiri milijuna posjetitelja, Tate Modern 3,8 milijuna posjetitelja, a Muzej Viktorije i Alberta pao je na 14. mjesto s 2,3 milijuna posjetitelja.

Najviše je izgubila Nacionalna galerija koja je od pretpandemijskih šest milijuna vratila tek 2,7 milijuna posjetitelja.

Kineski muzeji žrtve striktnih mjera, a ruski ratnih okolnosti

Od azijskih muzeja najposjećeniji je Nacionalni muzej Koreje s 3,4 milijuna posjetitelja, dok su kineski muzeji i u 2022. bili žrtve najrestriktivnijih epidemioloških mjera.

Ruski muzeji su, napominje se u istraživanju, bili žrtve rata u Ukrajini. Dok su među prvih deset na svijetu u 2021. bili Državni ruski muzej u Sankt-Peterburgu, Ermitaž i Tretjakovska galerija, u prošloj godini samo se Ermitaž zadržao na desetome mjestu najposjećenijih.

Prije rata muzeji Sankt-Peterburga su profitirali zahvaljujući kruzerskom turizmu, a sada je udio stranih turista među posjetiteljima pao s 38 posto u pretpandemijskoj godini na svega jedan posto u ratnoj godini.

Njujorški Muzej umjetnosti Metropolitan obišlo je 3,2 milijuna posjetitelja, a i ostali veliki muzeji u tom gradu također nisu sustigli ranije rezultate – Guggenheim je još uvijek 42 posto slabiji nego u posljednjoj pretpandemijskoj godini.

Po riječima Maje Kocijan iz MDC-a, broj posjetitelja svakako nije jedini način vrednovanja uspješnosti rada nekog muzeja, no, nažalost, muzeji u svijetu najviše zarađuju od prodaje ulaznica, članarina i donacija.

Britanski nacionalni muzeji su prije pandemije 58 posto sredstava zarađivali sami, dok je Louvre samo na ulaznicama zarađivao i do deset milijuna eura.

“Kolikogod one koji u muzeje ne idu samo da bi snimili selfie s Mona Lisom veseli što su se u 2022. muzejima mogli kretati, jasno je da brojčano izražena posjećenost nije puko nadmetanje u blokbasteriziranoj kulturi, već i ozbiljan čimbenik poslovanja muzejskih kuća”, poručila je Kocijan.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.